Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!
Of de kast me keilbouten in de muur vastschroeven? Iig op zo'n manier bevestigen dat ze alleen verwijderd kunnen worden door ze te beschadigen.
Signatures zijn voor boomers.
Een ander voorstel was om gewoon een mal te maken en dan die server met folie afdekken en dan gewoon storten zodat een blok van +/- 1m3 krijgt (er wordt namelijk nog gebouwd en er is regelmatig een cementwagen in de buurt). Het probleem is dat je zoiets niet door de deur kan doen en het verplaatsen is erg lastig.
[ Voor 9% gewijzigd door LauPro op 27-04-2005 14:07 ]
Bovendien kun je wel het hele zwikkie in beton gieten...maar kun je er dan zelf nog wel bij op het moment dat je kabels moet vervangen enzo..
Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)
[ Voor 44% gewijzigd door Orion84 op 27-04-2005 14:20 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Gebruik iets zoals ClearCube (www.clearcube.com) , VNC-achtige applicaties.LauPro schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:24:
Back-up wordt geregeld. Echter het gaat er om dat het gewoon voorkomen moet worden. Back-ups zijn leuk, alleen het is natuurlijk beter om het materiaal zelf ook te beschermen.
Hang je de 19" bak in Amsterdam ..enige wat ze dan kunnen jatten is een nutteloos doosje?
Defunctus Deo Juvente
Eerst het probleem, dan de oplossing
Dat is inderdaad ook een optie. ClearCube is gewoon thin client tot zo ongeveer het uiterste doorgevoerd. Die clients zijn vast nog steeds duur genoeg om vervelend te zijn als het gejat wordt, maar je data hangt iig veilig dan. Aangezien je met Amsterdam neem ik aan een datacenter bedoeld.HappyFun schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:28:
[...]
Gebruik iets zoals ClearCube (www.clearcube.com) , VNC-achtige applicaties.
Hang je de 19" bak in Amsterdam ..enige wat ze dan kunnen jatten is een nutteloos doosje?
[ Voor 46% gewijzigd door Orion84 op 27-04-2005 14:33 ]
The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr
Of een grote kluis kopen waar de server inpast en daar gaten in boren voor de bekabeling
Maar goed, ligt allemaal aan je budget..
Bedenk net wat.. Kan je 'm gewoon niet verstoppen.. achter een paar grote boekenkasten ofzo... security by obscurity is nooit zo'n goed idee.. maar toch..
[edit]
Of je mod de server in een aquarium
[ Voor 41% gewijzigd door Standeman op 27-04-2005 14:38 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Voordeel van die clearcube zooi is dat er nooit iets aan de client systemen gedaan hoeft te worden. Dus die kun je bijv. in een stalen behuizing tegen het bureau lassen, met een paar gaten voor de kabels. Met een pc is dat lastiger, omdat je dan met evt. onderhoud etc. zit.LauPro schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:34:
Daar heb ik aan zitten denken. Om het gewoon via RDP te doen (doen ze nu overigens ook) op een centrale server. Maargoed, dannog. Als je alle werkstations weg jatten kunnen ze alsnog niets doen. Wat er uiteindelijk moet komen is een werkbare oplossing. Nu kan ik wel binnen een uur een ander systeem leveren oid. Maargoed.
Want wat kun je dan doen als je bijvoorbeeld geheugen moet bijplaatsen? of moet vervangen omdat het defect is?
Praktischer is een dikke plaatstaal/rvs kast te (laten) fabriceren, die je vastzet vanuit de binnenkant met een aantal keilbouten en dat je daar je server inplaatst... Flink hangslot oid erop en dan is het op eens een stuk minder interessant voor een dief.... Zeker in combinatie met een alarmsysteem in je gebouw.
Verwijderd
metsel de buitenkant op en dan een grote dikke plaat erop en die met een paar sloten of schroeven dichtmaken.
Als die wallmounted chassis met 8 keilbouten aan de grond / muur verankerd loop je er echt niet zo snel mee weg hoor..
[ Voor 47% gewijzigd door Standeman op 27-04-2005 14:49 ]
The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.
Daarmee duurt het zowieso al een stuk langer voordat ze wat weg kunnen halen, en zijn ze misschien minder geinteresseerd
Verwijderd
[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 18:54 ]
Cigarette + Coffee = Breakfast of champion
je moet het zien als vraag en aanbod,
- kost het veel moeite moet het veel waard zijn
- TS-clients zijn waardeloos zonder server (data is altijd veilig)
daarnaast is het updaten van de TS-server makkelijker dan iemand langs sturen..
doordat je misschien nog de schermen + kast aan de tafel monteerd kost het de dief meer tijd + moeite .. dat maakt het ook minder intressant. maar ja tft monitor c.q ts-client zonder voeding is ook niks waard en die zijn ook wel wat makkelijk in een ijzeren doos aan de tafel te maken ..
Tja vanalles
Hoe kan dat nou? heb je wel is een server gezien in laptop uitvoering?HammerT schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:44:
kan je er niet een laptop neerzetten, en dat de werknemers die gewoon aan het einde van de dag mee naar huis nemen.
cooler master stackerVerwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:54:
kan je niet gewoon simpelweg een harddisk tray inbouwen, en dan aan het einde van de dag die eruit halen( je harddisk tray) en meenemen of op een veilige plaats/kluis leggen...! lijkt me een stuk makkelijk dan een betonnenkast maken, en dan nog geeneens gesproken over de boutjes die je erin moet boren!!
!
De server kan je toch ergens op afstand neezetten, zoals HappyFun zei:mister_dog schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:06:
[...]
Hoe kan dat nou? heb je wel is een server gezien in laptop uitvoering?
Of zie ik nou iets verkeer?HappyFun schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:28:
Gebruik iets zoals ClearCube (www.clearcube.com) , VNC-achtige applicaties.
Verwijderd
Toevallig hebben we vorige week (voor de lol dat wel) een volledig draagbaar netwerk gebouwd van een twintigtal laptops.mister_dog schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:06:
[...]
Hoe kan dat nou? heb je wel is een server gezien in laptop uitvoering?
Als de server niet veel meer hoeft te doen dan wat data te serveren gaat dat best wel hoor (wel de powersave functies uitschakkelen
If it is alive it can be killed
Of server (1 of 2U) tussen systeemplafond en dak plaatsen, met verlengkabels naar een werkplek toe zodat je indien nodig daar server kan configgen
server omheinen met gaas en daar een schrikdraadapparaat op aansluiten
[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 28-04-2005 22:37 ]
Of een klein vloertje laten storten met wat ruimte voor een server. Hierin een stalen deurtje ofzo met een behoorlijk slot.
Ik denk zelf dat het het belangrijkste is dat de server niet te zien en moeilijk te bereiken.
Natuurlijk kan je ze ook gek maken door de case van de server ietwat groter te maken met peurschuim. (zo groot datie niet te dragen valt of achter in de auto te zetten.)
O ja sorry, niet over na gedacht...HammerT schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:21:
[...]
De server kan je toch ergens op afstand neezetten, zoals HappyFun zei:
[...]
Of zie ik nou iets verkeer?
Verwijderd
Gegarandeerd dat de dieven binnen een paar tellen gillend naar buiten rennen.
Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.
idd, een klant van mijn werkgever heeft dat ook, werkt prima, maar het eerder genoemde idee van een dubbele wand, of grote inbouwkast met dubbele achterwand is wel het meest bruikbare idee denk ik.McFizban schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:44:
Je kan ook je alarmsysteem uitbreiden met een mistgenerator wat stroboscopen en een irriante sirene.
Gegarandeerd dat de dieven binnen een paar tellen gillend naar buiten rennen.
wat je niet ziet....
EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6
wel benieuwd hoe ze het nu hebben opgelostEdmin schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:11:
Idd, misschien dat ze het er na drie jaar nog geen oplossing voor hebben bedacht?
-Maak die betonnen kast
-Stop hierin alle workstations en servers
-tobo/muis/lcd gaat via een fiberverbinding van Matrox (check hun site) naar de betonnen kast
Full blown workstation ervaring, harwdare kan niet worden gejat, op scherm, tobo, muis en matrox converter (usb+VGA/DVI --> fiber) na.
Overigens lijkt me een betonnen kast ook niet bijzonder moeilijk om te maken. Houten mal timmeren, naar smid gaan voor bewapening (zodat de deur niet 1-2-3 eruit kan worden gesloopt), en puur cement met water erin gieten. Gewapend blauw beton ga je echt niet binnen een uur doorheen komen.
[ Voor 33% gewijzigd door Ruudjah op 14-04-2008 11:20 ]
maar wat is de vraag eigenlijk? of het kan? of dat je eigenlijk zelf ook door hebt dat beton niet kan, en je ons om een andere oplossing vraagt?
een kluis lijkt me het handigst. gewoon een stevige stalen kast, van binnenuit aan de vloer gebout.
en dan niet opvallen geplaatst maar gewoon netjes weggewerkt.
simpel en doeltreffend. dan heb je ook nog de mogelijkheid van onderhoud en ventilatie.
bewapend beton lijkt mij idd het beste. Deze kan terug schieten in geval van diefstal, dat doet zelfs het beste GEwapend beton niet.Ruudjah schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:17:
... naar smid gaan voor bewapening ..
I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve
Dit topic is gesloten.
![]()