Toon posts:

[XP] Chkdsk /r kan niet draaien

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb een probleempje met defragmenteren onder WinXPPro met diskeeper. De site van de producent raadde als een van de mogelijke oplossingen aan om chkdsk /r te runnen.

Niet dat dat hielp, want ik kreeg nog steeds de melding "Diskeeper could not initialize" als ik probeer te analyseren of defragmenteren.

Als ik chkdsk /r run, voor welke partitie dan ook, krijg ik de volgende melding:

Chkdsk cannot run because the volume is in use by another
process. Chkdsk may run if this volume is dismounted first.
ALL OPENED HANDLES TO THIS VOLUME WOULD THEN BE INVALID.
Would you like to force a dismount on this volume? (Y/N)

Ik vroeg mij af of het niet dismounted zijn ook de oorzaak zou kunnen zijn dat
diskeeper niet kan initialiseren als ik wil analyseren/defragmenteren?

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 01:18

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Draai jij chkdsk vanaf windows :?

Draai het namelijk eens vanaf DOS :)
zie ook dit artikel op het microsoft kb:
http://www.microsoft.com/...t/en-us/prkd_tro_xudm.asp
en over geheel chkdsk:
http://www.microsoft.com/...t/en-us/prkd_tro_xudm.asp

Wauw, een sig!

Verwijderd

Topicstarter
8) Ik heb hem in het prompt window gedraaid en ik heb het een keertje gedaan als boot time check.

:( Beiden leverden niet het gewenste resultaat op (het kunnen werken met diskeeper)

• 0xDEADBEEF
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Deze melding is geheel logisch, zeker als je je bootdrive chkdsk'ed logisch.
Zet er overigens ipv alleen "/r" ook "/f /v" bij; "/f" is fix, "/v" is verbose (geloof tenm. dat de 2000-versie hetzelfde werkt) :).

So, als je tijdens die vraag No antwoordt (do'nt unmount): daarna heb je de mogelijkheid dat tijdens een volgende boot te doen. Disclaimer: ik weet niet of Diskeeper "at boottime" kan defraggen.

"Religion is an insult to human dignity. With or without it you would have good people doing good things and evil people doing evil things. But for good people to do evil things, that takes religion." - Steven Weinberg

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb al een keer tijdens boot time chkdsk laten runnen, en dat doet-ie dan ook wel en vind zelfs geen fouten (dus met /f draaien lijkt me dan weinig zinvol)..

|:( Mijn eigenlijke probleem is dat Diskeeper zeurt (bij alle schijven dus, niet enkel de bootable disk waar drie partities op staan) dat-ie niet kan initializen als ik wil analyseren of defragmenteren.

De vraag was dus of dat dismount issue een relatie met deze foutmelding kon hebben. Dus m.a.w. kan het zijn dat "iets" de schijven/partities gelocked houdt waardoor ik niet kan defragmenteren.

Op de site van Diskeeper staan twee oplossingen genoemd voor deze foutmelding: eentje met een aanpassing in het register (heb ik nagelopen, alles stond al zoals Diskeeper dat wil) en het runnen van chkdsk /r, heb ik dus ook gedaan, zonder resultaat.

Wordt er een beetje moedeloos van . . . 8)7