Laptop scheurt, Bouw/Ontwerpfout of gebruiksschade?

Pagina: 1
Acties:
  • 122 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Mijn toshiba laptop heeft na een flinke poos gebruiken (iets meer dan een jaar) een scheurtje onder het scherm in de behuizing. Deze scheur is er gekomen doordat bij het openen en sluiten van de laptop er kracht op dat stuk plastic komt te staan, dit heeft het nu begeven en is doorgescheurd waardoor de laptop heel instabiel aanvoelt en zeker niet lekker open en dicht gaat. Ook vrees ik voor de levensduur van mijn laptop als dit zo door gaat.... Want ik denk niet dat ie het dan 3 jaar uit gaat houden.

Ik heb de laptop echter een flinke poos geleden toen het scheurtje begon al terug gestuurd naar toshiba en die vonden het gebruiksschade, nu hij eenmaal doorgescheurd is zie je pas hoe de scheur er komt, namelijk door het veelvuldig openen en sluiten. In principe is dit voor mijn gevoel de schuld van toshiba aangezien die een laptop hebben ontwikkeld die het niet leuk vind om open en dicht te gaan, wat toch tamelijk belangrijk is voor een laptop.

Ik gebruik mijn laptop zeer veel en sleur em (in een samsonite tas) overal mee naar toe. Ding wordt echt flink gebruikt, maar zeker niet onvoorzichtig.

Het gaat hier om een Toshiba M30-154, zoals gezegd is het ding iets meer dan een jaar oud. Ik vroeg mij af of er meer mensen zijn met dit probleem en of die er al wat mee gedaan hebben?

Ik durf mijn laptop nu eigenlijk bijna niet meer open te maken doordat dan het plastic gaat open staan waardoor ik zo onder het scherm in kijk en de andere onderhoek nu ook heel veel druk te verduren krijgt. Ook is het scherm niet meer stabiel als ik em open heb staan onder een normale hoek (iets meer dan 90 graden dus), alleen als ik em half gesloten heb, maar dat mag dus ook niet de bedoeling zijn.

Ik hoop dat er meer mensen zijn met soortgelijke problemen met toshiba laptops of andere merken en hopelijk ook wat oplossingen. Ik wil namelijk voor ik zelf wat ga fixen (secondelijm oid) eerst weten of toshiba dit eigenlijk niet gewoon HOORT te vervangen, ik kan mezelf namelijk niet aan de indruk onttrekken dat dit gewoon niet mag bij een laptop die onderhand 2000 euro gekost heeft en waar ik dus na 15 maanden al met de handen in het haar zit.

Pics zal ik vrijdag toevoegen als ik thuis ben aangezien ik daar digicam heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

Je moet bellen met Toshiba, bij veel fabrikanten die ik ken wordt een dergelijke schade 1 maal vergoed en gerepareerd omdat het mogelijk is dat de scharnieren te strak zijn aangedraaid vanuit de fabriek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallorca
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
IBM heeft met bepaalde series hier ook problemen mee.

Gellukkig hebben de meeste laptop's hierzo een servicecontract maar ze zijn niet heel moeilijk met de reparatie ervan zolang aantoonbaar is dat het geen "gebruikersschade" is.

Het vele openen en sluiten van een laptop zou toch moeten kunnen daar hij daarvoor is bedoeld.

Succes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Hmm gelukkig denken jullie er ook zo over. Ik zal proberen vrijdagavond dit even goed op foto/filmpje te zetten zodat het geheel wat duidelijker wordt.

Ik wil echter niet meer zomaar de laptop RMA sturen omdat ik bang ben dat ze me dan zeggen van: Dit fixen we niet en hier is de onderzoeksnota + de offerte als we hem wel gaan fixen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Mallorca schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:27:
IBM heeft met bepaalde series hier ook problemen mee.

Gellukkig hebben de meeste laptop's hierzo een servicecontract maar ze zijn niet heel moeilijk met de reparatie ervan zolang aantoonbaar is dat het geen "gebruikersschade" is.

Het vele openen en sluiten van een laptop zou toch moeten kunnen daar hij daarvoor is bedoeld.

Succes.
En wat mogen die "bepaalde" series zijn? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Niet online
Hmm op het moment dat deze laptop gekocht is heb ik er niet over nagedacht dat het handig was er garantie bij te kopen, achteraf HEEL stom. Ik hoor van vrienden die bij de-laptopper.nl gekocht hebben dat die er van die aanvullende garantie bij hebben en dat het dan veel makkelijker gaat. Voorbeeld: Cluster dode pixels door per ongeluk op tas gaan zitten, terug naar laptopper, no problemo...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mallorca
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
RS_003 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:44:
[...]

En wat mogen die "bepaalde" series zijn? ;)
Heb het hierzo met name met de oudere IBM's 390x, A21, A30, A31 maar hebben ook al een G40 gehad met het probleem. Bij veel exemplaren was er geen gebruikersschade te vinden maar bv wel te strak aangedraaide of zelfs verloren schroefjes. (produktiefout?)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pierre-oord
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-02 23:00
Mallorca schreef op maandag 23 mei 2005 @ 20:44:
[...]

Heb het hierzo met name met de oudere IBM's 390x, A21, A30, A31 maar hebben ook al een G40 gehad met het probleem. Bij veel exemplaren was er geen gebruikersschade te vinden maar bv wel te strak aangedraaide of zelfs verloren schroefjes. (produktiefout?)
Verloren schroefjes + IBM komt me wel heel bekend voor, volgens mij de A21 die dat hier had (PIII ding was het, 1ghz).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roberto
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 06-10 23:21
Toeval wil dat ik een T21 (met T20 specs 8)7) heb gehad waar ook schroefjes uit waren...

alleen kreeg ik hem 2e hands.. dus het kan ook de vorige gebruiker zijn geweest (alleen dat doe je toch niet voor de fun lijkt me :?) dus wel gek.

Maargoed, al mijn nieuwe thinkpads zijn super degelijk (vandaag nog even getest :X) en ik ben nog nooit schroefjes kwijt geweest (vanaf de T4x en X31 / X40 series)
Pagina: 1