Sitecom WL-026 Router "hangt"

Pagina: 1
Acties:
  • 866 views sinds 30-01-2008

• E-razor1984
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 25-03 22:14
Hoi medetweakers,

Zoals de titel al aangeeft heb ik een probleem met mijn router. Deze heeft het idee om nog al eens een keer "vast te lopen". Hebben jullie hier ervaring mee ? zijn hier updates voor uitgebracht ?
Ik heb mijn router al verschillende keren aan/uit gezet, en al een keer helemaal gereset, en toen helemaal opnieuw ingesteld.
wie kan me helpen?

edit:
ik heb softwareversie R1.96h3

[ Voor 7% gewijzigd door E-razor1984 op 27-04-2005 17:19 ]

Verwijderd

Gebruik je geheel toevallig een P2P applicatie als Emule of Bittorrent? Deze maken grote hoeveelheden connecties aan waardoor de router volslibt en vervolgens crashed :)

• E-razor1984
Ik gebruik wel eens p2p maar dit gebeurt ook als ik gewoon aan het internetten ben

Verwijderd

E_razor_2 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:09:
Ik gebruik wel eens p2p maar dit gebeurt ook als ik gewoon aan het internetten ben
Ja maar die connecties blijven een tijdje in het geheugen van de router staan die vervolgens als nog kan crashen:
Mijn hardwarerouter crasht, hoe komt dit?

Wanneer je router crasht dan komt dit over het algemeen door een overdaad aan connecties die worden aangemaakt door veel Peer-To-Peer applicaties zoals bijvoorbeeld Bittorrent, DC++ of Emule. Elke connectie die de software maakt moet de router bijhouden in zijn NAT-tabel en dat kost geheugen. Wanneer een router teveel connecties in zijn geheugen krijgt, dan zal het geheugen vollopen (een hardware router heeft geen swap-space om dingen naar weg te schrijven) en zal de router crashen.

Dit kan opgelost worden door het aantal connecties wat de software maximaal aanmaakt te verlagen. Tegenwoordig kunnen de meeste consumentenrouters maximaal ~ 800 connecties aan, maar de iets oudere modellen kunnen er vaak maximaal ~400 of zelfs minder aan. Een andere oplossing is het gebruik van een softwarematige router zoals bijvoorbeeld M0n0wall, Freesco, Windows ICS, etc. Een pc heeft over het algemeen meer geheugen dan een standaard consumentenrouter waardoor deze niet zo snel crashed.
Hierin heb ik al wat uitgelegd :)

• E-razor1984
Hoe ka ik vinden hoeveel connecties mijn pc heeft ?

Verwijderd

E_razor_2 schreef op donderdag 28 april 2005 @ 19:36:
Hoe ka ik vinden hoeveel connecties mijn pc heeft ?
Probeer maar eens een netstat -a als je van tellen houdt ;) Meestal biedt je p2pclients een mogelijkheid om het aantal openstaande verbindingen per download weer te geven :)

• E-razor1984
OK zal ik straks eens proberen, maar heb nog iets anders raars gevonden, zodra mijn router zich ophangt, dan kan ik nog wel gewoon op het lan-netwerk wat hier ligt. Mijn internetprovider Casema maar ik heb nog het "oude" com21 modem zou het misschien daar aan kunnen liggen?

Verwijderd

E_razor_2 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 12:25:
OK zal ik straks eens proberen, maar heb nog iets anders raars gevonden, zodra mijn router zich ophangt, dan kan ik nog wel gewoon op het lan-netwerk wat hier ligt. Mijn internetprovider Casema maar ik heb nog het "oude" com21 modem zou het misschien daar aan kunnen liggen?
Wat interessanter is of dat je wanneer hij hangt de webinterface nog kan bereiken van je router :) Het kan dan zijn dat inderdaad die Com21 niet helemaal lekker meer is :)

• E-razor1984
De webinterface kan ik dan ook niet meer bereiken. Echt heel wazig is dit :X

Verwijderd

E_razor_2 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 13:55:
De webinterface kan ik dan ook niet meer bereiken. Echt heel wazig is dit :X
Niet direct, die switch kan een op zichzelf staand iets zijn wat de cpu niet direct nodig heeft. Alleen het OS op je router loopt gewoon vast doordat tie out-of-memory raakt :)

• E-razor1984
Hmm OK, heb je dan misschien een idee welke routers hier geen last van hebben of dat een firmwareupgrade dit oplost.

Verwijderd

Zie het stukje wat ik in de post quote:

Verwijderd in "Sitecom WL-026 Router "hangt""

De beste oplossing is wat mij betreft een zeer energiezuinige oude computer gebruiken en daar M0n0wall op zetten. Dan heb je gelijk een gigantisch aantal mogelijkheden om te firewallen en traffic te shapen :)

Verwijderd

Heb hier een WL-026 met precies hetzelfde probleem. Deze loopt soms al na een uur vast. De draadloze verbinding valt weg, alsmede de routerfunctie. De switchfunctie blijft wel werken. Het probleem is "opgelost" door de stekker er een keer uit te halen en er weer in te stoppen.

Sitecom support heeft mij telefonisch aangegeven dat het probleem bij hun bekend is en dat er deze week een firmware upgrade uit zou komen. Maar dat is volgens mij niet gebeurd...

• E-razor1984
Verwijderd schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 09:56:
Heb hier een WL-026 met precies hetzelfde probleem. Deze loopt soms al na een uur vast. De draadloze verbinding valt weg, alsmede de routerfunctie. De switchfunctie blijft wel werken. Het probleem is "opgelost" door de stekker er een keer uit te halen en er weer in te stoppen.

Sitecom support heeft mij telefonisch aangegeven dat het probleem bij hun bekend is en dat er deze week een firmware upgrade uit zou komen. Maar dat is volgens mij niet gebeurd...
De stekker heb ik er al een aantal keren uit getrokken maar het probleem blijft bestaan, Ik zal wel afwachten op die firmware.

Verwijderd

Ik heb dezelfde router met dezelfde problemen. Deze week de firmware van Sitecom ontvangen met de installatie instructie. Werkte nog niet. Na wat aanpassingen (IP adres) werkte het uiteindelijk wel. Na 1 uur weer verbinding verbroken. Mijn zoon speelt online het spelletje Runescape. Daarmee is hij online en heeft contact met andere spelers. Is dat een soort P2P en kan dat de problemen veroorzaken?

Verwijderd

Verwijderd schreef op woensdag 11 mei 2005 @ 15:42:
Ik heb dezelfde router met dezelfde problemen. Deze week de firmware van Sitecom ontvangen met de installatie instructie. Werkte nog niet. Na wat aanpassingen (IP adres) werkte het uiteindelijk wel.
Heb je die firmware van Sitecom?? Ik ben me er namelijk al een tijd suf naar aan het zoeken maar ik vind 'm niet op de Site van Sitecom. Het lukt mij namelijk maar niet om verbinding te maken met mijn Nokia Communicator. Ik hoop dat een firmware upgrade dat eventueel mogelijk maakt.

• l0bd0n
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 09-08-2025
hier ook een WL-026 Router van Sitecom.

Het probleem is dat ik wel de router kan pingen, hij geeft de pc wel een ip (dit is wireless) en zelfs een ander ip wat op het WAN netwerk zit kan ik pingen, eg. www.google.com. Maar het gekke is dat ik niet op de interface van de router kan komen..... en in IE kan ik ook niet naar een andere site surfen.... Wat is het probleem ??

• djeejdjeej
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 20-02 18:47
Ik heb ook zo'n router, heb uiteindelijk maar een Asus WL-500 router gekocht, die heeft hier geen problemen mee. Die Sitecom doet nu dienst als switch...

• Equator
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 02-04 10:01

Equator

Crew Council

#whisky #barista

l0bd0n schreef op woensdag 23 augustus 2006 @ 16:35:
hier ook een WL-026 Router van Sitecom.

Het probleem is dat ik wel de router kan pingen, hij geeft de pc wel een ip (dit is wireless) en zelfs een ander ip wat op het WAN netwerk zit kan ik pingen, eg. www.google.com. Maar het gekke is dat ik niet op de interface van de router kan komen..... en in IE kan ik ook niet naar een andere site surfen.... Wat is het probleem ??
Zou je dat niet gewoon netjes in een eigen topic kunnen zetten :?

Wel voorzien van alle info, specs, versies etc. ;)
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.