CoreSwitch Redbus down. Hoe lang kan dat duren?

Pagina: 1
Acties:
  • 180 views sinds 30-01-2008

• Eijkb
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 30-04 15:47
Hallo,

Wij zijn klant bij [provider te Redbus Amsterdam] en hier is een probleem met het netwerk (Coreswitch down) waardoor al onze servers onbereikbaar zijn. Iemand een idee hoe lang dit mag duren? Iemand ervaring met dit soort problemen die mij een tijdspanne kunnen geven waarin dit wel op te lossen moet zijn?

.

• -ET-
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:22

-ET-

Phone Home

hoelang het mag duren staat als het goed is in een SLA met Redbus.

hoelang het daadwerkelijk gaat duren is nooit te voorspellen. Ligt er maar net aan wat er stuk is

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36

ShadowBumble

Professioneel Prutser

inderdaad hangt ervanaf wat voor SLA je hebt afgesloten en wat er stuk is als de coreswicth alleen maar onderuit is gegaan is er wienig aan de hangt althans relatief gezien. Is de coreswitch fysiek stuk dan is het een heel ander probleem

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Eijkb
Nou, het gaat mij niet om het feit hoe lang het mag duren, maar hoe lang zoiets normaliter duurt. Dus misschien zijn er technisch onderlegde mensen die hier toevallig ervaring in hebben en kunnen zeggen: "Nou, met een half uurtje moet dat wel gedaan zijn". :+ Ik wil de mensen die daar aan het werken zijn niet storen (laat ze liever het probleem oplossen) maar ondertussen word ik overstelpt met telefoontjes van klanten die hun website niet kunnen vinden. Vandaar.

.

• CyBeR
  • Registratie: September 2001
  • Niet online

CyBeR

💩

Dat kan een tijdje duren, afhankelijk van wat er mis is. Als 't ding vervangen moet worden moeten ze dus eerst ergens een spare vandaan toveren, die dan richting redbus brengen, configureren en alles aansluiten. D'r is niet echt serieus een tijdspanne aan te hangen.

All my posts are provided as-is. They come with NO WARRANTY at all.

• RHE123
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 06-05 21:17

RHE123

Edubits

Wie is je host? Proserve soms? Die melden namelijk ook last te hebben van een coreswitch en zeggen dat het hun coreswitch is (wat ik uit het bericht op hun website kan afleiden). Onze site ligt er iig ook uit :(

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 13:36

ShadowBumble

Professioneel Prutser

op die manier ja dat is dus varierend van een uurtje tot 24 uur hangt echt vand e ernst vand e zaak af.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Eijkb schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:24:
Nou, het gaat mij niet om het feit hoe lang het mag duren, maar hoe lang zoiets normaliter duurt. Dus misschien zijn er technisch onderlegde mensen die hier toevallig ervaring in hebben en kunnen zeggen: "Nou, met een half uurtje moet dat wel gedaan zijn". :+ Ik wil de mensen die daar aan het werken zijn niet storen (laat ze liever het probleem oplossen) maar ondertussen word ik overstelpt met telefoontjes van klanten die hun website niet kunnen vinden. Vandaar.
Als het zo belangrijk is voor jou en je klanten dan kun je daar de mensen bij redbus best mee lastig vallen lijkt me. Sowieso zullen de technici die aan et sleutelen zijn echt niet ook de telefoon aan hoeven te nemen, daar hebben ze vast anderen voor. En gezien het feit dat er waarschijnlijk al meer van dergelijke vragen aan ze zijn gesteld hebben ze prolly wel een pasklaar antwoord ook.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• Eijkb
RHE123 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:28:
Wie is je host? Proserve soms? Die melden namelijk ook last te hebben van een coreswitch en zeggen dat het hun coreswitch is (wat ik uit het bericht op hun website kan afleiden). Onze site ligt er iig ook uit :(
Dat is de provider inderdaad.

.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

Orion84 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:30:
[...]

Als het zo belangrijk is voor jou en je klanten dan kun je daar de mensen bij redbus best mee lastig vallen lijkt me. Sowieso zullen de technici die aan et sleutelen zijn echt niet ook de telefoon aan hoeven te nemen, daar hebben ze vast anderen voor. En gezien het feit dat er waarschijnlijk al meer van dergelijke vragen aan ze zijn gesteld hebben ze prolly wel een pasklaar antwoord ook.
Redbus heeft er geen moer mee te maken. Die leveren floorspace + faciliteiten als electriciteit e.d., geen netwerkverbindingen.

• funkflex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 03-12-2008

funkflex

The real funkflex !

Redbus is niet echt een provider. Tis enkel een instantie die ervoor zorgt dat IT grootheiden bij elkaar kunnen komen onder 1 veilig dak en hun machines kwijt kunnen. Ik kan je nu wel vertellen dat Wijzeman niet direct bij Redbus huurt :D :D Tenzij Wijzeman een hele datasuite of een cage heeft wat mij nou niet helemaal het geval lijkt :D + dat je nog al die peering /transit kosten hebt :D NIet iets wat iemand met paar gameservers kan betalen ofsow.

Neem contact op met je hosting provider,(www.digital-hosting.nl toch ?) die zullen ongetwijfeld storing ergens hebben want de CoreSwitch van Redbus, Dream on :D :D Er draaien veel meer bedrijven in de des betreffend centra half nederland down betstaat niet ;)

MCP/MCSE/MCTS + ITILV3 Work in Progress: VCP/ IBM System X

• Orion84
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 14:40

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Ja, ok, ik bedoelde met "de mensen bij redbus" ook niet redbus zelf, maar de mensen van zijn provider die bij redbus is ondergebracht enzo. Sorry voor de verwarring.

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• RHE123

RHE123

Edubits

Ik heb ze net iig gebeld, toen de site net offline was (~15.10) , en toen konden ze vertellen dat er een storing was in het netwerk, dat ze er met man en macht aan werken en toen ik vroeg hoe lang het ging duren hadden ze enkel idee. Beetje standaard antwoord, maar ze weten dus schijnbaar ook niet hoelang het gaat duren.

Is trouwens precies 7 maanden na de vorige storing, wel toeval >:)

Canon 1D X + 16-35 f/2.8L + 24-70 f/2.8L + 70-200 f/2.8L IS + 135 f/2.0L + 430EX II | iMac | MacBook Pro

• Eijkb
Eh, ik ben niet alleen van Wijzeman.nl :+. Hoe lang duurde het de vorige keer?

[ Voor 30% gewijzigd door Eijkb op 27-04-2005 15:36 ]

.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Een trace naar de site vermeld in z'n sig komt op proserve uit, en vervolgens het volgende bericht: http://www.proserve.nl/index.php?page=23&c=1. Mwa, ik denk dat Proserve z'n zaakjes best wel weer binnen redelijke tijd kan fixen hoor.

• Eijkb
Ik heb iig begrepen dat er meer hosting bedrijven last van hebben. Vreemd dat onze eigen switch nog wel bereikbaar is, maar de IP Range daar achter niet meer... Maar goed. Ik wacht knarsetandend, nagelbijtend en haren uitrekkend af.

.

• Gé Brander
  • Laatst online: 15-04 19:43

Gé Brander

MS SQL Server

Als ze precies zouden weten hoe lang het zou gaan duren, dan hadden ze het wellicht kunnen voorkomen ;)

Als je precies weet hoe lang het oplossen van een storing gaat duren, weet je alle variabelen al, weet je de oplossing al, en weet je ook al zeker dat de oplossing gaat werken.

Erg veel als naar mijn idee, en mijn ervaring voor wat betreft oplossen van storingen: Je weet het nooit van te voren, hoe lang het gaat duren...

Vroeger was alles beter... Geniet dan maar van vandaag, morgen is alles nog slechter!

• RHE123

RHE123

Edubits

PowerSp00n schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:35:
Een trace naar de site vermeld in z'n sig komt op proserve uit, en vervolgens het volgende bericht: http://www.proserve.nl/index.php?page=23&c=1. Mwa, ik denk dat Proserve z'n zaakjes best wel weer binnen redelijke tijd kan fixen hoor.
Dat denk ik ook, tot nu toe alleen maar goede ervaringen mee gehad. Ze reageren altijd snel en hebben goede helpdesk!

• Eijkb
@c700etc: Ja, dat snap ik. Ik heb zelf een technische job (niet op netwerkgebied). Maar door ervaring kan je vaak wel zeggen waar je op kunt rekenen.

@RHE: Ik heb er ook alleen maar goede ervaringen mee, echter zijn nu alle sites van alle klanten niet bereikbaar en dat zijn er nogal wat. En die moet ik straks allemaal gaan uitleggen hoe en wat. Dus wat achtergondkennis is nooit mis natuurlijk.

.

• RHE123

RHE123

Edubits

Ik heb het geluk dat er maar 1 website op de server draait op het moment, dit is de leerlingenwebsite van het Baarnsch Lyceum. Dus wel veel leerlingen en leraren die mij contacten. Er zijn namelijk bepaalde functies die volledig op de site draaien, zoals de roosterwijzigingen en de informatieschermen in de gangen. De school is nu gelukkig uit. Maar toen de school om 15.05 uitging was de server al down en zijn er dus veel mensen die hun roosterwijzigingen niet hebben kunnen bekijken.

• Eijkb
Mag ik weten bij welke hoster je zit?

De site van http://www.hetbaarnschlyceum.nl/V2/ in FireFox is wel aardig. Flash Mini. Terwijl deze in IE wel op leesbare grootte is.

[ Voor 65% gewijzigd door Eijkb op 27-04-2005 15:53 ]

.

• RHE123

RHE123

Edubits

Wij hebben een dedicated server van Proserve zelf. Het is de bedoeling dat hier in de toekomst nog een aantal sites van de school op gaan draaien.

• RHE123

RHE123

Edubits

Eijkb schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:51:
Mag ik weten bij welke hoster je zit?

De site van http://www.hetbaarnschlyceum.nl/V2/ in FireFox is wel aardig. Flash Mini. Terwijl deze in IE wel op leesbare grootte is.
Dat van www.hetbaarnschlyceum.nl weet ik, deze website is door een extern bedrijf gemaakt en is niet aan te passen door ons. Deze draait ook niet op onze server bij proserve. De website die daar draait is: http://www.baarnschlyceum.nl/, en dan doorklikken naar leerlingen.

Proserve heeft ook de site geupdate:
Update 15:50
Vanwege het uitvallen van een van onze coreswitches is er momenteel vervangende apparatuur onderweg naar onze serverruimte. Wij houden u via deze website op de hoogte.

[ Voor 18% gewijzigd door RHE123 op 27-04-2005 15:55 ]

• Eijkb
Aha, oke. Aangenaam buurman ;) Maar goed, alle gekheid op één stokje: het is inmiddels 1 uur geleden. Benieuwd of dat dit klanten gaat kosten....

[ Voor 18% gewijzigd door Eijkb op 27-04-2005 15:57 ]

.

• RHE123

RHE123

Edubits

Eijkb schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:56:
Aha, oke. Aangenaam buurman ;) Maar goed, alle gekheid op één stokje: het is inmiddels 1 uur geleden. Benieuwd of dat dit klanten gaat kosten....
Dat betekend dat ze geen uptime van 99,99% bereikt hebben dit jaar! ;)

naja zolang het bij deze ene storing blijft dit jaar, is er wat mij betreft niks aan de hand

[ Voor 13% gewijzigd door RHE123 op 27-04-2005 16:00 ]

• Stewie!
  • Laatst online: 12:32

Stewie!

Keen must die!

Voert Proserve de coreswitches dan niet redundant uit? :? Het kan toch niet zijn dat een hoop racks niet meer bereikbaar zijn vanwege die ene switch?
Verder geen slecht woord over proserve, prima bedrijf :*)

Strava: https://www.strava.com/athletes/149347154

Verwijderd

offtopic:
Ah vandaar dat ik al niet op jullie public server kon komen :x

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

RHE123 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:59:
[...]

Oh daar zijn colocaters heel flexibel in. Neem leaseweb: storingen in SBP maar niet in redbus, en dan zie je de resellers van de resellers van de resellers van leaseweb adverteren met een uptime van 99,998% terwijl ze zelf in SBP staan. :X Niets ten nadele van leaseweb, maar van die hosters die zo adverteren en downtime wegmoffelen :|

• Eijkb
RHE123 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:59:
[...]
naja zolang het bij deze ene storing blijft dit jaar, is er wat mij betreft niks aan de hand
Niet zozeer ofdat het klanten kost bij Proserve, als wel bij ons... Het is altijd lastig uit te leggen dat je niet verantwoordelijk bent voor een storing als dit.

Maar goed. Naast mijn proffesionele betrokkenheid bij dit probleem heb ik privé daar ook een hoop draaien (waaronder dus Wijzeman.nl) en dat scheelt me inkomsten (inkomsten van Wijzeman? Nee, maar van andere projectjes...)). Al met al zit ik nu dus niets te doen en dat ben ik niet gewend!

[ Voor 25% gewijzigd door Eijkb op 27-04-2005 16:04 ]

.

• RHE123

RHE123

Edubits

Naja zolang het bij deze ene storing blijft dit jaar, is er wat mij betreft niks aan de hand.

(edit van vorige post, stond op vorige pagina)

Ikzelf dacht dat ze ze wel redundant uitvoerde, maar ze hebben nog niet zo heel lang geleden vanalles met die switches gedaan, dus wie weet is daar wel wat mis gegaan...

• RHE123

RHE123

Edubits

Weer update van proserve:
Door een storing in een van onze oude coreswitches is een deel van ons netwerk niet meer bereikbaar.
ProServe is al sinds enige tijd bezig de oude apparatuur te vervangen door nieuwe. Helaas heeft een Extreemswitch het voortijdig begeven. Meer informatie over het nieuwe netwerk vindt u hier.
ProServe is druk bezig om het probleem te verhelpen.

Onze excuses hiervoor. We hopen dit zo snel mogelijk op te lossen.

Update 15:50
Momenteel zijn we bezig defecte apparatuur te vervangen.

• CyBeR
  • Niet online

CyBeR

💩

DaMorpheus schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:59:
Voert Proserve de coreswitches dan niet redundant uit? :? Het kan toch niet zijn dat een hoop racks niet meer bereikbaar zijn vanwege die ene switch?
Verder geen slecht woord over proserve, prima bedrijf :*)
Coreswitches mischien wel (geen idee over 't netwerk van proserve) maar de vraag is of ze de verbinding naar de racks dubbel hebben uitgevoerd. Ik denk van niet namelijk, want ik zie er niets over staan op de website en 't is meestal wel iets waar hosting bedrijven mee patsen ;)

en inderdaad:
Voor onze klanten die een kast(deel) met uplink afnemen, wordt het met de Foundry Networks switches mogelijk om een tweede, redundante uplink te krijgen, die automatisch in bedrijf gesteld wordt als de actieve uplink mocht uitvallen.
Dit kan dus alleen als je op het nieuwe deel van hun netwerk bent aangesloten. De Extreme die hier over de zeik is gegaan viel daar niet onder.

[ Voor 27% gewijzigd door CyBeR op 27-04-2005 16:07 ]

• jep
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 05-05 11:28

jep

Wéér Extreme switches die stuk gaan. Extreme begint langzamerhand uit 't straatbeeld te verdwijnen zie ik al wel..

• Stewie!

Stewie!

Keen must die!

jep schreef op woensdag 27 april 2005 @ 16:06:
Wéér Extreme switches die stuk gaan. Extreme begint langzamerhand uit 't straatbeeld te verdwijnen zie ik al wel..
Proserve was ze toch al uit aan het faseren :Y)
Wie eigenlijk niet :X

• RHE123

RHE123

Edubits

Hoop dat ze nu beslissen om die Extremeswitches maar gelijk allemaal te vervangen. En maar hopen dat Murphy vandaag niet langskomt..

• Eijkb
Hadden ze dat dan maar voor dit deel iets eerder gedaan, nu zit ik (en onze klanten) met de gebakken peren :p We hadden een aantal servers die heel 2004 0,0 downtime gekend hebben en nu dit! Maar goed, net als RHE123 al zegt: als dit het enige is dit jaar....

.

• PowerSp00n
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 17-11-2025

PowerSp00n

There is no spoon

Dit las ik net in die nieuwsberichten over de nieuwe hardware waar ze mee bezig zijn.
Voor onze klanten die een kast(deel) met uplink afnemen, wordt het met de Foundry Networks switches mogelijk om een tweede, redundante uplink te krijgen, die automatisch in bedrijf gesteld wordt als de actieve uplink mocht uitvallen.
Dus dat was het blijkbaar idd nog niet, maar stond wel op de planning om redundante lijntjes te trekken naar de kasten... Of mogelijkheid althans...

Verwijderd

Bel Redbus.
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.