Ik ben bezig met een intranet applicatie in 9 talen en daardoor dus redelijk complex en dynamisch. Ik ben al een aardig eindje op weg, echter nu zit ik vast op een stukje Javascript 
Wat ik wil bereiken:
Er is een 3-tal radiobuttons (Status, values 1,2 en 3). Default value bij Form-submit = 1.
De radiobuttons zijn alle 3 default "disabled".
Bij het inladen van de Recordset moet de betreffende radiobutton geselecteerd en "enabled" worden worden.
Daarnaast moet optie 2 geselecteerd en enabled worden wanneer er een waarde > 0 gekozen wordt uit een andere list/menu (AgencyName1).
Optie 3 moet worden geselecteerd en "enabled" wanneer in de 3 textvelden (NameAuthoriser, FunctionAuthoriser en DateSignature) ongelijk zijn aan "null".
Ik heb de volgende code maar het werkt niet naar behoren
(De betreffende radiobutton wordt niet enabled).
Alvast bedankt!
Wat ik wil bereiken:
Er is een 3-tal radiobuttons (Status, values 1,2 en 3). Default value bij Form-submit = 1.
De radiobuttons zijn alle 3 default "disabled".
Bij het inladen van de Recordset moet de betreffende radiobutton geselecteerd en "enabled" worden worden.
Daarnaast moet optie 2 geselecteerd en enabled worden wanneer er een waarde > 0 gekozen wordt uit een andere list/menu (AgencyName1).
Optie 3 moet worden geselecteerd en "enabled" wanneer in de 3 textvelden (NameAuthoriser, FunctionAuthoriser en DateSignature) ongelijk zijn aan "null".
Ik heb de volgende code maar het werkt niet naar behoren
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
32
33
34
35
36
37
38
| [ASP]
<body Onload="enable_radiobutton_check_1(this.input);enable_radiobutton_check_2(this.input);enable_radiobutton_check_3(this.input);">
<select name="AgencyName1" id="AgencyName1" OnChange="enable_radiobutton_1(this.input)">
<input name="NameAuthoriser" type="text" disabled id="NameAuthoriser" value="<%=(OpenCreditChecks.Fields.Item("NameAuthoriser").Value)%>" size="32" OnBlur="enable_radiobutton_3(this.input)" OnChange="enable_radiobutton_3(this.input)">
<input name="FunctionAuthoriser" type="text" disabled id="FunctionAuthoriser" value="<%=(OpenCreditChecks.Fields.Item("FunctionAuthoriser").Value)%>" size="32"OnBlur="enable_radiobutton_3(this.input)" OnChange="enable_radiobutton_3(this.input)">
<input name="DateSignature" type="text" disabled id="DateSignature" value="<%=(OpenCreditChecks.Fields.Item("DateSignature").Value)%>" size="32" OnBlur="enable_radiobutton_3(this.input)" OnChange="enable_radiobutton_3(this.input)">
<input <%If (CStr((OpenCreditChecks.Fields.Item("Status").Value)) = CStr("1")) Then Response.Write("CHECKED") : Response.Write("")%> name="Status" id="Status1" type="radio" value="1" disabled>
<input <%If (CStr((OpenCreditChecks.Fields.Item("Status").Value)) = CStr("2")) Then Response.Write("CHECKED") : Response.Write("")%> name="Status" id="Status2" type="radio" value="2" disabled>
<input <%If (CStr((OpenCreditChecks.Fields.Item("Status").Value)) = CStr("3")) Then Response.Write("CHECKED") : Response.Write("")%> name="Status" type="radio" id="Status3" value="3" disabled>
[/ASP]
[JS]
function enable_radiobutton_3(input){
if (document.all || document.getElementById){
if (document.CreditCheckForm.NameAuthoriser.value != "" && CreditCheckForm.FunctionAuthoriser.value != "" && CreditCheckForm.DateSignature.value != "")
document.CreditCheckForm.Status3.disabled=false;
else
document.CreditCheckForm.Status3.disabled=true;
}
}
function enable_radiobutton_1(input){
if (document.all || document.getElementById){
if (document.CreditCheckForm.AgencyName1.value > 0)
document.CreditCheckForm.Status1.disabled=true, document.CreditCheckForm.Status1.checked=false,
document.CreditCheckForm.Status2.disabled=false;
document.CreditCheckForm.Status2.checked=true,
else
document.CreditCheckForm.Status1.disabled=false,document.CreditCheckForm.Status2.checked=false, document.CreditCheckForm.Status3.checked=false, document.CreditCheckForm.Status1.checked=true
}
}
[/JS] |
Alvast bedankt!
webOS all the way!