Met mijn laptop kan ik via bluetooth heel eenvoudig inbellen op mijn telefoon en via GPRS internetten. Dit is heel handig voor op de momenten dat ik net ff dat mailtje moet versturen of ophalen. Echter als ik de verbinding maak, gaan ook een aantal andere applicaties hiervan (op dit moment onbedoeld) gebruik maken: Skype, Messenger, Virusscanner, update services, enz.
Ik zou graag de inbelverbinding zodanig beperken dat enkel mijn e-mail client (Thunderbird) gebruik kan maken van de verbinding zodat de rekening nog enigzins betaalbaar blijft.
Is hier een programma voor te vinden? Liefst freeware. Het is bedoeld voor een Windows XP Professional systeem.
Netlimiter is hier niet echt geschikt voor, gezien deze niet verkeer kan blokkeren.
Op wifi en ethernet moeten deze beperkingen overigens geen uitwerking hebben.
Ik zou graag de inbelverbinding zodanig beperken dat enkel mijn e-mail client (Thunderbird) gebruik kan maken van de verbinding zodat de rekening nog enigzins betaalbaar blijft.
Is hier een programma voor te vinden? Liefst freeware. Het is bedoeld voor een Windows XP Professional systeem.
Netlimiter is hier niet echt geschikt voor, gezien deze niet verkeer kan blokkeren.
Op wifi en ethernet moeten deze beperkingen overigens geen uitwerking hebben.