DC DDR: hoeveel kans dat 2 verschillende modules niet werken

Pagina: 1
Acties:

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb al gezocht en ook de faq gelezen....
Ik wil dus mijn geheugen uitbreiden en beschik over een pc die met dualchannel overweg kan.
Ook ik vind het zonde om een dualchannel kit te kopen als dat niet nodig is. Nu lees ik dat ook twee losse modules prima in dualchannel setup kunnen werken.

Maar mijn vraag:

Hoe groot is de kans dat als ik 2 modules (van hetzelfde merk) tegelijk koop, dat het niet werkt?

Ik ben dit eigenlijk niet in de FAQ/search tegen gekomen en ik hoop dat de experts hier een antwoord op kunnen geven.

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Als je toch 2 nieuwe modules gaat kopen, waarom dan niet een dual channel kit? Het verschil in prijs is te verwaarlozen tov de kans dat het niet werkt. Ga je toch voor 2 losse modules zorg dan dat deze exact gelijk zijn qua versie en timings.

• chucky666
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

chucky666

d.y.w.play?

zolang ze maar dezelfde timings hebben van cas enz en mhz. zal het niet zo vaart lopen.
maar als je ze tegelijk koopt kan je net zo goed een kit kopen, kost evenveel en afentoe zelfs wat minder dan 2 losse :?

een OW voor blaten in de IT? laat IT dan maar voortaan links liggen :(

• Turkish
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 22-07 01:43

Turkish

zhé germans

Die kans is vrij klein, zorg dat je geheugen koopt die in de compatibiltity list van je mobo staat ;)
Overigens dacht ik dat tegenwoordig het prijsverschil tussen dualchannel kits en twee losse reepjes zo goed als te verwaarlozen was.

'When you're not paying for the product, you are the product!'

Verwijderd

Waarom koop je niet 2*512 DDR PC3200 Twinmos Dual Channel voor minder dan 2 losse??? Iets van 85 Euro!
Werkt prima.

Verwijderd

teigetjuh bedoeld (naar mijn idee) dat hij/zij al een geheugen blokje heeft en er 1 bij wil kopen en dan in dual channel.

Ik zit ook met dit probleem. Ik heb laatst nog een nieuw blokje gekocht omdat 256mb te weinig zou zijn. Ook het programma everest gaf dat aan. Top programma trouwens.
Kinston 512mb cas3 valueram pc3200 (zoiets) laatst gekocht.
Want daarvoor had ik crucial blokje van 256mb pc3200 (niet door mij gekocht, dikke troep) erin, ik heb ze nu beide erin.

Als ik nu nog zo' n blokje koop van kingston, hoe zet ik deze dan in dual channel? (doet ie dat automatisch?) En kan ik 1 dual channel hebben en daarbij nog dat andere blokje van 256mb?
Of gaat dat niet werken?

• Noork
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Die kans lijkt me echt heel klein. Ik heb hier zelfs 2x256 en een 512 MB module van verschillende merken in dual channel draaien.

• teigetjuh
  • Niet online
euh als ik ga kijken bij een zaak in de buurt (alternate) dan kost een 512 module € 36 dus 2 stuks € 72
en de goedkoopste kit is: € 99
En ik vind een verschil van 27 euro toch best een hoop....

[ Voor 1% gewijzigd door teigetjuh op 29-04-2005 08:49 . Reden: tikvaudjuh ]

• teigetjuh
  • Niet online
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 17:50:
teigetjuh bedoeld (naar mijn idee) dat hij/zij al een geheugen blokje heeft en er 1 bij wil kopen en dan in dual channel.

Ik zit ook met dit probleem. Ik heb laatst nog een nieuw blokje gekocht omdat 256mb te weinig zou zijn. Ook het programma everest gaf dat aan. Top programma trouwens.
Kinston 512mb cas3 valueram pc3200 (zoiets) laatst gekocht.
Want daarvoor had ik crucial blokje van 256mb pc3200 (niet door mij gekocht, dikke troep) erin, ik heb ze nu beide erin.

Als ik nu nog zo' n blokje koop van kingston, hoe zet ik deze dan in dual channel? (doet ie dat automatisch?) En kan ik 1 dual channel hebben en daarbij nog dat andere blokje van 256mb?
Of gaat dat niet werken?
Ik heb nu 2x256 mb in dual channel en wil uit breiden met 2 x 512mb in dual channel dus....

Verwijderd

teigetjuh schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 08:48:
euh als ik ga kijken bij een zaak in de buurt (alternate) dan kost een 512 module € 36 dus 2 stuks € 72
en de goedkoopste kit is: € 99
En ik vind een verschil van 27 euro toch best een hoop....
Twinmos cl2.5 dual channel kit bij cool-prices = 84,95 Kleine meerprijs voor anders 2 OEM reepjes..

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Topictitel verduidelijkt. "Dualchannel geheugen vraagje..." is zoo nietszeggend ;)
Pagina: 1