"I sit in my room and imagine the future."
Verwijderd
Acer 8*4*32 heeft 8 meg cache en doet het prima
Teac heeft trouwens eenzelfde brander ook met 8 meg
Teac heeft trouwens eenzelfde brander ook met 8 meg
Okay deze Topic is al vaker geweest.
Maar ik ga ook een fikker kopen.
Heb een PIII450@504 128Mb, 10 Gig.
En wil alles kunnen fikken, dus ook back-ups van spellen.
Maar welke is nu beter:
# Plextor 8/4/32i IDE Rewriter 4MB Buffer
# HP 9110i 8/4/32 IDE Rewriter
# HP 9310i 10/4/32 IDE Rewriter (niet echt een optie)
# Philips RW 804 8/4/32 IDE OEM
# WAITEC Rewriter 4/4/32 IDE RET
Wie heeft een onderbouwd oordeel.
Mzzl Diamon
Maar ik ga ook een fikker kopen.
Heb een PIII450@504 128Mb, 10 Gig.
En wil alles kunnen fikken, dus ook back-ups van spellen.
Maar welke is nu beter:
# Plextor 8/4/32i IDE Rewriter 4MB Buffer
# HP 9110i 8/4/32 IDE Rewriter
# HP 9310i 10/4/32 IDE Rewriter (niet echt een optie)
# Philips RW 804 8/4/32 IDE OEM
# WAITEC Rewriter 4/4/32 IDE RET
Wie heeft een onderbouwd oordeel.
Mzzl Diamon
And The Only One
Verwijderd
!!!NEEM GEEN IDE BRANDER!!!
zow
fikken met ide gaat gewoon veel vaker fout dan met een scsi brandertje... scsi heeft eigen CPU, dus deze belast je processor veeeel minder.
In je brander moet ook minstens 4mb buffer zitten, wil je relaxt kunnen branden tijdens bijv. het surfen op GoT
zow
fikken met ide gaat gewoon veel vaker fout dan met een scsi brandertje... scsi heeft eigen CPU, dus deze belast je processor veeeel minder.
In je brander moet ook minstens 4mb buffer zitten, wil je relaxt kunnen branden tijdens bijv. het surfen op GoT
Verwijderd
Ik sluit me bij de vorige spreker aan GEEN IDE heb zelf een teac scsi brander en bijna geen uitval van cd's bijna 100%.
Maar er zijn meer goede scsi branders, ligt aan de prijs die je wilt uitgeven.
Maar er zijn meer goede scsi branders, ligt aan de prijs die je wilt uitgeven.
kan wel zo zijn, maar dat betekend dat ik ook nog eens een SCSI controller moet aanschaffen. Dat wordt me dan te duur.
En voor dat geld kun je weer een mooi reepje 64 of 128 bij kopen.
Dus SCSI is niet een optie, maar het ging mij voorla om welke merken.
Zelf lijkt me Plextor een goede optie.
Wie heeft er ervaring mee.
Mzzl Diamon
En voor dat geld kun je weer een mooi reepje 64 of 128 bij kopen.
Dus SCSI is niet een optie, maar het ging mij voorla om welke merken.
Zelf lijkt me Plextor een goede optie.
Wie heeft er ervaring mee.
Mzzl Diamon
And The Only One
En toch is scsi veel relaxter.
Een plextor drive zal wel lekker stabiel zijn, ook bij IDE, maar ik ga toch voor scsi.
Ik heb zelf een hele tijd een hp ide brander gehad, op 2 speed.
Nu heb ik een yamaha 6416 (dus 6x4x16..), scsi, en dat werkt echt perfect. Een scsi kaartje van ongeveer 100 gulden, brander hoeft ook helemala niet duur te zijn.
Ik geloof dat ik ongeveer 700 piek kwijt was voor een kaartje en de writer en de verzendkosten (kaart en writer van verschillende shops..dussu) en dat is al wel weer ruim een half jaar geleden.
ok, er komt dan op den duur ook wel weer een scsi cd-rom speler bij, ik heb een plex40 gehaald, ook weer 200 piek.
Maargoed, dan heb je wel erg weinig uitval hoor! Veel minder dan met ide
Een plextor drive zal wel lekker stabiel zijn, ook bij IDE, maar ik ga toch voor scsi.
Ik heb zelf een hele tijd een hp ide brander gehad, op 2 speed.
Nu heb ik een yamaha 6416 (dus 6x4x16..), scsi, en dat werkt echt perfect. Een scsi kaartje van ongeveer 100 gulden, brander hoeft ook helemala niet duur te zijn.
Ik geloof dat ik ongeveer 700 piek kwijt was voor een kaartje en de writer en de verzendkosten (kaart en writer van verschillende shops..dussu) en dat is al wel weer ruim een half jaar geleden.
ok, er komt dan op den duur ook wel weer een scsi cd-rom speler bij, ik heb een plex40 gehaald, ook weer 200 piek.
Maargoed, dan heb je wel erg weinig uitval hoor! Veel minder dan met ide
Verwijderd
ja SCSI is gewoon veel flexer
En het kost misschien 200 piek meer maar dan kan je beter ff door sparen en iets goeds kopen dan overhaast een beslissing nemen
En het kost misschien 200 piek meer maar dan kan je beter ff door sparen en iets goeds kopen dan overhaast een beslissing nemen
Maar welke fikker ondersteund het backuppen van spellen.
Doet de yamaha 6416 dat ook.
Maar uitval krijg je door het gebruiken van de PC en het fikken, een 8 fikker doet er 10 minuten over, en dat levert geen problemen op.
Effe naar de plee, en hij is klaar.
Kan de HP 9210i 8/4/32 SCSI Rewriter ook alles fikken, en is dat een aanrader.
Nu weet ik, KOOP GEEN HP, maar op welke gronden baseren jullie dat.
Mzzl Diamon
Doet de yamaha 6416 dat ook.
Maar uitval krijg je door het gebruiken van de PC en het fikken, een 8 fikker doet er 10 minuten over, en dat levert geen problemen op.
Effe naar de plee, en hij is klaar.
Kan de HP 9210i 8/4/32 SCSI Rewriter ook alles fikken, en is dat een aanrader.
Nu weet ik, KOOP GEEN HP, maar op welke gronden baseren jullie dat.
Mzzl Diamon
And The Only One
Verwijderd
niet zeuren, gewoon SCSI nemen
een brander verdient zichzelf toch terug, anders doe je iets niet goed
Ja vats.
Als je nu nog een Fikker koopt met de indruk: Zo nu zal ik eens grof geld gaan verdienen.
Dan moetik je toch er terleur stellen, Dat wil niet meer.
Ik wil een brander hebben omdat het makkelijk is, meer niet
En jij moet gaan trouwen met je Fikker, je geilt er te veel op.
Mzzl Diamon
Als je nu nog een Fikker koopt met de indruk: Zo nu zal ik eens grof geld gaan verdienen.
Dan moetik je toch er terleur stellen, Dat wil niet meer.
Ik wil een brander hebben omdat het makkelijk is, meer niet
En jij moet gaan trouwen met je Fikker, je geilt er te veel op.
Mzzl Diamon
And The Only One
Plex SCSI, kan je zelfs gaan internetten en quaken terwijl hij aan het branden is op 1,2,4,6,8,10,12 speed. (ligt eraan welke je neemt)
Ikzelf heb de 8x2x20, is snel genoeg (ter vergelijking van de 12x qua snel->prijs) en is zeker goedkoper geworden na uitbrenging van de 12x.
Je kan bij de Plex alleen niet elk SCSI kaartje nemen, hij vereist wel een goede, anders heb je problemen. Ik had eerst een NCR 810 (99,-) ; vette problemen. Nu met een ADAPTEC 2904 (toen 179,- ;nu 129,-) geen één probleem meer.
Ikzelf heb de 8x2x20, is snel genoeg (ter vergelijking van de 12x qua snel->prijs) en is zeker goedkoper geworden na uitbrenging van de 12x.
Je kan bij de Plex alleen niet elk SCSI kaartje nemen, hij vereist wel een goede, anders heb je problemen. Ik had eerst een NCR 810 (99,-) ; vette problemen. Nu met een ADAPTEC 2904 (toen 179,- ;nu 129,-) geen één probleem meer.
"If someone takes a knife, you take a gun. If someone puts one of yours to the hospital, you send one of them to the morgue. That's the Chicago way."
Heeft er iemand ervaring met een Teac? (CDR56S)
"I sit in my room and imagine the future."
Ik heb de SCSI fikker van TEAC, de TEAC R58S.
8xWrite 24xRead
PERFECT DINGETJE !
SCSI is en blijft gewoon het beste om goed te toasten ... als je het aantal CD's wat je verneukt met IDE op telt en de prijs bij de IDE brander op telt kan je een mooie SCSI-toaster kopen !
8xWrite 24xRead
SCSI is en blijft gewoon het beste om goed te toasten ... als je het aantal CD's wat je verneukt met IDE op telt en de prijs bij de IDE brander op telt kan je een mooie SCSI-toaster kopen !
Verwijderd
Theeboon: als jij iemand bent die niet superveel fikt, dan zou ik wel gaan voor een IDE, beste is toch echt wel Plextor. Ik ga deze toch nu wel halen.
Na eindeloze dicussie van "Op welke IDE kabel".
SCSI is duurder, natuurlijk beter en stabieler maar als ik dan de Plextor IDE vergelijk met die SCSI dingen komen ze net zo goed uit de bus hoor, JE KUNT HET IN BIJNA ALLE BLADEN LEZEN EN OP DIT MOMENT BIJ ONS OP HET WERK HEBBEN WE OOK EEN AANTAL GOEDE TESTEN GEDAAN (hierbij kwam de Plextor IDE ook als beste uit de bus, en ook erg stabiel)
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen
Greetz
Na eindeloze dicussie van "Op welke IDE kabel".
SCSI is duurder, natuurlijk beter en stabieler maar als ik dan de Plextor IDE vergelijk met die SCSI dingen komen ze net zo goed uit de bus hoor, JE KUNT HET IN BIJNA ALLE BLADEN LEZEN EN OP DIT MOMENT BIJ ONS OP HET WERK HEBBEN WE OOK EEN AANTAL GOEDE TESTEN GEDAAN (hierbij kwam de Plextor IDE ook als beste uit de bus, en ook erg stabiel)
Ik hoop dat ik je een beetje heb geholpen
Greetz
Verwijderd
zo luidt mijn vraag eigenlijk ook een beetje??
weet iemand toevallig of deze een beetje goed is???
De dvd/cd-rom/cd-rw in 1 van AOPEN
4x rw, 6x r, 24x lezen, 4x dvd,
weet iemand toevallig of deze een beetje goed is???
De dvd/cd-rom/cd-rw in 1 van AOPEN
4x rw, 6x r, 24x lezen, 4x dvd,
Verwijderd
scsi kaartje initio fl.100 en een teac cdr56S geen problemen met uitval en brand alles met CdOnWin 3.7power zeer goede brander aanrader!
Mvg. oldman
Mvg. oldman
Pagina: 1