Toon posts:

x800 pipelines activeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo mede-tweakers, ik had een vraagje.
Ik keek net even in de pricewatch en zag daar de volgende kaart tussen staan: Sapphire x800 256mb DDR3. Aangezien de lage prijs (iets over de 220 euro) begon ik mij toch iets af te vragen. Naar ik weet hebben deze kaartjes 12 pipelines. Nu vroeg ik me af of het mogelijk is om bij deze kaarten pipelines te unlocken zoals dat bij de 6800le en bij(sommige) x800 pro kaarten kan. Want als dit zo is dan zou het zeker een interresant kaartje zijn(zeker met ati's multi-rendering techniek op komst).

Alvast bedankt.

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:57

Bever!

3

ze hebben 12 pipes.

Verwijderd

wat jij zegt

Verwijderd

Topicstarter
Sorry mijn fout, startpost is aangepast. Maar dan nog de vraag, zou het mogelijk zijn om dan nog 4 pipelines te activeren?

• DaWaN
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 06-02 15:10

DaWaN

'r you wicked ??

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:57:
Sorry mijn fout, startpost is aangepast. Maar dan nog de vraag, zou het mogelijk zijn om dan nog 4 pipelines te activeren?
Waarschijnlijk niet, waarschijnlijk zijn de bridges intern doorgebrand, dus het kan zeer waarschijnlijk niet

If you do not change direction, you may end up where you are heading

Verwijderd

Probeer hier eens naar antwoorden te zoeken.

[rml][ OC] X800pro naar X800XT mod topic Deel 6[/rml]

Verwijderd

Topicstarter
Heb net even dat topic doorgelezen maar er staat niets over het activeren van pipelines op een standaard x800, alleen over het flashen van een x800 pro>x800 xt. En aangezien en standaard x800 toch net iets anders in elkaar zit is dat denk ik niet te vergelijken. Maar wat ik me nu dus eigenlijk ook afvraag is of een x800 te flashen is naar een x800xl? Denk dat dat de grootste kans heeft aangezien ze beide op 0.11nm gebakken zijn en dus waarschijnlijk dezelfde chip hebben.

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 22:40:
Heb net even dat topic doorgelezen maar er staat niets over het activeren van pipelines op een standaard x800, alleen over het flashen van een x800 pro>x800 xt. En aangezien en standaard x800 toch net iets anders in elkaar zit is dat denk ik niet te vergelijken. Maar wat ik me nu dus eigenlijk ook afvraag is of een x800 te flashen is naar een x800xl? Denk dat dat de grootste kans heeft aangezien ze beide op 0.11nm gebakken zijn en dus waarschijnlijk dezelfde chip hebben.
De brug die verbroken is door een laser cut verbinden en vervolgens een 16 piped bios flashen met flashrom. Dat is de enige optie die zou kunnen werken.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

• Boogieman82
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-11-2025
[/quote]De brug die verbroken is door een laser cut verbinden en vervolgens een 16 piped bios flashen met flashrom. Dat is de enige optie die zou kunnen werken[/quote]

Dat werkt niet meer... al heb je de GA core, ATi heeft een andere type core gebruikt die NIET te hardmodden is. Probeer t maar niet,ik heb er ook al een kaart mee verknald.

specs

• Astennu
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-02 16:55
De brug die verbroken is door een laser cut verbinden en vervolgens een 16 piped bios flashen met flashrom. Dat is de enige optie die zou kunnen werken[/quote]

Dat werkt niet meer... al heb je de GA core, ATi heeft een andere type core gebruikt die NIET te hardmodden is. Probeer t maar niet,ik heb er ook al een kaart mee verknald.[/quote]

Ah okeey. Zelfde met de X850 pro kaarten denk ik dan. Want die ik nu heb is ook niet te hard modden. Zal wel een interne laser cut zitten of zo.

LET OP!!! dyslectisch Dus spelling kan verkeerd zijn!!! -- RIP CJ, The ATi Topic wont be the same without you.....

Verwijderd

Topicstarter
Hmm jammer dan gaat het feestje dus niet door. Gelukkig dat er regelmatig x800xl kaarten in de aanbieding zijn, zoals nu bijvoorbeeld een x800xl voor 259 bij Computerland. Dan ga ik binnenkort maar eens zo'n kaartje halen.

Verwijderd

En de softmod , zou deze kunnen werken op een X800 non-pro?

• sapphire
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:19

sapphire

Die-hard pruts0r

zoals ik in eht andere topic al zei: nee

Gabriël AM5

Pagina: 1