Speedtouch 510+wifi router

Pagina: 1
Acties:

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 14:26
Hallo,

Ik ben ten einde raad.
Ik heb een speedtouch 510 en een wifi router.
De speedtouch heb ik op de wan poort van mijn router aangesloten.

De speedtouch heeft ook een router functie dus ik weet niet hoe ik dit werkend kan krijgen.

wat moet ik invullen in mijn router bij Ip adress getaway en subnetmasker? moet ik in mijn router kiezen voor PPTP?
En wat moet ik in mijn modem instellen?

Hopelijk kunnen jullie mij helpen, ik heb kpn en de alcatel helpdesk gebeld...die mensen weten volgens mij niet eens wat een router is aan hun antworden te horen 8)7

20 jaar, en wat had ik bereikt?

Verwijderd

Kijk eens op de volgende http://www.speedtouch.nl/support.html

Daar staan tips, handleidingen etc. over de diverse Speedtouch modellen.

Verwijderd

Wat wellicht het slimste is, is je modem als DHCP server te laten dienen (is standaard). Als ik het goed heb heeft ie 10.0.0.138, subnet 255.255.255.0
Stel vervolgens je router in op fixed ip (niet op WAN, maar op een LAN poortje) bv 10.0.0.139, dns+gateway 10.0.0.138. DHCP uitschakelen.

Verwijderd

je moet de internetkabel in je wlan poort van je speedtoutch doen
Dan de kabel die van je speedtoutch normaal naar je pc ga, moet je niet in je wlan van je wireless router doen, maar in een gewone poort van de wireless router, en dan in je wirreless de dhcp uitzetten.

dus niet je speedtouch op je wlan aansluiten maar op een andere poort van die router, anders zit je achter een dubbel netwerk

[ Voor 51% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 22:18 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:06:
je moet de internetkabel in je wlan poort van je speedtoutch doen
Dan de kabel die van je speedtoutch normaal naar je pc ga, moet je niet in je wlan van je wireless router doen, maar in een gewone poort van de wireless router, en dan in je wirreless de dhcp uitzetten.

dus niet je speedtouch op je wlan aansluiten maar op een andere poort van die router, anders zit je achter een dubbel netwerk
Het kan ook anders.

De kabel van je speedtouch modem in je internetpoort steken... vervolgens de optie PPTP kiezen en daar het ipadres op 10.0.0.150 zetten.. de gateway op 10.0.0.138 en de subnet op 255.255.255.0

Dan krijgt de wifi router vervolgens een extern IP adres van de modem... De clients krijgen een IP adres van de wifi router (maakt niet uit welk adres... ik doe gewoon een 192.168.1.x/24 adres) dan kan je gewoon internetten, want je WIFI router heeft tevens ook NAT aanstaan.

Wanneer je PPTP gebruikt moet je wel een username en wachtwoord opgeven waarmee de WIFI router via je modem kan inbellen op KPN

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 23:56 . Reden: Iets vergeten :P ]

• mazz
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 21-04 14:26
Yoo guys, Thnx!!! hij doet het :)

20 jaar, en wat had ik bereikt?

Pagina: 1