Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Ervaring gevraagd: Lost In Space 2 Premium Black

Pagina: 1
Acties:
  • 124 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 21:52

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Ik zit al een poosje naar deze display/fan controller te kijken. Hij kan naast de nodige informatie weergeven zoals CPU/HDD/Mem load, fanspeed, temp, inkomende e-mails, etc ook vier fan's afzonderlijk aansturen van elk max. 10Watt, dit gebeurd volledig software matig. Je kunt bijvoorbeeld een slider op 50% zetten en vervolgens nog regels gaan toepassen b.v. dat bij 60% CPU load de betreffende fan(s) op 80% moeten gaan draaien of bij een temp. van 50 graden de CPU fan op 100% wordt gezet.

Samen met de looks en functies lijkt mij het een heel leuke extra om in mijn zwarte CM stacker te plaatsen. Nu ben ik alleen benieuwd of dit allemaal ook zo goed werkt. Of-te-wel ik zou graag wat ervaringen van mensen willen lezen. Via GOT en Google kon ik niet zo heel veel vinden.

http://reviews.pimprig.co..._2_premium_vfd.php?page=1
http://www.plycon.com/cases/lis_black_red.htm
http://www.htpc-gear.com/...e&func=itemview&ItemID=19

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

Verwijderd

in de review staat een link naar xoxide
http://www.xoxide.com/lislosinspac.html
volgens mij wordt hij niet meer geleverd

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:38:
in de review staat een link naar xoxide
http://www.xoxide.com/lislosinspac.html
volgens mij wordt hij niet meer geleverd
Eynstein en Tweakend hebben hem nog wel in het assortiment.

O, ik zie het al... je hebt een ander type te pakken. :)
Je moet de Premium versie hebben. (L.I.S. 2)

[ Voor 17% gewijzigd door _Dune_ op 28-04-2005 01:56 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• _Dune_

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Topicstarter
Niemand ervaring met dit leuke dingetje? Hij is overigens geschikt voor monitoring van P4 HT en Dual CPU systemen en laat ik nu een Dual Athlon MP 2800+ hebben. :)

• RobVee
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 04-08 14:42
Geen ervaring, maar heb dit wel even gebookmarked... erg mooi ding... :)

| Lian Li PC65B | Intel P4 2,4GHz | 512MB PC2700 | Asus P4S8X-X | PoV GeForce FX 5900XT 128MB | L.I.S. 2 Premium VFD | | Maxtor DMP9 120GB 7200RPM 2MB (2x) | Iiyama ProLite E430S-B & E431S-B | Logitech DT Comfort & Z3e 2.1 | HP PS7960 |

• DexterBelgium
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 31-08 19:17
Ben hier ook naar aan het kijken, (ga hem bij www.loveno.be weghalen). Heb ook echter nog geen ervaringen kunnen vinden.

Lijkt mij zoiezo wel te cool. Had alleen graag de mCubed Tbalancer ergens gevonden (dit was mijn eerste keus), voor de flashy lichteffecten, maar die hoop zal ik hier in dit landje (.be dus) maar vergeten zeker :X |:( 8)7 ?

Als ik nog eens gek doe, zal ik zeker wat posten, maar dat kan nog een maandje duren. (net speedpremiums besteld, en mijn vriendin wordt anders gek O+ )

T'all ya fine dandies, prancing about with yer head full of eyeballs, come and get me I say

Verwijderd

Heb 'm sinds eergisteren (silver dan wel ;)) in m'n setup zitten.

Ik moet je waarschuwen, het is een heel leuk ding, maar eer je er echt volledig uit bent hoe het zit met de configuratie van 't ding, ben je wel even verder. Het ding doet alles op zich wel prima, maar het is echt wel een heel puzzelwerk om uit te vogelen wat welke setting nu precies doet.

Zelf heb ik het ding meteen uit zijn originele behuizing gehaald en in een 5.25" plaatje van de kast zelf geschroefd, oogt meteen wat mooier

Afbeeldingslocatie: http://users.skynet.be/The_Y/born2oc/blueprint/LIS_mounted.JPG

tip: voor het scherm zit een blauwe en een zwarte kleurfilter (maw: makkelijk te vervangen)

nog een tip: op de achterkant staan een stuk of zes "jumperpinnetjes", note the "RGB" die daarbij staat. Staat nergens in de handleiding terug te vinden, maar hiermee kan je dus idd de kleur van de vfd bijregelen... het potmetertje is voor de helderheid van de VFD te regelen, in de praktijk is het verschil nauwelijks merkbaar.

De direct fan control mode is ook wel leuk, mijn ac ryan fans kunnen NIPT in beweging blijven op 10% (weinig zinvol, just needed to test it :z )

Nog één ding op te merken, bij booten en afsluiten (maw wanneer de LIS software niet geladen is) draaien dus wel ff ALLE aangesloten fans op de volle twaalf volt, daar zou k nog iets op moeten kunnen vinden (atm draaien alle fans op 40% op de secondary radiatorfan na, die staat uit)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 29-04-2005 13:25 ]

• RobVee
@ The_amazing_Y

Hoe heb je dat precies gedaan met het frontje van je eigen behuizing? Plexi-laagje van de LIS2 Premium verwijderd en toen het frontje uitgezaagd?

Heb je misschien nog even een close-up van de unit (in je kast)? Staat heel mooi bij je kast. Heb zelf een een Lian Li PC65B (zwart), misschien is dit een mooie vervanger voor m'n Aerogate II... :)

| Lian Li PC65B | Intel P4 2,4GHz | 512MB PC2700 | Asus P4S8X-X | PoV GeForce FX 5900XT 128MB | L.I.S. 2 Premium VFD | | Maxtor DMP9 120GB 7200RPM 2MB (2x) | Iiyama ProLite E430S-B & E431S-B | Logitech DT Comfort & Z3e 2.1 | HP PS7960 |

Verwijderd

RobVee schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:01:
@ The_amazing_Y

Hoe heb je dat precies gedaan met het frontje van je eigen behuizing? Plexi-laagje van de LIS2 Premium verwijderd en toen het frontje uitgezaagd?

Heb je misschien nog even een close-up van de unit (in je kast)? Staat heel mooi bij je kast. Heb zelf een een Lian Li PC65B (zwart), misschien is dit een mooie vervanger voor m'n Aerogate II... :)
dat hele spul zit gewoon in elkaar geschroefd, is op een halve minuut volledig uit elkaar. De twee kleurfilters liggen in feite los tegen de alu aan gelegd van fabriek uit.

dan is het gewoon ff kwestie dat tegen je originele plaatje te houden en vier kleine gaatjes en een rechthoekje over te tekenen. Iets wat voor elke iets of wat tweaker geen probleem kan/mag zijn ;)

wel ik garandeer je dat het ding er véél beter uitziet in een alu kast dan zo 'n plastic onding als een aerogate II, zeker als je gaat voor een nice & clean look, dus geen kermis van switches all over...

• RobVee
Nog even een paar dingen...

Deze LIS2 Premium heeft nog een kleiner broertje, de LIS2 Blue Eye. Uit de specificaties van beide modellen haal ik eigenlijk maar 1 verschil. De LIS 2 Premium heeft een VFD (vacuüm fluorescent display) en de LIS2 Blue Eye heeft een normaal LCD. Verschil tussen beide modellen is zo'n 20 euro. Is dat het enige verschil tussen VFD en LCD of zie ik hier iets over het hoofd?

Misschien is er iemand hier op GoT die de LIS2 Premium, dan wel de LIS2 Blue Eye heeft en een foto wil plaatsen van deze unit i.c.m. met een behuizing van Lian Li? Bij voorbaat dank!

Tot slot: er staat overigens een klein foutje in de pricewatch... de LIS2 Premium heeft dus VFD en geen LCD... O-)

Verwijderd

RobVee schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 14:42:
Nog even een paar dingen...

Deze LIS2 Premium heeft nog een kleiner broertje, de LIS2 Blue Eye. Uit de specificaties van beide modellen haal ik eigenlijk maar 1 verschil. De LIS 2 Premium heeft een VFD (vacuüm fluorescent display) en de LIS2 Blue Eye heeft een normaal LCD. Verschil tussen beide modellen is zo'n 20 euro. Is dat het enige verschil tussen VFD en LCD of zie ik hier iets over het hoofd?
het type scherm is idd het enige verschil, persoonlijk vond ik de VFD look iets, hoe zal ik het zeggen, stijlvoller. De LCD is ook wel heel mooi, maar vond ik een beetje te flashy voor een kast als de mijne (over smaak valt niet te twisten) :)

• RobVee
Over smaak valt zeker niet te twisten, maar ik ben het wel met je eens. VFD is toch iets aparts... in mijn ogen veel mooier van LCD! Heb Tweakend.nl even gemaild wat de exacte levertijd is. Zijn er nog meer winkels die de LIS2 Premium verkopen in NL?

Verwijderd

ik heb de mijne bij atro gaan afhalen (hier in belgië is 't een ramp om aan deftige hardware en/of modding gear te raken aan deftige prijzen)

heb er op zitten wachten sinds mijn bestelling op 17 februari jongstleden overigens... maar voor zover k weet zou atro.nl ze nu vlot moeten kunnen leveren :)

ben ondertussen overigens al anderhalve dag bezig met het configgen van het ding (tekenen van hardware logootjes enzo), uittesten die handel :)

intussen staat één van m'n radiatorfans dus stil (0%) en de andere drie 120 mm fans draaien momenteel op 20% van hun normale vermogen

cputemp (xp 2500+ @ 3200+) heeft met deze zetting de 43° C nog niet overschreden :z

Verwijderd

zal straks eens kijken voor wat fotomateriaal :)

• RobVee
Graag! :*)

Pagina: 1