Toon posts:

Geheugen naar de klote?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
beste tweakers,

mijn probleem is als volgt:
ik heb 1 reepje van 512 uit m`n pc gehaald om bij een kennis in de pc te zetten want hij had geen ram meer dus dat deed ik, toen ik terug kwam en ik zette het reepje ram weer terug op z`n orginele plaats naast het andere 512 reepje. toen ik hem aan zette was er niks mis met de pc helemaal niks!
maar toen zette ik de timings naar 2-3-3-6-4 liep de pc helemaal vast tijdens het win xp load scherm vol met artifacts ik dacht geen probleem voor de grote magtherodon! maar nee na dat ik de cmos/bios had gereset deed hij niks geen beeld geen piepjes totdat ik het ram reepje er weer uit haalde toen deed hij het weer wel! ik snap niks van dit rare probleem hij deed het goed en nu op eens lijkt hij vernageld!

ik hoop jullie genoeg info te hebben gegeven

Verwijderd

Heb je al memtest gedraaid?

Verwijderd

Topicstarter
kan niet want hij reageerd niet met dat ram reepje zelfs niet als ik de bios heb gereset geen beeld geen piepjes ;(

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:37:
kan niet want hij reageerd niet met dat ram reepje zelfs niet als ik de bios heb gereset geen beeld geen piepjes ;(
Vanaf waar gaat het dan precies fout? Zie je nog foutmeldingen?

Verwijderd

Topicstarter
het ging fout zodra ik mijn timings op 2-3-3-6-4 zette op 400 mhz ddr snelheid.
toen gaf hij een lock up met artifacts tijdens het win xp load scherm en toen drukte ik op de reset knop en toen sprong het beeld scherm op stand by zonder dat de pc een piepje gaf 8)7

Verwijderd

Maar waarom kun je dan geen memtest draaien als je wel een XP laadscherm ziet komen? Memtest kun je al draaien voordat windows start, bijvoorbeeld met een bootable cd.

Verwijderd

Topicstarter
het probleem is dat hij niks meer doet geen ene snars dus memtest helpt niks meer maar ik probeer het zo wel weer ik betwijfel het of m`n ram kapot is :)

Verwijderd

Ik had laatst eenzelfde probleem. Kijk of de reepjes bijelkaar passen qua chipset. Als je geen beeld hebt ligt het waarschijnlijk aan je vga kaart. Doe ff je oude reepjes erin en kijk of het dan lukt; of probeer alle mogelijke combinaties met alle reepjes. Succes :)

Verwijderd

Topicstarter
nou ik hoop niet dat het aan mijn vga kaart ligt het is wel
een ati 9800 pro waar we het over hebben! :Y)
en ik probeer het later nog wel eens!

• Luxx
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21-06 21:45

Luxx

Hijs nu het zeil gezwind...

Je hebt vast ergens een kabeltje/kaartje/iets los getrokken bij je wisselactie. Of er zit wat stof in het geheugenslot ofzo.... Of je hebt met statische electriciteit de geheugenmodule gesloopt. Nouja, probeer het gewoon met één reepje om uit te sluiten dat je andere hardware oké is, en daarna met 2 reepjes (soms helpt het verwijderen en plaatsen van een reepje al), eventueel ism memtest86.

HYEHEHEHEEHHEEHee, hier had iets zinnigs kunnen staan, maar dat is niet.

Verwijderd

Topicstarter
statische elektriciteit is het niet anders was hij al metteen kapot maar hij deed het niet meer na dat ik de instellingen heb veranderd

Verwijderd

Topicstarter
bedankt allemaal het is gelukt!!!!
ik draai weer met 1 gig in DC!!!!!!

THNX!!!!!!

Verwijderd

En wat was het nou? :)

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Ja als je de oplossing geeft zou het best wel welkom zijn :)

//Creegfire

Pagina: 1