Club 3d ATI x850XT PE >> referentie kaart..

Pagina: 1
Acties:

• Predje
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 03-03-2025
Tweakers,

Een paar dagen geleden las ik een topic over het feit dat er momenteel ati referentie kaarten gegeven worden ookal bestel je iets anders.
Daarom dacht ik een stap voor te zijn door bij mijn bestelling al op te geven dat ik GEEN referentie kaart wilde hebben.
EMPC heeft me netjes verteld dat ze het hadden nagevraagd en ze zouden nog dubbelchecken bij binnenkomst.
Echter werd ik net gebeld (door een buitergewoon vriendelijke/aantrekkelijke vrouwenstem :P) dat ze onverhoopt TOCH een referentie kaart hadden ontvangen van club3d..
Momenteel is ze nog voor mij aan het zoeken naar een alternatief..

Maar wat is nu eigelijk het verschil tussen een eigelijke club 3d x850XT PE en een referentie kaart in dezelfde verpakking..
Bij geen rode printplaat? of niet een club3d cooler (maakt me toch niet uit want komt WC op)

Voor mij is vooral belangrijk dat het gewoon hetzelfde presteerd en er dual DVI opzit.. maar wat zijn de andere functies die club 3d aanbied die de referentie kaart niet heeft?

Kan iemand me helpen?

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 22:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Een NIET rev. kaart beschikt over het algemeen over een beter koeling. b.v. een temperatuur gestuurde koeling. Ook kan het zijn dat het geheugen sneller is. In sommige gevallen worden de kaarten zelfs iets overgeclockt ten opzicht van het rev. design, mede omdat er sneller geheugen op de kaart aanwezig is. Wat Club3D voor extra's heeft weet ik niet, maar dat zou je op de site waarschijnlijk terug moeten kunnen vinden.

Overigens was er hier een complete topic over, maar dat ging over Nvidea kaarten en geen ATI kaarten volgens mij: Consumentenmisleiding bij PCI-e 6800GT-kaarten

De laatste post in dit topic is misschien wel interesant om te lezen.

edit:

Hier een link naar verschillende kaarten + specs: http://www.club-3d.nl/distri/productinfo/prod_vga.php

Nog een ATI linkje: http://www.ati.com/products/radeonx850/specs.html

Ik hoop dat je er wat aan hebt.

[ Voor 50% gewijzigd door _Dune_ op 27-04-2005 15:35 ]

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• Predje
idd die laatste post is wel intressant.

Ik weet dat de printplaat van de Club3d mooi rood is.. waarschijnlijk is die rev. kaart van dat vieze groen.. :(

Weet iemand of er een merk is met een x850XT PE met blauwe printplaat?
Misschien dat die dan een opties zou kunnen zijn voor mij..

• _Dune_
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 05-08 22:31

_Dune_

Moderator Harde Waren

RAID is geen BACKUP

Predje schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:59:
idd die laatste post is wel intressant.

Ik weet dat de printplaat van de Club3d mooi rood is.. waarschijnlijk is die rev. kaart van dat vieze groen.. :(

Weet iemand of er een merk is met een x850XT PE met blauwe printplaat?
Misschien dat die dan een opties zou kunnen zijn voor mij..
ATI heeft toch over het algemeen ook een rode printplaat als rev. design. Tenminste de Build by ATI kaarten waren altijd rood volgens mij.

Sinds 1999@Tweakers | Bij IT-ers gaat alles automatisch, maar niets vanzelf. | https://www.go-euc.com/

• -ErikE-
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 30-07 17:08
Ergens in het 6800GT topic deel2 stond een link van digit-life. Dat ging over ASUS kaarten. Hierin werd vermeld dat alle kaarten door ASUS werden gemaakt op de X850XT na. Deze kaart wordt voor elke kaartenbakker door ATI zelf gemaakt in een aparte fabriek.

Er schijnen dus alleen maar reference kaarten van te zijn. En deze presteren natuurlijk gelijk aan de andere reference kaarten. Ik zou dus gewoon die kaart nemen, want je zult geen andere vinden.

wel een bruut ding trouwens :7

edit1:

Note that all video cards, except for one (based on RADEON X850 XT PE), are manufactured by ASUSTeK itself. What concerns the X850 XT, it's well known that they are still manufactured on a single plant by ATI's request, so they are all the same (only HIS installed its own cooling system)

en dat komt van deze site

[ Voor 32% gewijzigd door -ErikE- op 28-04-2005 16:59 ]

• Predje
Hey,

Goede INFO van je! :D
Ik heb dus idd de X850XT PE 8)
Was al ingestemt met levering van referentie kaart omdat er idd niks anders te leveren is.. Maar ze hadden me wel overtuigd dat het gewoon dezelfde kaart is.
Kan niet wachten tot ik ermee kan spelen :*)

• DavidM
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2025
Is het ook mogelijk om op een x850xt pe een ZM80D-HP + een ZM-OP1 of word het dan allemaal veel te heet ik heb verder een 120 mm in en uitlaat ven in de kast zitten.

• STIMPPYYY
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:27
Waarom niet de nieuwe zalman koeler? de V700?

• Bever!
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:26

Bever!

3

standaard koeling is al zo goed als onhoorbaar, en kan indien gewenst met ati tray tools of ati tool hoger draaien.

• DavidM
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 14-11-2025
Ik las ergens in een review dat die standaard koeling klonk als een stofzuiger
en ik had deze set nog liggen daarom vroeg ik me af of dat zou kunnen want foledig pasief dus zonder die fan er bij is hij bedoeld tot 9800Pro

[ Voor 20% gewijzigd door DavidM op 20-06-2005 22:32 ]

Pagina: 1