[MCE 2005] Schotel aansluiten zonder receiver

Pagina: 1
Acties:
  • 435 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 05-08-2020

C.44

TurboCharged Supra Driver

Topicstarter
Mensen ik heb een vraag/probleem. Sinds een tijdje is mijn tv en sateliet receiver ontiegelijk aan het haperen en ik wil dit hele gebeuren gaan vervangen.

In eerste instantie wil ik een DIY beamer bouwen (zal verder geen probleem zijn) maar omdat mijn digitale sat receiver ook flink kuren begint te vertonen wil ik eigenlijk ook daar vanaf. Ik wil nu dus een WinXP MCE systeem gaan opzetten. Alleen is het mij niet duidelijk welke kaart ik kan gebruiken om een sat receiver volledig te vervangen binnen MCE 2005. Ik heb verder geen geweldig uitgebreid abbo van canal, sterker nog ik heb het absolute basispakket (11 zenders in totaal) en dus ook nog een Seca 1 kaartje. Dit kan uiteraard nog wel veranderen.

Ik heb uiteraard wel al flink wat rondgezocht op GoT en div andere sites, maar nog niet een eenduidig antwoord gevonden op mijn vraag.

Om het hele verhaal nog een beetje moeilijker te maken moet ik er nog even bij vermelden dat ik ook nog een PS2 en een dvd/versterker heb staan die ik eigenlijk ook wil blijven gebruiken (alhoewel een dvd speler in mijn MCE geen ondenkbare oplossing is).

Nu zijn er van hauppage wel een 2tal kaarten (WinTV Nova-s CI en Nexus-S CI) maar wederom heb ik hier geen informatie over kunnen vinden omtrent MCE2k5.

Mijn vraag is er momenteel uberhaupt een kaart die zowel het Seca systeem ondersteunt en onder MCE2005 te gebruiken is.

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 07-05 14:56
Je zal in ieder geval een kaart met een CI houder moeten hebben. Daar gaat dan een Aston cam in waar je seca kaart in past (seca-2 zul je dan moeten hebben, seca-1 is al uitgeschakeld!)

Maar wie weet zijn er ook mogelijkheden om een cardserver te bouwen met behulp van een Phoenix kaartlezer. Dat werkt iig wel bij pc's met een linux setup, die dan gebruikt worden als server voor Dreambox clients.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Topicstarter
Seca1 werkt bij mij thuis momenteel nog goed hoor, ik heb wel slechts de basis zenders (NED123,RTL45,SBS6,Veronica,BVN,TMF,Net5 en nog 1 zender).

Probleem is dat volgens mij op dit moment MCE2005 helemaal nog geen DVB-s ondersteund zonder tussenkomst van een SetTop box, en dat is het ding dat ik wilde verwijderen uit de setup.

Het feit dat ik inderdaad ook met een CI houder moest gaan werken was me ook al bekend, maar een cardserver ? Moet ik me dat voorstellen als een soort van funcard ? (geen warezrequest oid)

Toyota Supra 3.0i Turbo Targa in Panther Black Mica - 300D || 30D || 10-20 || 50mm 1.8 mk1 || 18-55 || 17-85 || 75-300 || Giottos || Manfrotto || Cullmann || Kenko || Hoya

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• videodok
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 25-05 17:17
Hmm, ik wil iets dergelijks, niet perse met WinMCE, maar dan wil ik gelijk het signaal van zo'n kaart streamen over het netwerk, zodat ik op meerdere pc's, niet noodzakelijk tegelijk, naar zenders kan kijken, 't streaming gedeelte krijg ik wel voor elkaar, maar mij is onduidelijk welke kaart ik kan gebruiken icm windows media encoder of videolan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
SECA-1 is echt uitgeschakeld. Het zou kunnen zijn dat je die zenders nu via het gehackte irdeto-1 systeem zou kijken (via in de receiver of cam ingebouwde emulator + keys) maar dat mag eigenlijk niet. Ook is Canal Digitaal op dit moment bezig de zenders 1 voor 1 op zwart te zetten. Check maar eens of TMF nog werkt.....

Met een cardserver kun je met 1 kaart meerdere receivers via je eigen thuisnetwerk op de kaart aansluiten. Dit is op zich niet illegaal omdat je een abo hebt.

Voor meer info over je systeem zou ik op sat4all gaan posten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Topicstarter
Euh, spijt me geweldig dan voor Canal Digitaal, maar momenteel werkt alles nog steeds :D. Ik heb gewoon een Pace receivertje. Kheb er wel uiteraard zo'n irdeta kaart achterin gestoken zitten, maar kan me niet herinneren dat die gehackt is. Althans, khebbem bij een zaak gekocht met garantie en kan me niet herinneren dat hij daar iets over gezegd heeft.

Vooralsnog kijk ik al bijna 2 jaar naar dit gebeuren, tis alleen dat wanneer het beetje warm word of bij het eerste het beste wolkje dat de receiver er geen zin meer in heeft. Geluid loopt dan wel door, maar het beeld freezed gewoon. Vandaar dat ik deze receiver de deur uit wil doen en over wil gaan op een MediaCenter.

Maar ik ben er nog steeds niet achter of MCE2005 nu wel of niet DVB-s met CI ondersteund, en zo ja welke kaarten dat het beste werken met zo'n setup.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Als je een Pace met Irdeto kaart erin hebt dan kijk je via het Irdeto-1 systeem. Over een week is waarschijnlijk alles zwart.

In de volgende thread kun je lezen dat er nog geen DVB ondersteuning is http://www.sat4all.com/ubbthreads/showflat.php?Number=854928

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Topicstarter
En waarop is dat verhaal van een week gebaseerd ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
In maart zijn alle abonnees met een Irdeto1-smartcard geïnformeerd over de vervanging van de Multichoice smartcard. Eind mei 2005 zullen de MultiChoice smartcards niet meer bruikbaar zijn om de Nederlandse radio en TV kanalen te ontvangen. Vanaf 27 april zal CANALDIGITAAL stap voor stap zenders gaan uitzetten.

Het signaal van TMF, Veronica en Net 5 is inmiddels uitgeschakeld. Op 10 mei zal de volgende zender, RTL 5, uitgeschakeld worden.

Heeft u problemen met de ontvangst van een van deze zenders? Dan maakt u waarschijnlijk nog gebruik van een Multichoice smartcard. Als u een Irdeto satellietontvanger heeft en het aanbod van CANALDIGITAAL wilt blijven ontvangen, dan heeft u een beter beveiligde Irdeto2 smartcard nodig.
De nieuwe smartcard kunt u aanvragen via www.kaartwissel.nl.

http://www.canaldigitaal.nl/DEFAULT.ASP?ID=158

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Topicstarter
Raar want hier doet alles het nog :s, ik kan nog steeds TMF, Veronica en Net5 kijken....

Bij nader inzien is idd Net5 Veronica en TMF verdwenen.... wel heel fraai, heb geen brief ontvangen, geen net nix :S en nu mag ik dan weer geld opzij gaan leggen voor een nieuwe receiver ed. althans kan me niet herinneren dat ik zomaar een irdeto2 kaart en seca2 kaart in die pace kan frotten

* C.44 baalt

[ Voor 64% gewijzigd door C.44 op 29-04-2005 21:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
welk type receiver heb je precies met welke kaart erin (hoe ziet ie eruit)?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Topicstarter
ik heb die Irdeto1 kaart Afbeeldingslocatie: http://www.kaartwissel.nl/img/irdeto1.jpg

receiver is een Pace DVR 500, kan me vaaaaaag herinneren dat deze niet met seca2 overweg kon, could be wrong about that too

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
C.44 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 21:41:
Raar want hier doet alles het nog :s, ik kan nog steeds TMF, Veronica en Net5 kijken....

Bij nader inzien is idd Net5 Veronica en TMF verdwenen.... wel heel fraai, heb geen brief ontvangen, geen net nix :S en nu mag ik dan weer geld opzij gaan leggen voor een nieuwe receiver ed. althans kan me niet herinneren dat ik zomaar een irdeto2 kaart en seca2 kaart in die pace kan frotten

* C.44 baalt
Dacht ik al ;)

Seca 2 zal zeker niet gaan in die Pace. Irdeto-2 denk ik wel maar check dat even.

Daarbij is het wel raadzaam om naar een andere receiver over te gaan natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Topicstarter
jah probleem is dat ik voor de komende maand nog net een 100 euri over heb... :s beetje veel rekeningen gehad (duitsland is toch best duur soms) en ik nu niet echt heel veel zin heb om dat in een nieuw abbo/kaart/cam/oid te gaan steken

alleen als ik in die wizzard van kaartwissel.nl kijk, dan valt me op dat er overal basispakket staat... maar dat er nergens staat of daar ook NL123, RTL45 Net5 SBS6 en dergelijke in zitten.

[ Voor 30% gewijzigd door C.44 op 29-04-2005 22:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
je hebt het zgn. settopboxpakket dat kost 30 euro per jaar voor de 10 basiszenders.

basispakket is een uitbereiding met ook Discovery enzo, dan zit je op 6 euro per maand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• syberjunky
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 09-02 17:31
C.44 schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 08:40:
Euh, spijt me geweldig dan voor Canal Digitaal, maar momenteel werkt alles nog steeds :D. Ik heb gewoon een Pace receivertje. Kheb er wel uiteraard zo'n irdeta kaart achterin gestoken zitten, maar kan me niet herinneren dat die gehackt is. Althans, khebbem bij een zaak gekocht met garantie en kan me niet herinneren dat hij daar iets over gezegd heeft.

Vooralsnog kijk ik al bijna 2 jaar naar dit gebeuren, tis alleen dat wanneer het beetje warm word of bij het eerste het beste wolkje dat de receiver er geen zin meer in heeft. Geluid loopt dan wel door, maar het beeld freezed gewoon. Vandaar dat ik deze receiver de deur uit wil doen en over wil gaan op een MediaCenter.

Maar ik ben er nog steeds niet achter of MCE2005 nu wel of niet DVB-s met CI ondersteund, en zo ja welke kaarten dat het beste werken met zo'n setup.
MCE2005 ondersteunt wel DVB-s free to air zenders maar voor zover ik begrijp nog geen ci module.
Heeft wat ik begrijp van deze site http://www.xpmce.nl/cgi-bin/yabb/YaBB.pl te maken met de beveiliging die in nederland woord gebruikt omdat bij ons alle nl zenders niet free to air zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Topicstarter
Ik heb me ondertussen ook al links en rechts wat meer ingelezen over deze materie, maar het lijkt er steeds meer op dat MCE2005 totaal geen DVB ondersteund zonder tussenkomst van een receiver/settop box (whatever those may be). De ondersteuning zou er niet zijn botweg omdat MS inziet dat dit soort systemen erg gevoelig zijn voor het kopieren van films... Al vraag ik me dan af waarom er uberhaupt een systeem als MCE ontwikkeld is :Y).

Maar goed, om terug te komen op het hele verhaal van wel of niet DVB-s en zoja wat voor manier, ik heb besloten om deze maand even uit te zitten met een zendertje of 5 ofzo over :( en volgende maand mijn beamer te bouwen in combinatie met een HT systeempje met daarin een DVB-s kaart, en als software waarschijnlijk of MediaPortal of ShowShifter.

Waarom, mijn Pace DVR 500 kan alleen irdeto kaarten aan. Echter wanneer ik een abbo neem bij CanalDigitaal kan ik dan 20 -40% van de zenders waar ik voor betaal, niet eens bekijken omdat deze met irdeto1/2 niet te bekijken zijn. Dat zou neer komen op een andere satreceiver en dan neem ik gewoon direct een DVB-s pci kaart. Daar komt dan wel weer een andere CAM en Seca2 kaart bij, maar daar ontkom ik toch niet.

Het verhaal dat MCE2005 wel DVB-s ondersteund maar geen CI module lijkt me erg stug, omdat de software eigenlijk vrij weinig merkt van de CI module, ware het niet dat er gewoon een zooi zenders zijn die gewoon niet te decoderen zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bigfoot
Als je straks toch een receiver of DVB kaart gaat kopen, zou ik zeker een Dreambox overwegen. Dan heb je iig de mogelijkheid om deze per ethernet op je mediacenter aan te sluiten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• C.44

C.44

Topicstarter
ik ben op dit moment aan het kijken of en hoe ik ergens een Kworld DVBSCI kaart kan uithalen, ik wil namelijk mijn hele ht systeem in 1 tafeltje proppen. Dus incl mediacentre met satkaart, PS2 en beamer, vervolgens word dan het hele zootje aan het netwerk hier in huis gehangen en klaar is C.44 :)

Probleem is nu alleen dat ik bij god niet weet waar ik die Kworld kaart kan uithalen, aangezien Kworld engeland en Taiwan niet bepaald reageren op m'n mails :(

Pagina: 1