SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate
Ik dacht dat het ook mogelijk was je adminpass versleuteld in een answerfile mee te geven.. (iig niet cleartext).Apen-nootjes schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:47:
Runas is geen optie, want dan moet je domain admin password in het batch bestand zetten wat niet echt handig is natuurlijk
ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device
SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
Is dat geen optie?
5564
Nog even extra:
In Novell hebben we wel alle rechten (Console One) dus hier kan wel veel gedaan worden.
[ Voor 40% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-04-2005 17:00 ]
Anyway, met zenworks kun je ook policies maken (policy package).
Je kan dan ook je eigen .pol bestand specificeren onder de user package of adm bestanden onder de nt/2000 workstation package (Extensible Policies).
Dit zit iig allemaal in netware 5.1 met de zenworks starterpack.
[ Voor 43% gewijzigd door pierce op 27-04-2005 19:42 ]
5564
En ook hoe ik via een policy rechten van een folder moet aanpassen
[ Voor 30% gewijzigd door Apen-nootjes op 27-04-2005 21:00 ]
Verwijderd
1
2
| @echo off set verdieping=1 |
Om bijvoorbeeld op verdieping nivo printers toe te kunnen voegen (windows heeft een systeem, maar dan moet je met subnetten gaan werken, dus werkt niet in een klein bedrijf).
Maar dit kan je (mits je iets kan regelen met de AD beheerder) goed gebruiken.
Anders is het mischien mogelijk om het volgende te doen (niet getest
Neem PS Tools om "rare" dingen op een computer te doen. Kijk dan naar PC Service of PC Exec.
Pseudo idee:
1
2
3
| user start batch file batch file doet een request bij de server server voert request uit op de client via PC-Exec / PC-Service |
Hierdoor ziet de client alleen de request methode naar de server, en dus niet de admin password's om dingen aan te passen
[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 21:09 ]
http://www.microsoft.com/...F3802A5C9B&displaylang=enApen-nootjes schreef op woensdag 27 april 2005 @ 20:45:
ok... dat zou idd een idee zijn.... ff kijken hoe ik adm bestanden moet aanmaken dan
En ook hoe ik via een policy rechten van een folder moet aanpassen
http://www.novell.com/coolsolutions/tools/1711.html
5564