Zwart scherm na vastgelopen bios-update

Pagina: 1
Acties:

• RedWoody
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-10-2005
Ik heb zojuist een bios-update uitgevoerd, maar dit is niet goed gegaan helaas :-(
Nu krijg ik als ik de pc aanzet alleen een zwart scherm. Hoe kan ik de bios nu weer voorzien van de juiste software???

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:10

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

je kan dmv je clear cmos jumper je bios resetten. Daarna kan je het weer opnieuw proberen.

• lemming_nl
  • Registratie: Juli 2004
  • Niet online
LoeiOrdinair schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:02:
je kan dmv je clear cmos jumper je bios resetten. Daarna kan je het weer opnieuw proberen.
Dat gaat niet werken ben ik bang. Bios is gewoon naar de kloten en zal ook nooit meer werken (behalve als je 'm kan flashen maar dat kan je zelf denk ik niet meer zie FAQ). Je kan je bios chip laten flashen bij iemand in Groningen, www.flashbios.org.

[ Voor 16% gewijzigd door lemming_nl op 27-04-2005 21:05 ]

Geluk is een weerloos oud vrouwtje, alleen op straat met een bom geld

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 10:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Er wordt ook altijd een rescue disk oid gemaakt. (ik heb die nog nooit nodig gehad) Maar die kan je daar toch ook voor gebruiken om vanaf je floppy te booten?

• RedWoody
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-10-2005
ik kan niet booten van diskette, want er gebeurt niks met diskette station als ik de pc aanzet..

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
dat is het risico van flashen. je kan hem naar bovenstaand adres sturen. dat is je enigste optie of een nieuw mobo kopen

• Spixo
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 07:10
Spacejam schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:15:
dat is het risico van flashen. je kan hem naar bovenstaand adres sturen. dat is je enigste optie of een nieuw mobo kopen
* enige

Opties:

- hotflashen
- naar flashbios.org sturen
- fabrikant/winkel contacteren
- nieuw mobo

Ik zou beginnen met optie 3, waarna optie 1, gevolgd door 2 :)

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
hmm ik zou toch eerst optie 2 pakken en optie 1 weglaten. als ik zo zie is Redwoody nog een newbie. en kan die beter eerst heel veel lezen over hotflashen.
Pagina: 1