Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
het volgende is het geval, ik heb een Nokia 6230 (zoals vele op dit forum) met een 32 mb mmc kaart, dit is gewoon de standaard kaart van nokia. Nou heb ik dus een nieuwe MMC kaart gekocht, een 1GB MMC van TakeMS, dit is namelijk een van de weinige merken die mijn 6230 zou moeten pakken volgens vele revieuws. Nou stop ik dus die 1GB kaart in mijn telefoon en werkt inderdaad als een zonnetje. Nou is alleen het volgende probleem, als ik die zelfde kaart in mijn card reader van mijn pc stop herkend deze hem niet.
Als ik daar gewoon mijn oude 32 mb in doe werkt deze als een zonnetje. Nou heb ik het dus ook al op een andere pc geprobeerd met wel dezelfde card reader maar ook hier helemaal niks. Het lijkt mij dat het niet aan drivers of iets in die richting kan liggen maar wat is het dan wel :-S.

Op internet ben ik ook nergens ditzelfde probleem tegen gekomen.

Ik heb een shuttle AMD 64 3200+ pc met windows XP SP2.

Als jullie mij verder kunnen helpen graag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Misschien dat je reader hem niet ondersteunt. Heb je al geprobeerd hem te formatteren met je reader? Dat wil ook nog wel eens hebben of ziet de reader gewoon helemaal geen kaart?

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

(apacer kaartjes werken ook) ik heb een 128 mb versie, en die doet het ook in de pc gewoon goed

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hij pakt inderdaad helemaal niks, als je dus de kaart probeert te benaderen geeft deze aan dat er niks in zit.
Heb ook al geprobeerd met de telefoon te formatteren maar dat is ook geen succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik heb er al een keer een van 256Mb in gehad en werkte ook perfect in beide apparaten maar omdat ik mijn telefoon als mp3 speler gebruik vond ik dat iets te krap aan dus vandaar dat ik de overgang naar 1GB wou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

misschien moet je toch een andere cardreader gebruiken... lijkt me niet echt logisch, maar misschien liggen die 2 merken elkaar niet...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
De card reader is trouwens van sweex, zo'n 16 in 1 ding. Weet niet of er mensen zijn waarbij dit wel gewoon werkt met een 1GB MMC kaart ???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Ik heb exact hetzelfde probleem, zelfde gsm, zelfde TakeMS 1GB kaartje. En ik heb het nog niet op kunnen lossen... Twee verschillende kaartlezers geprobeerd, beiden niet werken. Ik heb er toch data op kunnen krijgen, omdat een collega van me een heeele tijd terug een frotgoedkoop kaartlezertje heeft gehaald ergens, alleen maar voor SD en MMC, en dat kleine pokkeding las de kaart. Hij wist helaas niet meer waar ie 'm gehaald had, dus nu leen ik af en toe dat lezertje van hem als ik een buts nieuwe mp3's op m'n kaart wil hebben...
Formatteren op wat voor manier dan ook helpt niet. Mijn pda kan 't kaartje zien, met 1GB aan vrije ruimte zoals het hoort, maar m'n kaartlezers verrekken het... :(

Nomen nescio

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Das inderdaad mooi om te horen, dan weet ik tenminste waar het aan ligt, dan moet ik wel zeggen dat ik het nog vreemd vind dat zo weinig kaart lezers die takeMS kaarten pakken maar oke, kwestie van goed zoeken. Misschien zou een datakabel een oplossing kunnen zijn??? Ik weet namelijk niet of je met zo'n 6230 data kabel ook de MMC kaart kunt uitlezen???

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Canaria
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Canaria

4313-3581-4704

Met een datakabel kan dat vast wel, met Bluetooth en infrarood gaat het in ieder geval wel. Maar het is wel veel trager dan met een kaartlezertje.

Apparticle SharePoint | Apps | Articles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ultraman
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-09 14:49

Ultraman

Moderator Harde Waren

Boefje

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:01:
Das inderdaad mooi om te horen, dan weet ik tenminste waar het aan ligt, dan moet ik wel zeggen dat ik het nog vreemd vind dat zo weinig kaart lezers die takeMS kaarten pakken maar oke, kwestie van goed zoeken. Misschien zou een datakabel een oplossing kunnen zijn??? Ik weet namelijk niet of je met zo'n 6230 data kabel ook de MMC kaart kunt uitlezen???
Jup dat kan. Daar mee kun je vanalles op de gsm benaderen. Heb de telefoon zelf ook alleen leg ik de verbinding met mijn pc via Bluetooth. Maar uiteindelijk werkt het hetzelfde. Ik zet er zo ook mp3's etc op alleen duurt het zo wat langer :P
Er zijn wel vaker problemen met 1Gb kaartjes. 512MB werkt een stuk beter. Ik heb zelf 256MB TakeMS en die doet het prima.

Als je stil blijft staan, komt de hoek wel naar jou toe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Ja ik denk dat ik daarom gewoon het beste opzoek kan gaan naar een nieuwe kaartlezer, lijkt mij dan de beste oplossing, paar honder mb iedere keer overpompen met bleutooth lijkt me niet geweldig. Maar in ieder geval bedankt voor tips.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:19

Acheron

updatepack.nl

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:40:
Ja ik denk dat ik daarom gewoon het beste opzoek kan gaan naar een nieuwe kaartlezer, lijkt mij dan de beste oplossing, paar honder mb iedere keer overpompen met bleutooth lijkt me niet geweldig. Maar in ieder geval bedankt voor tips.
Iemand al een kaartlezer gevonden die wel werkt?

Ik heb namelijk ook de Sweex 16-in-1 card reader en TakeMS geheugenkaart met hetzelfde probleem :)

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Acheron
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 17:19

Acheron

updatepack.nl

Eindelijk 1 gevonden die werkt met m'n TakeMS 1 GB mmc, en aan alle eisen voldoet:

- intern 3,5 inch
- interne USB2 aansluiting
- ondersteuning van XD en MMC

Moest wel in Duitsland bestellen, maar was het waard _/-\o_

link

Waarschijnlijk werken andere modellen van Delock ook. Ik heb deze gekocht via Noracom.de

Zeg nee tegen bloatware. Download Nero Lite!

Pagina: 1