Ouders aan de digicam?

Pagina: 1
Acties:

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:54
Hoi!
Ik ga binnenkort een digicam kopen voor m'n moeder, voor haar verjaardag. Denk een Ixus 40. Deze is mooi klein, en eenvoudig te bedienen. Ik weet dat er ook een 5 Mpix versie is, en zelfs een 7 van de ixus serie, maar dat is, voor mijn ouders, volgens mij echt niet nodig. Iemand hier commentaar op?
Waar ik nu vooral naar op zoek ben, is de eenvoudigste manier om foto's van de camera te halen. Er zijn vast meer tweakers met ouders, dus ik vroeg me af wat jullie hiervoor gebruiken. De wizzard van XP? En nog andere handige trucks voor de combi ouders (digibeet) en digicam?
Thnx!

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

Verwijderd

Mijn moeder is helemaal één geworden met een Ixus icm de wizard van windows XP. Ze kan zelf foto's maken, terugkijken, whatever. Als ze ze op de computer wil laden plugt ze de camera in, direct verschijnt de wizard die haar door het hele proces leidt. Ik heb haar wel wat kleine tips gegeven mbt ordenen van foto's, bijvoorbeeld alles in aparte directories opslaan met benaming 'Datum - Activiteit'. Op deze manier vermijd je dat er 100-en foto's in 'Mijn Afbeeldingen' komen te staan die allemaal 'Afbeelding 001 - 843' heten. Na het kopieren kan ze zelf wat foto's selecteren en mbv de toolbar aan de linkerkant e-mailen of printen. Ook voor het printen van meerdere foto's per pagina helpt de afdruk-wizard haar uit de voeten.

Ik ben normaal niet zo'n voorstander van wizards omdat ze vaak niet doen wat je wil, maar voor moeders met dit soort wensen is het ideaal :D

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 18:17 ]

• PanMan
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 09:54
Mooi! Ik heb zelf nog nooit die wizzard afgemaakt, maar ga dat nu voor m'n moeder denk ik ook maar's doen :). Foto's bestellen (met Fotohome, en een andere wizzard), kan ze al wel zelf :)
En, nog input op de Ixus 40? Volgens mij heeft die wel genoeg voor wat ze er mee wil, en hij is mooi klein (als het goed is kleiner dan mijn Ixus v3).

Where a calculator on the ENIAC is equipped with 18,000 vacuum tubes and weighs 30 tons, computers in the future may have only 1,000 vacuum tubes and weigh only 1.5 tons.
– Popular Mechanics, March 1949

• meelmark
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-02-2025
laat je moeder Picasa gebruiken als software ;-). Mijn moeder kan er zelfs mee overweg! (en ik vind het nog een stoer progje ook).

De hardware weet ik niet zo! Voor algemeen is 2 MP genoeg, of je wil gaan afdrukken enzo. Als je niet hoeft af te drukken, vind ik 2 MP wel voldoende.

"Thunder? Flash!" "AMD 1200,256DDR,MX400,5.1,MSI 266A"

• Xtuv
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 11:40
ook voor 10x15cm afdrukken is 2MP prima.

• FaceDown
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-01 23:41

FaceDown

Storende factor.

De Ixus is een prima cam voor moeders. :P Klein, simpel en handig in gebruik. Oh ja een prima kwaliteit foto's laten we dat niet vergeten. :)

Groetjes, FaceDown.

Verwijderd

Misschien is de 3 mpixel ixus 30 ook een optie, ik heb hem van de week ook binnengekregen en is een erg leuke kleine cam met goeie kwaliteit. deze is hetzelfde als de ixus 40 alleen 1 mpix minder en een iets anders design. scheelt weer 50 euro.

En 3.2 mpixel is genoeg voor afdrukken tot a4, al die megapixels zijn alleen nog maar goed voor marketing omdat iedereen denkt dat meer beter is.

• Bigs
  • Registratie: Mei 2000
  • Niet online
Mijn moeder heeft een Ixus 400 en gebruikt gewoon de Windows XP tools. De My Pictures map in Windows XP werkt prima voor haar, ze had zo door hoe ze alles kon indelen in mappen etc. Gewoon lekker simpel houden met inderdaad die toolbar aan de linker kant zoals tjetta hierboven ook al zei. Zelf gebruik ik dat ding nooit, maar voor de gebruiker die niet zo handig met PC's is, is het een uitkomst.

Natuurlijk zou een tool als iPhoto (voor de Mac) beter zijn, maar ik ken geen PC software die hierop lijkt (zal vast wel bestaan, daar niet van). De Zoombrowser van Canon zelf zou ik afraden, dat is imo niet echt een prettig programma.
Pagina: 1