Toon posts:

SONY SDM-HS95PB monitor met games

Pagina: 1
Acties:
  • 132 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb vandaag mijn nieuwe monitor opgehaald bij de media markt. Het is een Sony SDM HS95PB. Echt een heel mooi scherm. Oogt strak, display is perfect. Ik was zeer tevreden tot dat ik mijn favoriete game Call of Duty ging spelen. Toen ben ik wel even geschrokken. Je krijgt echt hoofdpijn van het spelen van Call of Duty met deze monitor. Toch is ie 12ms en heb ik em op de "game" stand gezet.

Hebben meer mensen ervaring met deze monitor in combinatie met games? En zo ja valt er iets aan deze problemen te doen, valt er misschien ergens iets in te stellen of is deze monitor niet geschikt voor
games?

Ik zou het erg jammer vinden, maar als dit niet valt op te lossen, breng ik hem echt weer terug.

• LordLynx
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 06-08 15:47
Een vriend van mij heeft de voorloper (HS94PS) van deze en ik vond games toch erg goed te doen ermee (Halflife2, Need for Speed U2, Battle for Middle Earth erop gespeeld), maar ik zou wel graag weten of dit een vaker voorkomend probleem met de 95 is, want eigenlijk wilde ik deze gaan bestellen....

• Teun_2
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 06-08 14:45
Lichtintensiteit wat naar beneden halen ofzo? Speel je in een goed verlichte kamer?

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 20-07 20:20
lagere resolutie met hoger hertz?

[ Voor 5% gewijzigd door sjongenelen op 27-04-2005 16:39 ]

you had me at EHLO

• Yokozuna
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-05-2025
Dat heeft allemaal geen invloed op ghosting en daar heeft de topicstarter volgens mij last van.

Bas123, wat neem je waar? Nagloei en/of detailvermindering bij snelle bewegingen of is wat anders het probleem?

[ Voor 18% gewijzigd door Yokozuna op 27-04-2005 16:47 ]

Verwijderd

Topicstarter
Yokozuna schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:46:
Dat heeft allemaal geen invloed op ghosting en daar heeft de topicstarter volgens mij last van.

Bas123, wat neem je waar? Nagloei en/of detailvermindering bij snelle bewegingen of is wat anders het probleem?
Als ik snel met de muis heen en weer ga, lijken de objecten vertraagd te bewegen net of dat ze een spoor van schaduwen van zich zelf achter laten. Soldaten worden minder scherp zichtbaar als je snel beweegt zodat je ze minder makkelijk kunt raken. Bovendien krijg je er hoofdpijn van.

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 17:24 ]

• Skyline GT-R
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 28-07 06:51

Skyline GT-R

RB26DETT

Dat had ik ook toen ik voor het eerst Call of Duty speelde op mijn LCD scherm. Maar dat verdwijnt hoor, je moet het gewoon worden denk ik. Ik heb er naderhand geen last meer van gehad. Fraggen ging als nooit te voren :)

Verwijderd

Topicstarter
Skyline GT-R schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:01:
Dat had ik ook toen ik voor het eerst Call of Duty speelde op mijn LCD scherm. Maar dat verdwijnt hoor, je moet het gewoon worden denk ik. Ik heb er naderhand geen last meer van gehad. Fraggen ging als nooit te voren :)
Wat bedoel je met je moet het gewoon worden?

Ik heb trouwens nu een Samsung Syncmaster 913N gekocht met 8ms. Was zeer goed getest door Tom's hardware. ik heb zojuist even COD gespeeld en het gaat echt perfect. Helemaal geen last van ghosting meer. Ik merk echter wel dat het bekijken van beeldmateriaal beter ging op die Sony, jpg plaatjes gaf die veel mooier weer. Maar ja, je kunt niet alles hebben. bovendien was de samsung 250E goedkoper.

• Yokozuna
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:51:
[...]

Als ik snel met de muis heen en weer ga, lijken de objecten vertraagd te bewegen net of dat ze een spoor van schaduwen van zich zelf achter laten. Soldaten worden minder scherp zichtbaar als je snel beweegt zodat je ze minder makkelijk kunt raken. Bovendien krijg je er hoofdpijn van.
Dat is gewoon ghosting, dat komt omdat de HS95PB van een VA paneel gebruik maakt, VA panelen geven het meeste ghosting van de drie soorten TFT panelen (TN, IPS, VA) en daardoor zijn ze ook het minst geschikt voor gaming.

VA panelen geven wel de beste beeldkwaliteit en tegenwoordig met een overdrive functie, zijn ze ook nog geschikt voor hardcore gamers, Xerox is de eerste in Nederland met zo'n overdrive VA paneel en het is nog betaalbaar ook: pricewatch: Xerox XA7-19i-8ms (19", 8ms, D-sub/DVI)

Edit: Ik zie al dat je de 913N hebt gekocht, als gamer een prima keuze, maar zoals je al opmerkt zul je concessies moeten doen kwa beeldkwaltiteit en kijkhoek. Maargoed, zolang jij tevreden bent, daar gaat het om...

[ Voor 12% gewijzigd door Yokozuna op 28-04-2005 22:43 ]

• LordLynx
  • Laatst online: 06-08 15:47
Yokozuna schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:42:
[...]

VA panelen geven wel de beste beeldkwaliteit en tegenwoordig met een overdrive functie, zijn ze ook nog geschikt voor hardcore gamers, Xerox is de eerste in Nederland met zo'n overdrive VA paneel en het is nog betaalbaar ook: pricewatch: Xerox XA7-19i-8ms (19", 8ms, D-sub/DVI)
Heeft dit scherm zo'n zelfde glazen coating als die Sony's? Maar als ik een HS94P goed genoeg vind, ga ik dan een 95 ook goed vinden, of zit daar een andere tech. achter?

• Gaius
  • Niet online
LordLynx schreef op zondag 01 mei 2005 @ 12:02:
[...]

Heeft dit scherm zo'n zelfde glazen coating als die Sony's? Maar als ik een HS94P goed genoeg vind, ga ik dan een 95 ook goed vinden, of zit daar een andere tech. achter?
Volgens de sony-website heeft de 94P een TN-panel. Andere techniek dus.
Overigens interessant om dit topic tegen te komen, ik ga toch nog maar even verder kijken naar andere schermpjes. :P

Verwijderd

Topicstarter
Even een korte update:
Ik heb nu dus de Samsung 913N gekocht en ben erg tevreden wat betreft gaming.

Maar ben vandaag even aan de slag gegaan met grafisch werk. Ik heb een website geupdate en aan wat logo's geknutselt. En dan valt de 913N me toch wat tegen. Ik krijg het allemaal niet zo helder als op een CRT scherm.

Misschien dat ik de 913N weer terug breng en voorlopig even bij CRT blijf. Ik kijk het de komende dagen nog even aan.

[ Voor 28% gewijzigd door Verwijderd op 02-05-2005 13:47 ]

• Yokozuna
Je post in het verkeerde topic :)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb em in het algemene 19" topic gepost. Dan kan dit topic gesloten worden.
Pagina: 1