[Radeon9800|ati2dvag] Boot probleem, kaart kapot?

Pagina: 1
Acties:

• raps
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 04-08 09:10
Ik heb een probleem met mijn Radeon9800Pro. Ik krijg het BSOD met daarop dat het fout is gegaan met ati2dvag.dll.

Ongeveer een maand geleden deed dit probleem zich de eerste keer voor tijdens het gamen. Na opnieuw op te starten kon ik niet meer in WindowsXP komen, bij het booten gaat het verkeerd. Alleen in safe-mode kwam ik nog in windows en daar vanalles geprobeerd met drivers e.d.
Uiteindelijk, de wanhoop nabij, Windows opnieuw geinstalleerd en alles werkte weer prima. Gister deed het probleem zich weer voor. In windows gaf ie het probleem aan. Na een reboot gaat het weer verkeerd bij het windows-aanmeldscherm en nu kan ik dus niet meer normaal in Windows komen.

Het volgende heb ik al geprobeerd:
  • ATI drivers uit windows update
  • ATI Catalyst drivers
  • Omega drivers
  • Drivers compleet verwijderd en opnieuw geinstalleerd
  • Memtest (foutloos)
  • BIOS upgrade
  • Fastwrite uit in bios-settings
Ik heb al veel gezocht op Google en GoT, maar ben daar 'mijn' probleem met oplossing nog niet tegen gekomen. Wel veel soortgelijke problemen (BSOD met ati2dvag), maar de oplossingen die aangedragen werden (zie bovenstaande lijstje) werken bij mij niet.

Is mijn videokaart naar de knoppen of zijn er nog dingen die ik over het hoofd zie?

Alvast bedankt!

UPDATE
Ik heb zojuist een Radeon9200 van iemand anders in mijn PC gestopt om te testen of mijn 9800 kapot is of niet. Die Radeon9200 start op, moet wat drivers installeren en ik restart. Op de 9200 werkt het vervolgens goed. Nu stop ik mijn 9800 er terug in, en verrek! het werkt nu weer.
Echt raar dit. Ik vrees alleen dat dit geen systematische oplossing is en dat het probleem zich nog voor zal doen. Als er mensen zijn met tips, hoor ik dit graag.

[ Voor 15% gewijzigd door raps op 27-04-2005 19:34 ]

Verwijderd

Juist dat is zo ongeveer mijn probleem. Ik heb een Sapphire X600pro en ik krijg ook ati2dvag BSOD errors. Het rare is, dat ik met een nieuwe harde schijf het probleem pas 'later' krijg: ik denk zelfs dat ik er alleen last van heb als ik mijn graka overclock (via PEG Link snelheid op Nforce4 mb).
Het doet zich eigenlijk vooral voor in 2d (tijdens het surfen met Firefox bijvoorbeeld of op het netwerk)

Verwijderd

Ik heb eigenlijk exact het zelfde probleem.. Bij mij komt hij alleen nooit windows in.
Bij mij start hij alleen als ik Catalyst 3.8 heb geinstalleerd...
Als iemand een oplossing heeft :P ....

• Ricoh
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 05-03-2025
Ik heb ook exact hetzelfde probleem, ik kreeg dit zo vanuit het niets.
Ook verschillende drivers geprobeerd.

Wat bij mij ook het geval is allemaal strepen door het beeld, als ik drivers uninstall, en reboot dan zijn ze weg. Maar met non-windows drivers werkt ie niet meer. (catalyst en omega)

Iemand nog een oplossing voor dit probleem ?