[Discussie] 14,1" Vs. 15"

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cornballer
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07-11-2024
Ik ben benieuwd naar meningen en ervaringen omternt 14,1"en 15" beeldschermen. Ik wil zelf nameijk binnnenkort (of wat later) een laptop aanschaffen.
Het gaat om een Thinkpad T42 (voorlopige keuze)...
het gaat om identieke notebooks alleen de schermen zijn dus anders (beide XGA dus zelfde max. resolutie, je kan er dus evenveel op kwijt). De kleinere variant is 30 E goedkoper en 400 g lichter.

Zelf dacht ik dat die portability wel nuttig is, maar 14,1" is wel tamelijk klein, maar ook niet zo heel veel kleiner dan 15". Als ik gewoon thuis wil werken kan ik altijd nog een 17"scherm bijkopen (of groter), maar dat kost natuurlijk wel weer geld. Vor die 30 E hoef je de 15"natuurlijk niet te laten liggen.

Ben erg benieuwd naar iedereens mening

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kuhlie
  • Registratie: December 2002
  • Niet online
Hoeveel ben je onderweg? Als je hem een keer in de week meeneemt maakt het niet zoveel uit, maar dagelijks 400g scheelt wel ;)

Edit: XGA = 1024x768? Dan is 14,1" naar mijn bescheiden mening groot genoeg.

[ Voor 25% gewijzigd door Kuhlie op 27-04-2005 20:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Realiseer je wel dat als je zou beslissen geen ibm te nemen, dat het niet makkelijk word een 14,1" laptop te vinden. Ik zou persoonlijk de 14,1" nemen, maar dat komt omdat ik vind dat een laptop zo draagbaar mogelijk moet zijn. Je kunt volgens mij een hogere resolutie krijgen.(voor de 15") Je kunt ook even hier kijken: forum.thinkpads.com Daar kun je denk meer info vinden over de verschillen tussen de twee versies.

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 22:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• decipherer
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 23:26
Zoals al gezegd, als je je laptop regelmatig (of zelfs maar af en toe) meeneemt zou ik zeker voor de 14.1 inch gaan. 14.1 inch is ook groot genoeg voor een laptopscherm met XGA resolutie, je zit bij een laptop immers toch al dichter op het beeld. Zelf heb ik een laptop met 14.1 scherm en 1400x1050 resolutie en zelfs dat is prima te doen. :)

De beste ideeën komen als je bezig bent.