Toon posts:

netwerkcontroller CP Home SP2 wil niet

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Van de week heb ik bij een collega geprobeerd wireless adsl te installeren. Zijn desktop Win XP Sp2 voorzien van wireless PCI kaartje en vervolgens drivers geinstalleerd. Tijdens installatie zuert XP dan op het eind dat de netwerkcontroller nog wat extra's nodig heeft en probeert dit dan via internet op te halen (bij WinUpdate.) Geeft dan de melding dat dit niet lukt met als gevolg dat Wireless niet gaat werken. Al geprobeerd om alle instellingen (netwerkkaart etc) verwijderen, kaartje in ander PCI-slot etc. maar in configuratiescherm blijft netwerkcontroller de aanduiding met vraagteken houden. Hoe kan ik dit tackelen ? Ter info het is een SMC PCI kaartje type 2802W. Is er iets bekend over problemen met dit kaartje ? Kan het zijn dat er updates voor zijn of dat er iets aan de BIOS gesleuteld moet worden ? >:)
Spoed graag omdat de collega van de week nog wil kunnen internetten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Deze driver had ik inmiddels gedownload. Geen idee welke versie er op de meegeleverde CD staat. Probeer die nieuwe driver bij m'n collega uit. Is het een bekend probleem van de SMC kaarten ? Zag bij de installatie wel dat de drivers niet officieel door Bill G. gecertificeerd zijn.