There is no such thing as innocence, only degrees of guilt | Flickr!
Je moet zowel onder linux als onder windows ervoor zorgen dat overlay aan staat. De genoemde oplossing hierboven is enkel een omweg om het voor elkaar te krijgen en niet erg ideaal. Onder windows heet het trouwens 'theater mode' en onder linux 'video overlay' en dan moet je waarschijnlijk iets van Xv als video output gebruiken in je videospeler.Zym0tiC schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:19:
Nu weet ik van windows, dat ik dan mijn tv als primaire device moet instellen alleen hoe los ik dit op onder Linux (Ubuntu 5.04)
De overlay kan maar op 1 display getoond worden, het zou mooi zijn als je kon kiezen op WELKE. Dat is mij nog nooit gelukt en mijn ATI kaart is intussen overleden
Saved by the buoyancy of citrus
[ Voor 28% gewijzigd door Bergen op 28-04-2005 15:02 ]
Hierdoor lijkt het soms of iemand wat sneller loopt dan ff stopt. Maar je ziet dat het niet aan de film ligt.
Ik weet niet precies hoe ik het moet omschrijven

Met totem (totem-xine)Bergen schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 00:05:
Ligt misschien aan de buffering van alsa/esd. Waarmee speel je die dvd's af?
[ Voor 77% gewijzigd door Bergen op 30-04-2005 01:18 ]
| 1
2
3
4
5
6
7
8
9
 | MPlayer interrupted by signal 11 in module: decode_audio - MPlayer crashed by bad usage of CPU/FPU/RAM. Recompile MPlayer with --enable-debug and make a 'gdb' backtrace and disassembly. Details in DOCS/HTML/en/bugreports_what.html#bugreports_crash. - MPlayer crashed. This shouldn't happen. It can be a bug in the MPlayer code _or_ in your drivers _or_ in your gcc version. If you think it's MPlayer's fault, please read DOCS/HTML/en/bugreports.html and follow the instructions there. We can't and won't help unless you provide this information when reporting a possible bug. | 
Dit moet iets met het geluid te maken hebben want als ik mplayer -nosound uitvoer speelt de dvd wel af.
Maar ik dwaal van mijn TS af
totem werkt op dit moment goed. Ik weet niet wat ik heb veranderd maar alles loopt nu weer vloeiend
Wat ik wel jammer vind is zoals Bergen al eerder zei je niet makkelijk kunt wisselen tussen overlay op CRT of TV. Iedere keer moet je weer X opnieuw starten :x
"Man fears the darkness, and so he scrapes away at the edges of it with fire." - Rei Ayanami
Een leuke oplossing, helaas gaat dit op dit moment nog niet werken op een ATI kaart. Ze zijn er wel mee bezig wat ik heb gelezen maar dat sloeg op het 2D gedeelte.Da Fox schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 15:56:
Ik kan het even niet zo snel vinden, maar ik heb pas ook TV out aan de praat gekregen (NVidia GeForce 3 ti 200). Daar deze (officieel) geen twinview ondersteunt heb ik 2 xorg configuratie files, 1 voor m'n CRT en 1 voor m'n TV. Als ik nu de TVout wil gebruiken start ik gewoon een 2e XServer, en kan dan vervolgens gewoon switchen tussen beide. Dan heb je ook geen last van overlays die op het verkeerde scherm staan.
Ik geef het op met mijn ati kaart en gooi hem in de verkoop. Straks maar even naar de stad om een GeForce te halen. Een GeForce FX 5500 128MB met 2x vga en tv-out voor 65 euro. Goed genoeg voor linux lijkt me.
:strip_icc():strip_exif()/u/21865/shoe_60x60.jpg?f=community) 
            :strip_icc():strip_exif()/u/14853/bluepiSW.jpg?f=community) 
            /u/23440/c.png?f=community) 
            :strip_exif()/u/115511/dafox-new-new-tweakers.gif?f=community)