Testing RTC (real time clock)

Pagina: 1
Acties:

• T i M
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 30-07 22:35
Ik heb net een systeempje gebouwd, met de volgende specs:

AMD64 3500+ S939
1gb ddr pc3200 kingston
K8T Neo2-F Athlon 64/939/DDR
80GB SATA MAXTOR

Nja, heb hem netjes in elkaar gezet. Zet hem aan en hij geeft 4 of 5 piepjes, ik denk eens kijken wat doctor led :P zegt. Lampje 1t/m3 is groen maar lampje 4 blijft rood, in het msi boekje staat:
Testing RTC (real time clock). Dat had ik al een keer gehad met mijn eigen pc maar toen had ik na de bios clearen de jumper fout erop gezet, na dit weer goed te hebben gezet starte de pc weer gewoon op.

Ik heb hier op GOT de search gebruikt, en heb dan ook hd eraf gehaald en videokaart. En de rest om de voeding zo min mogelijk te belasten (standaard 300W die bij de kast zat). Hij doet nog steeds helemaal niks. Ik kan de processor niet testen aangezien ik hier thuis niet nog een S939 moederbord heb liggen.

Kan ik mijn moederbord terug sturen, of valt er nog wat te redden?

• Satch
  • Registratie: Mei 2004
  • Niet online
videokaart,proc, geheugen en 1 hard disk moet je minimaal hebben om te booten.
gebruik dus bijvoorbeeld maar 1 geheugen reepje, en 1 boot hard disk. dan kan je verder kijken :)

• T i M
Dan doet ie het nog niet.....

• elTigro
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 06-08 07:00

elTigro

Es un Gringo!

En als je het aantal piepjes eens telt, en dan bij msi kijkt wat dat te betekenen heeft?
(Die piepjes geven nl. vaak duidelijker aan wat er aan de hand is - in geval van error - dan zo'n lampjes disco)

[ Voor 40% gewijzigd door elTigro op 27-04-2005 17:02 ]

Lazlo's Chinese Relativity Axiom:No matter how great your triumphs or how tragic your defeats --approximately one billion Chinese couldn't care less.

• T i M
heeeel erg vaag.....ik hang er een pci kaart aan. daarna een vga kaart en opeen krijg ik beeld en moet ik op f1 drukken en hoppa ik kan linux erop zetten :)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 08-08 16:45

makje

Professioneel prutser

Ehm, een hard disk heb je niet nodig om te booten hoor. Zonder hard disk kun je bijv. uitstekend in de BIOS komen, zonder hard disk kom je alleen niet verder dan de post.

Dat Doctor Led vind ik nooit zo heel erg bruikbaar, het zou moeten aangeven waar het opstarten op mislukt, maar de oorzaak geeft het vrijwel nooit aan...

Wat precies je probleem veroorzaakt weet ik niet, kan ik niet dirtect afleiden van je startpost, maar een 300W standaard voeding is erg weinig voor een AMD 64 systeem. Probeer eens een betere voeding, zelfs als dat het probleem niet oplost dan blijft het toch een verstandige investering voor je systeem op de langere termijn aangezien van een 300W voeding toch altijd het uiterste gevergd word dan.

edit:
oh, het is al opgelost. Lekker laat ben ik weer :P

[ Voor 5% gewijzigd door makje op 27-04-2005 17:17 ]

9800x3d

Pagina: 1