Toon posts:

Wil nieuw systeem kopen, hoe vinden jullie dit?

Pagina: 1
Acties:
  • 31 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Hoi mensen,

Mijn oude PC heeft haar beste tijd gehad. Ik wil dan ook een nieuwe gaan kopen voor rond de 1000 euro.

Ik heb al kabels, netwerkkaart, toetsenbord, muis en een kast.

Ik heb via Gistron.com dit samengesteld met een vriend van mij, en nu ben ik benieuwd wat jullie er van vinden? Zijn er nog op- en aanmerkingen?

Mobo:
- Asus A8N-SLI Deluxe nForce4, So 939 = €159,90

Processor:
- AMD Athl64 3200+ 2.00GHz 939 WIN = €174,90

Videokaart:
- Powercolor ATI Rad. 9600XT EZ 256MB = €135,90

Geheugen:
- 2x 512 MB DDR/400 PC3200 Kingston (45,90 per stuk)= €91,80

HD:
- 200GB 7200 Maxtor 6B200M0 8MB/SATA = €99,90

Monitor (TFT):
- TFT 17" Iiyama ProLite E433-B zwart = €249,90

Totaal= € 912,30

(Budget= +/- €1000)

Alvast heel erg bedankt voor jullie hulp!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jckx
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Andere videokaart, voor de rest lijkt het goed. Geforce 6600 GT of Ati Radeon 9800 XT. (of beter)

[ Voor 7% gewijzigd door Jckx op 27-04-2005 17:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:15

makje

Professioneel prutser

Je zegt niet waarvoor je de pc gaat gebruiken ofzo, maar het lijkt mij een vrij goed systeem. Ik heb alleen een paar opmerkingen:

- Waarom wil je een moederbord met SLI en 8 s-ata aansluitingen? Als ik het zo lees heb je aan 1 videokaart en 1 harde schijf genoeg. Ik kan je dus een A8N-E of een A8V-E (deluxe) aanraden welke een stuk goedkoper zijn terwijl ze even goed zijn (de A8N-E is ook een nVidia nForce 4 chipset). De 50-60 euro die je ermee bespaard kun je ergens anders gebruiken (bijv. de videokaart)

- Je moederbord heeft alleen een PCI-E slot, controleer dus dat je videokaart ook een PCI-E aansluiting heeft en geen AGP

- Je hebt dus niet vermeld waarvoor je de pc gaat gebruiken en gezien het geld dat je voor de videokaart hebt gereserveerd neem ik aan dat spellen spelen heel laag op je prioriteitenlijstje staat. Als deze aanname niet klopt en je juist wél spelverslaafd bent dan kan ik je aanraden een beter videokaart te nemen, desnoods ten koste van je processor (of moederbord dus)

- Je hebt geen CD-ROM od DVD writer of iets dergelijks nodig?

edit:
En wat voor voeding zit er in die kast van je? Hij moet een P4 stekker hebben en liefst een goed merk 350W of meer zijn

[ Voor 6% gewijzigd door makje op 27-04-2005 17:42 ]

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roodey
  • Registratie: Februari 2005
  • Laatst online: 22:54
Als die punten die jij opnoemt zijn nou de redenen waarom ik geen pc zelf in elkaar zet!!

Moet je eens kijken waar je allemaal op moet letten?! 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Ik vind de keuze voor een 3200+ niet echt verstandig: een 3000 is 50 euro goedkoper en het dichtsbijzijnde hogere model is maar marginaal duurder, vandaar dat ik eerder dan net wat hoger zou gaan zitten of genoegen nemen met minder

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WiLLoW_TieN
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:28
Dit moederbord is meer wat voor jou denk ik.

Dan past de 9600XT ook en heb jij SLI eigenlijk wel nodig ?

Verder zou je door OEM geheugen te kopen nog aardig wat kunnen besparen +/- € 26,00.

[ Voor 52% gewijzigd door WiLLoW_TieN op 27-04-2005 18:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hann1BaL
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 13-10 09:29

Hann1BaL

Do you stay for dinner?Clarice

Is er een 9600 XT variant met een PCI-e aansluiting? Volgens mij is die kaart AGP en gaat die dus niet in dat bord passen. Zoals boven gezegd zou ik ook voor de Athlon 64 3000+ gaan ipv 3200+

[ Voor 23% gewijzigd door Hann1BaL op 27-04-2005 18:30 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 14:15

makje

Professioneel prutser

Radeon 9600XT + PCI-E = Radeon X600 XT

Persoonlijk zou ik wanneer ik nu een nieuw moederbord én videokaart moest aanschaffen altijd kiezen voor PCI-E ipv AGP. Voor beide zijn op dit moment goede en gelijkwaardige videokaarten beschikbaar, maar PCI-E is veel meer toekomstgericht. Als je zelf over 2 jaar ofzo een compleet nieuw systeem koopt dan maakt het nu niet zo veel uit welke je neemt, maar voor diegene die dit systeempje dan overneemt is PCI-E wel prettiger omdat het dan meer mogelijkheden tot upgraden biedt.

9800x3d

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Laurent
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online
Sorry, maar dit is niet helemaal de bedoeling. Het is leuk dat je een boodschappenlijstje in elkaar kan knutselen, maar je mag wel iets meer research doen om erachter te komen of je componenten goed presteren. Er zijn erg veel reviews op internet te vinden, daar zitten zeker een paar reviews van de betreffende componenten bij.

Als je toch nog tips wil hebben, kan je na het zelfonderzoek een nieuw topic openen. In de topicstart moet je echter wel al je zelfonderzoek duidelijk maken. Hoe dit gaat en welke elementen er verder nog in een topicstart verwerkt dienen te worden, kan je o.a. in de CSL FAQ en in de netiquette vinden. :)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.