Grand Prix World (Geluid stottert)

Pagina: 1
Acties:

• MailMan
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 30-11 08:18
Heb na een tijd weer Grand Prix World van Microprose geinstalleerd. Niet echt bekent spel daarom is de support ook beetje belabbert. GPW komt uit 2000 en heeft standaard al problemen met windows XP, maar via een XP patch is het spel te spelen zonder crashes.

Nou zit ik alleen met hetvolgende. Het geluid stottert, breekt soms halverwege af of wordt nauwelijks afgespeeld wanneer er wordt geraced. Kheb een onboard Realtek 97 soundchip welke niet geweldig is en dacht ook dat hier de oorzaak zou liggen. Heb dus even de oude Soundblaster Live! 1024 erin gezet en de onboard soundchip uitgeschakelt in de Bios. Dit mocht echter niets helpen.

Naar mijn weten bestond dit probleem niet wanneer ik het spel installeerde op een win98 machine, maar dat is hier geen optie. Win98 compatibaliteit bood ook geen uitkomst.

• Crash
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 01-12 20:56
Welke hardware gebruik je in combinatie met welke drivers? :)

• MailMan
Crash schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:01:
Welke hardware gebruik je in combinatie met welke drivers? :)
Ik neem aan dat je het volgende bedoelt.

Bij de Realtek 97 heb heb ik de bijgeleverde drivers gebruikt en nieuwe drivers 3.71 welke hier te vinden zijn http://www.realtek.com.tw...12&series=8&Software=True

Voor de creative SBlive! 1024 eerst de drivers die standaard geinstalleerd werden door XP, vervolgens deze drivers van de creative site: http://nl.europe.creative.com/support/downloads/download.asp

[ Voor 4% gewijzigd door MailMan op 27-04-2005 23:23 ]

Verwijderd

Gooi die nieuwe drivers van leadtek er maar weer af, dit zorgde bij mij ook voor problemen, bij liep hij alleen helemaal vast, dus je hebt nog geluk ;)

• MailMan
Verwijderd schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 18:56:
Gooi die nieuwe drivers van leadtek er maar weer af, dit zorgde bij mij ook voor problemen, bij liep hij alleen helemaal vast, dus je hebt nog geluk ;)
leadtek? Je bedoelt denk ik Realtek :P Kheb hardware acceleration voor geluid op Basis gezet en nu kraakt het geluid niet meer, alleen schokt het spel nogsteeds een beetje voor het gevoel.

Verwijderd

owhjaah...lol...realtek bedoel ik (ik heb leadtek videokaart), maar ik kreeg het advies gewoon de drivers die ik bij me mobo kreeg er weer op te zetten
Pagina: 1