Toon posts:

DNS-instellingen i.v.m. kunnen ophalen e-mail bij provider

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Situatie: 1x Win2k server en 3x werkstations (Win2k prof) en 1x notebook (Windows XP prof)
Één werkstation doet dienst als mailserver. Deze software op deze computer haalt de e-mail op van het bedrijf welke onze website host (Hostnet).

Voorheen werkten we met ISDN, vandaar de proxy-mailserver) nu echter met ADSL (wanadoo, speedtouch modem).

DNS op de server ingesteld conform aangegeven in: Windows Operating Systems - Howto's and Guides (Windows Operating Systems - Howto's and Guides).

Omdat de webnaam van ons bedrijf gebruikt wordt als domain naam konden we vervolgens niet surfen naar de eigen site. Daarom een A-record aangemaakt met www en dat laten wijzen naar het IP-adres van de site. Dit werkt nu prima en alles functioneert naar behoren.

Het enige probleem is, dat het niet lukt om de e-mail op te halen die gekoppeld is aan onze website. IHet DNS-adres van het werkstation staat namelijk verwezen naar de server, dit zal vermoedelijk wel het probleem zijn. Pas ik het DNS-adres aan in het adres van de router (10.0.0.138), dan kan ik wel e-mail ophalen. Er moet dus waarschijnlijk nog iets extra's worden ingesteld in de DNS-settings van de server.

Het zal waarschijnlijk een kleinigheid zijn, maar ik loop hier even op spaak. Graag een tip.

Alvast hartelijk dank hiervoor.

Verwijderd

maak het dnsrecord aan wat nodig is voor email net zoals je gedaan hebt voor het www record (waarschijnlijk pop3.bla.bla en dat wijst misschien zelfs nog naar hetzelfde ip als het www record aka maak een alias aan)

overigens weinigs profs aan dit.

Verwijderd

Move PNS > NT

• TGEN
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 08:02

TGEN

Hmmmx_

$ORIGIN domein.tld.
naamvandebak A ip.van.adsl.zut
www CNAME naamvandebak.domein.tld.
mail CNAME naamvandebak.domein.tld.

Let er wel op dat je provider (wanadoo) SMTP verkeer doorlaat (poort 25). De meeste particuliere ISPs blokkeren dat wegens spamproblemen.

Pixilated NetphreaX
Dronkenschap is Meesterschap
DragonFly