Toon posts:

Microfoon werkt niet

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb skype geinstalleerd op mijn mac zodat ik voor weinig naar het buitenland kan bellen. Vanmiddag een headset gekocht, met 2 maal 3,5mm plug, maar ik krijg geen geluid uit dat ding.

bij systeemvoorkeuren microfoon aan gezet en geluid hoog gezet, maar als ik bel met skype dan hoort de andere persoon mij niet.

Wat zou eventueel een reden kunnen zijn?

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Kijk of het aan jou ligt of aan de persoon (volumeknop?). Je kan op de Skype site een test robot bellen en daar tegen praten. Je krijgt daarna te horen wat je hebt gezegd. Weet je gelijk of alles goed staat.

Klik hier voor de testrobotje:
http://support.skype.com/..._j=questiondetails&_i=348

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Het probleem ligt duidelijk bij mij, ik heb die echo-test ook al gedaan en dan blijft het stl.

• Nitai
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13-02 00:08

Nitai

Live the life you love.

Op welke poort heb je het geplugt?

“Believe and act as if it were impossible to fail.” —Charles Kettering

Verwijderd

Topicstarter
Nitai schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:41:
Op welke poort heb je het geplugt?
Op de microfoon ingang, heb 2 ingangen, bij nummer 1 staat een microfoon, daar zit de rose plug in, en bij de 2e een speaker, daar zit de groene plug in. Lijkt me in orde te zijn.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de microfoon op een pc getest en daar deed die het perfect. Dus aan de microfoon lig het zeker niet.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01:50

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Microfoon ingang op een mac is naar ik meen een standaard audio-in, zonder versterking...

Waarom Apple dat gedaan heeft, is me ook een raadsel, alhoewel ik vermoed dat het is zodat ze specifieke apple-microfoons kunnen verkopen :(
http://docs.info.apple.com/article.html?artnum=42930

je kunt dus eigenlijk het beste een USB microfoon op kopset kopen ... :/

[ Voor 9% gewijzigd door RM-rf op 27-04-2005 15:05 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
Ik heb wel eens gehad dat mijn geluidskaart uitschakelde omdat ik waarschijnlijk perongelijk sluiting had gemaakt. Probeer eens te rebooten :)

Verwijderd

Topicstarter
RM-rf schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:01:
Microfoon ingang op een mac is naar ik meen een standaard audio-in, zonder versterking...
idd, ik heb het stuk gelezen en ik kan mijn microfoon niet gebruiken. ;(

• Freek
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 13-02 10:48
Je kunt hem niet doorlussen via je je stereo ofzo? Dan heb je gewoon weer een versterkt signaal :)

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
Als je toch geen microfoon van apple wilt gebruiken moet je gewoon zorgen dat je een versterkte mic hebt of een versterker die je mac versterkt. Ik gebruik nou een gigantisch mengpaneel om alleen mijn mic te versterken :)

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-02 10:02

mace

Sapere Aude

bouw er zelf een!! *klikkerdeklik*

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

I use Debian btw

Afbeeldingslocatie: http://www.computeronlineshop.net/img/2871.jpg
Logitech USB Microphone.

Ik heb er 2 gekocht, 1 voor mn vriendin en ik heb hem aan mn mac hangen, echt de perfecte kwaliteit doordat hij niet kan ruisen zoals die oude mics wel doen.
Het kost wat maar dan heb je ook wat :)
Hij doet het meteen op de mac zonder drivers te installeren en hij is Skype approved.

Alle proemn in n drek

• Niakmo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-02-2024
volgens mij werken dit soort dingen overigens alleen op echte micrefoons en niet op kleine computer microfoons. mijn mengpaneel wil die goedkope mics ook niet pikken.
Pagina: 1