Toon posts:

Welk videokaartje past bij het systeem.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Beste tweakers,

Ik ben er een beetje uit qua het bijhouden welke videokaartjes goed zijn prijs/kwaliteit etc.

Ik ben op zoek naar een leuk videokaartje om die kado te geven aan een vriend van me.

Als ik me niet vergis heeft hij het volgende systeem:
amd sempron 2400
512mb geheugen
asrock moederbord (geen idee meer welke)
80gb hdd
300watt voeding (geen idee welk merk)

Momenteel gebruikt zijn pc shared geheugen voor de graphics, maar aangezien dat ruk speelt bij gamen (of helemaal niet :P) vraagt hij om een videokaart als gift.

Hij is geen heavy gamer die top of the bill wilt, maar meer af en toe een leuk spelletje met normaal beeld (i guess alles beter dan die shared geheugen).

Nu heb ik een beetje zitten snuffelen in de topics (via search), maar omdat ik totaal geen idee meer heb wat waar voor je geld is vraag ik het hier. Ik zat te denken aan de volgende kaarten (agp verplicht):

geforce 6200 (budget versie meest voor de hand liggend, doet wat ie moet doen prijs: 100-120)
geforce 6600 (een versie beter maar twijfelachtig omdat ik vermoed dat de gt versie meer waar voor zijn geld bied hoewel die ietsjes duurder is 140-180?)
geforce 6600gt (voor hem top of the bill:P gaat nog wel even mee, wel iets te duur eigenlijk..is het overkill voor dit systeem 180-220)

vraag hierbij is ook: al zou ik een 6600 nemen..zit er nog heel veel verschil in qua merken of das zo miniem dat maakt nie uit? En trekt de voeding het wel?

Budget is ongeveer 180 euro kan ietsjes meer zijn. Mijn idee zelf was om een videokaart met een setje boxen te nemen (logitech x-230 prijs 40 euro ongeveer) dus geweldig zou zijn als er een videokaart van 140 euro uitkomt. Dat zou dus uitkomen op of een 6200/6600, maar ik zou graag wat meningen hierover willen horen zodat ik daarna kan beslissen wat het gaat worden. Mochten jullie nog meer info nodig hebben geef het aan dan probeer ik zo snel mogelijk reply te geven.

Alvast bedankt voor alle input.

• PilatuS
  • Registratie: September 2002
  • Niet online
ik denk dat de 6600 (eventueelt de GT) een prima koop zal zijn, het merk maakt opzich niets uit want er zit toch op iedere kaart dezelfde chip, de ene fabrikant leverd er iets meer software bij dan de andere, maar voor de prestaties maakt het niets uit

of de voeding het trekt zal er aan liggen welk merk het is, is het een enermax of tagan oid. dan zal het denk ik wel gaan, maar is het een q-tec dan zal het waarschijnlijk niet gaan

maar daar kom je snel genoeg achter of de voeding het trekt, gaat de pc opeens rebooten of valt ie gewoon uit dan zal dat waarschijnlijk aan de voeding liggen

iig succes met de nieuwe aankoop voor die maat van je :)

edit : een (2e hands) radeon 9800PRO is ook wel een leuk kaartje, presteerd wel wat minder dan de 6600GT maar kost ook maar ongeveer 125/150 euro 2e hands

[ Voor 11% gewijzigd door PilatuS op 27-04-2005 21:38 ]

Verwijderd

Topicstarter
icic 6600 valt denk wel binne het budget...ik denk dat het een of ander merkje is..(onbekend) ik hoop dat ie het trekt..ik denk dan maar de 6600 ziet er wel leuk uit.. heeft ie met zun budget pc een betere videokaart dan de mijne >_<..(tijd voor een upgrade soon lol)

• swampy
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 25-03 09:06

swampy

Coconut + Swallow = ?

Een leuke Ati 9x00 of..inderdaad een GF6 6600 ... leuke kaartjes tegen leuke prijzen. Gewoon gaan voor een leuke DX9 performance... ga niet voor een 9600 pro of een 9550 want die zijn wat "gekat" op DX9 performance met maar 4 pijplijnen!

There is no place like ::1

• Creegfire
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 23-11-2025

Creegfire

Wow hey!

Als ik persoonlijk mag zijn zou ik idd voor een ATI 9x00 gaan :) want die zijn op het moment niet meer zo duur en kun je heel erg goed mee vooruit :)

//Creegfire

• Brede P
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08-01 14:43
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 01:29:
icic 6600 valt denk wel binne het budget...ik denk dat het een of ander merkje is..(onbekend) ik hoop dat ie het trekt..ik denk dan maar de 6600 ziet er wel leuk uit.. heeft ie met zun budget pc een betere videokaart dan de mijne >_<..(tijd voor een upgrade soon lol)
Anders bied je hem jouw videokaart aan, tegen een nette prijs, en koop je zelf een nieuwe.
Scheelt hem weer iets in de centen, zodat hij meer overhoudt voor bijvoorbeeld speakers en een andere voeding ofzo.

• roy-t
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-05 08:49
Hmz, ik denk dat 6600 beetje overkill is, ik heb een Amd Athlon XP 2400+ (sempron was duron btw.)

enne ik krijg met mijn 6600GT wel 7K in 3dmark2003 maarja de rest krijgt 9

ik denk dat je met een FX 5700 of een Radeon 9800/9700 (als je die laatste kan vinden ) miss wat beter zit.

Heowel 6600GT mooi kaartje is natuurlijk, maar ehm je moet wel weten of je mobo goed genoeg ervoor is, en je voeding (ik heb erg veel probs gehad met 6600GT in een ECS K7vta3v5 System (agp 4x) was incompatible, terwijl zelfs volgens ECS het zou moeten werken, mja dat moet je zelf even bekijken.

Greetz

~ Mijn prog blog!

Verwijderd

Topicstarter
lol, het zou wel een goeie zijn ja, het omruilen van mijn kaartje en dan een nieuwe halen :D. Maar ik ben zelf een ahum trotse bezitter van een ati9800se....kweenie of ie daar blij van moet worden :P...ik ga eens overleggen met de rest van de groep. Ik weet dat wel dat mijn voeding het zou moeten trekken (antec 380w ) Hmmm toch wel leuk ideetje :D, maar of mijn pc het volledige uit de videokaart haalt weet ik ook niet (amd xp2600 oc 2,3ghz).

Even reageren op de andere replies:
Ik snap het idee om een ati9x00 te halen aangezien die meer past bij zijn pc (en dan doel ik voornamelijk ati 9700/9800) maar kan ik niet beter voor hetzelfde geld een geforce 6600 halen? (ati9700=80-100? ati9800pro 80-120? correct me if i'm wrong pls)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

als ik jouw was had ik gewoon op internet de goedkoopste 6600GT gekocht, die is zijn meer prijs echt waard

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 07-08 11:59

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Ehm, als je geen idee hebt wat voor moederbord die jongen heeft is het mogelijk dat dat ding helemaal geen AGP slot heeft... controleer dat eerst, dan weet je het zeker

Oslik blyat! Oslik!

Verwijderd

Topicstarter
hehe, met geen flauw idee wat voor moederbord, bedoel ik: het is een asrock maar welke versie is mij onbekend. Ik weet wel dat hij een agpslot heeft :).

Maar denken jullie dat een 6600gt niet overkill is voor deze pc? (dat de videokaart overduidelijk niet de bottleneck is)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 18:59:
hehe, met geen flauw idee wat voor moederbord, bedoel ik: het is een asrock maar welke versie is mij onbekend. Ik weet wel dat hij een agpslot heeft :).

Maar denken jullie dat een 6600gt niet overkill is voor deze pc? (dat de videokaart overduidelijk niet de bottleneck is)
Dan zet je anti-aliasing toch hoger ;-)

Ik van GTA: Vice City enzo met 6x antialiasing spelen zonder "stotteren"...heerlijk! En dat op een 9700 Pro ;-)

• GoldenSample
  • Registratie: Januari 2005
  • Niet online

GoldenSample

Huub, Huub, Barbatruc!

Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 18:59:

dat is wel een beetje zo maar valt opzich wel mee hoor, ik had gewoon voor die kerel een 6600GT gehaald. heeft die jongen ook wat moois :+

Bikemounts.nl Zelf ontworpen & op maat gemaakte houders voor bikeradars & fietscomputers.

Verwijderd

Ik heb eventjes voor je gekeken. En ik denk dat je een een ati readon 9800 pro 128Mb moet halen. die is kwa prestatie beter als de 6600. En voor een heel shcappel;ijk prijsje, namelijk 159 euro op alternate. Deze kaart is wel heel goed voor jou type PC. Maar ik denk dat het net geen overkill is.

Veel Suc6 nog

• DesertShooter
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 13-07 23:33

DesertShooter

Afgekickt

Als je het geld hebt, moet je zeker voor een 6600GT gaan.

En zeker NIET voor ATi 9700 of FX5700. Die zijn verouderd en die laatste heeft maar 4 pipes. Met een 6800le kun je ook wel leuke resultaten halen met een beetje oc'en! _/-\o_ (moet je wel geluk hebben :'(

Edit: @Mr. Wizard, een 6600GT heb je ook al voor 160 euro ;)

[ Voor 13% gewijzigd door DesertShooter op 01-05-2005 16:40 ]

• Tyranium
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Tyranium

Ero-sennin

Ik zou zeker die Radeon9800pro niet halen, voor +- 25 euro meer heb je een veel betere en nieuwere videokaart, nml de 6600GT. :). Die is wel een klein beetje overkill, maar dan zet je gewoon de resolutie of anti aliasing wat hoger.

• The Godsha
  • Registratie: Augustus 2004
  • Laatst online: 17-11-2025
Als je gewoon een 6600 non GT haalt. Die heeft dezelfde core als een 6600GT alleen DDR1 geheugen ipv GDDR3 :( . Het enige grote sverschil; is dat je core dan veel en veel beter is dan je geheugen. Maarja, je hebt wel waar voor je geld. Of je kijkt naar een 6200, gooit de pipes en vertexen open dan kun je ook wel aardige prestaties halen.
Als je de pipes open kunt krijgen heb je een gelijkwardige kaart als een 6600 Non GT :)

• swampy

swampy

Coconut + Swallow = ?

DesertShooter schreef op zondag 01 mei 2005 @ 16:39:
Als je het geld hebt, moet je zeker voor een 6600GT gaan.

En zeker NIET voor ATi 9700 of FX5700. Die zijn verouderd en die laatste heeft maar 4 pipes. Met een 6800le kun je ook wel leuke resultaten halen met een beetje oc'en! _/-\o_ (moet je wel geluk hebben :'(

Edit: @Mr. Wizard, een 6600GT heb je ook al voor 160 euro ;)
Er is niets mis met de Ati 9700 hoor..leuk tweedehands kaartje....

het is minder snel dan...genoemd een 6600GT ja... maar een 9700 is niet slecht hoor!

Pagina: 1