zoals je weet moet je weten wat je pll en ics is voordat je verder kunt met dit programma. alleen waar vindt ik die info op mijn moederbord.
nou jongen ik ben verder gekomen ermee je kunt zien op je mobo wat voor je hebt alleen kwam ik niet veel verder met die beschrijving. moet dus weten hoe dat shipje met 18 pootjes eruit ziet en waar hij ongeveer moet zitten
Verwijderd
Daar weet ik wel antwoord op.
Er zit met zeer hoge waarschijlukheid maar 1 kristal op je moederbord. (dat metaal klein rond of rechthoekig componentje)
Het ic wat daar het dichst bij zit is je pll ic.
Geef anders even de opdrukken van de ic die jij denkt dat een pll ic kan zijn.
Dan hoor je van mij welke het is.
En waar je eventueel de data doc's ongeveer kan vinden.
Mocht dan het ic niet in fsb voor komen, Dan zal ik je data nr's geven welke je aan moet stuuren om een andere fsb freqentie te genereren te samen met de pci/agp definder.
Er zit met zeer hoge waarschijlukheid maar 1 kristal op je moederbord. (dat metaal klein rond of rechthoekig componentje)
Het ic wat daar het dichst bij zit is je pll ic.
Geef anders even de opdrukken van de ic die jij denkt dat een pll ic kan zijn.
Dan hoor je van mij welke het is.
En waar je eventueel de data doc's ongeveer kan vinden.
Mocht dan het ic niet in fsb voor komen, Dan zal ik je data nr's geven welke je aan moet stuuren om een andere fsb freqentie te genereren te samen met de pci/agp definder.
dit is de info van mijn clock generator chip
hij is van cypress
cyp618367
a 02 PHI9926
CY2280pvc-14
heb op hun site gekeken hier is een data sheet
http://www.cypress.com/cypress/prodgate/timi/cy2280.html
en een afbeelding
[afbeelding]
en de PDF data sheet volledig
url=http://www.cypress.com/pub/datasheets/cy2280.pdf]
hij is van cypress
cyp618367
a 02 PHI9926
CY2280pvc-14
heb op hun site gekeken hier is een data sheet
http://www.cypress.com/cypress/prodgate/timi/cy2280.html
en een afbeelding
[afbeelding]
en de PDF data sheet volledig
url=http://www.cypress.com/pub/datasheets/cy2280.pdf]
Verwijderd
Kijk dit schiet lekker op.
Ik ga voor je aan de gang met het uitzoeken van welke bits je kan veranderen en met de daarbij behoorende tabel met freqentie's.
Gun me alleen even wat tijd hier voor a.u.b.
Ik kom er namelijk net achter dat mijn brander zo goed als defect is.
En aangezien ik net op de bon gezien heb dat er nog 7 dagen garantie op zit.
Brand ik nu nog wat ik branden kan i.v.m. dat ik mijn schijf anders ga indelen en de data nog ff wil saven.
De reparatie gaat waarschijnluk 6 weken duuren en zo lang wil ik niet wachten met mijn schijf.
Maar zo als ik al zei ga ik kijken wat de fsb mogelijkheden zijn van je pll ic.
Graag zou ik nog ff de freqentie willen hebben die je al wel kan instellen bv met jumpers of in de bios.
en add me ff op je icq dat is ook wel makkelijk.
Ik ga voor je aan de gang met het uitzoeken van welke bits je kan veranderen en met de daarbij behoorende tabel met freqentie's.
Gun me alleen even wat tijd hier voor a.u.b.
Ik kom er namelijk net achter dat mijn brander zo goed als defect is.
En aangezien ik net op de bon gezien heb dat er nog 7 dagen garantie op zit.
Brand ik nu nog wat ik branden kan i.v.m. dat ik mijn schijf anders ga indelen en de data nog ff wil saven.
De reparatie gaat waarschijnluk 6 weken duuren en zo lang wil ik niet wachten met mijn schijf.
Maar zo als ik al zei ga ik kijken wat de fsb mogelijkheden zijn van je pll ic.
Graag zou ik nog ff de freqentie willen hebben die je al wel kan instellen bv met jumpers of in de bios.
en add me ff op je icq dat is ook wel makkelijk.
Verwijderd
Helaas ELD het is niet mogelijk om met dit pll ic-tje een andere fsb als 66 of 100 mhz te kiezen.
Er zijn 3 data lijnen hiervoor
Sel 100,sel 1,sel 0 alleen zijn er maar 2 werkende selecties mogelijk.
011=66 en 111=100 (+spread on/off)
De enige mogelijkheid is om het kristal te vervangen voor een hogere waarde of als dat bestaat een ander pin compateble (zelfde aansluitingen) pll chipie te vinden waar bij je wel andere werkende freqentie's mee kan kan genereren.
Dat laatste zou de mooiste oplossing zijn.
Probeer anders eens aan de fabrikant te vragen of er een pin compateble pll voor is.
Of stuur een mailtje naar cypress.
En vraag daar in of er een pin competable is die meerdere freqentie's kan genereren.
Succes er mee.
Er zijn 3 data lijnen hiervoor
Sel 100,sel 1,sel 0 alleen zijn er maar 2 werkende selecties mogelijk.
011=66 en 111=100 (+spread on/off)
De enige mogelijkheid is om het kristal te vervangen voor een hogere waarde of als dat bestaat een ander pin compateble (zelfde aansluitingen) pll chipie te vinden waar bij je wel andere werkende freqentie's mee kan kan genereren.
Dat laatste zou de mooiste oplossing zijn.
Probeer anders eens aan de fabrikant te vragen of er een pin compateble pll voor is.
Of stuur een mailtje naar cypress.
En vraag daar in of er een pin competable is die meerdere freqentie's kan genereren.
Succes er mee.
Pagina: 1