Betonnen computerkast

Pagina: 1
Acties:
  • 1.815 views sinds 30-01-2008

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 15:39

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ik ken wat mensen die hebben een praktijk op een industrieterrein. Daar staan een aantal computers. Echter is er al een paar keer ingebroken bij een aantal andere bedrijven. Het is allemaal nieuwbouw dus de sloten zijn voorzien van de laatste standaarden, omdat er verder geen bewaking is hebben ze alle tijd en heeft dat dus geen enkele zin.

Nu zat ik te denken om die computers (of iig de server) in een betonnen computerkast te zetten. Waarschijnlijk zal zoiets ter plekke gegoten moeten worden. Iemand een idee :? .

Inkoopacties - HENK terug! - Megabit
It is a war here, so be a general!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-10 12:21

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Bij mijn vorige werkgever was er een inloopkluis in de kelder. Dat was ook de serverruimte. Is dat misschien een optie?

Of de kast me keilbouten in de muur vastschroeven? Iig op zo'n manier bevestigen dat ze alleen verwijderd kunnen worden door ze te beschadigen.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Ze hebben maar 1 etage, en er is geen kelder, de kruipruimte is zo vochtig als wat (been there :X ). Zou kunnen ja, maar het is nu gewoon een HP kastje. dus ik denk als je daar een koevoet achter zet je zo dat plaatstaal krom trekt.

Een ander voorstel was om gewoon een mal te maken en dan die server met folie afdekken en dan gewoon storten zodat een blok van +/- 1m3 krijgt (er wordt namelijk nog gebouwd en er is regelmatig een cementwagen in de buurt). Het probleem is dat je zoiets niet door de deur kan doen en het verplaatsen is erg lastig.

[ Voor 9% gewijzigd door LauPro op 27-04-2005 14:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:49

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Mja, je kunt je server wel in beton gieten...maar als ze dan inbreken gaan ze er met de werkstations vandoor, dus dat schiet ook niet op. Sowiezo wil je een server niet op de werkvloer, maar ergens in een kast ofzo. Iig achter slot en grendel, dat bemoeilijkt het een beetje.
Bovendien kun je wel het hele zwikkie in beton gieten...maar kun je er dan zelf nog wel bij op het moment dat je kabels moet vervangen enzo..

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Het gaat eigenlijk puur om de data die belangrijk is. En ze hebben niet echt een serverruimte, hooguit een meterkast, maarja dat is ook niet echt safe.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 17:10

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

Lijkt me totaal onhandig met het oog op onderhoud en ook warmteontwikkeling. Fix gewoon een fatsoenlijke alarminstallatie. En die data, is die gevoelig? Of mag ie gewoon niet verloren gaan? In dat laatste geval zou ik gewoon voor een fatsoenlijke backup regeling zorgen, maar dat had je zelf ook vast al bedacht.

[ Voor 44% gewijzigd door Orion84 op 27-04-2005 14:20 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Back-up wordt geregeld. Echter het gaat er om dat het gewoon voorkomen moet worden. Back-ups zijn leuk, alleen het is natuurlijk beter om het materiaal zelf ook te beschermen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HappyFun
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
LauPro schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:24:
Back-up wordt geregeld. Echter het gaat er om dat het gewoon voorkomen moet worden. Back-ups zijn leuk, alleen het is natuurlijk beter om het materiaal zelf ook te beschermen.
Gebruik iets zoals ClearCube (www.clearcube.com) , VNC-achtige applicaties.
Hang je de 19" bak in Amsterdam ..enige wat ze dan kunnen jatten is een nutteloos doosje?

Defunctus Deo Juvente

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:19

lier

MikroTik nerd

Misschien wordt het tijd om een afspraak te maken met je verzekeringsagent. Hij heeft hiervoor vast wel oplossingen en zal zeker bereid zijn om preventieve maatregelen te steunen (misschien zelfs financieel). De betonnen computerkast is natuurlijk een grappig verhaaltje, maar niet een reele oplossing (denk alleen al aan het installeren van software/hardware).

Eerst het probleem, dan de oplossing

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

HappyFun schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:28:
[...]

Hang je de 19" bak in Amsterdam ..enige wat ze dan kunnen jatten is een nutteloos doosje?
Dat is inderdaad ook een optie. ClearCube is gewoon thin client tot zo ongeveer het uiterste doorgevoerd. Die clients zijn vast nog steeds duur genoeg om vervelend te zijn als het gejat wordt, maar je data hangt iig veilig dan. Aangezien je met Amsterdam neem ik aan een datacenter bedoeld.

[ Voor 46% gewijzigd door Orion84 op 27-04-2005 14:33 ]

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:07

Standeman

Prutser 1e klasse

Kan je niet gewoon een kamer bijbouwen.. wat gipsbeton, deurposten en een stevige deur..

Of een grote kluis kopen waar de server inpast en daar gaten in boren voor de bekabeling

Maar goed, ligt allemaal aan je budget..

Bedenk net wat.. Kan je 'm gewoon niet verstoppen.. achter een paar grote boekenkasten ofzo... security by obscurity is nooit zo'n goed idee.. maar toch..

[edit]
Of je mod de server in een aquarium :+

[ Voor 41% gewijzigd door Standeman op 27-04-2005 14:38 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LauPro

LauPro

Prof Mierenneuke®

Topicstarter
Daar heb ik aan zitten denken. Om het gewoon via RDP te doen (doen ze nu overigens ook) op een centrale server. Maargoed, dannog. Als je alle werkstations weg jatten kunnen ze alsnog niets doen. Wat er uiteindelijk moet komen is een werkbare oplossing. Nu kan ik wel binnen een uur een ander systeem leveren oid. Maargoed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84

Orion84

Fotogenie(k)?

LauPro schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:34:
Daar heb ik aan zitten denken. Om het gewoon via RDP te doen (doen ze nu overigens ook) op een centrale server. Maargoed, dannog. Als je alle werkstations weg jatten kunnen ze alsnog niets doen. Wat er uiteindelijk moet komen is een werkbare oplossing. Nu kan ik wel binnen een uur een ander systeem leveren oid. Maargoed.
Voordeel van die clearcube zooi is dat er nooit iets aan de client systemen gedaan hoeft te worden. Dus die kun je bijv. in een stalen behuizing tegen het bureau lassen, met een paar gaten voor de kabels. Met een pc is dat lastiger, omdat je dan met evt. onderhoud etc. zit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teigetjuh
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Beton lijkt me bijzonder onpraktisch....
Want wat kun je dan doen als je bijvoorbeeld geheugen moet bijplaatsen? of moet vervangen omdat het defect is?
Praktischer is een dikke plaatstaal/rvs kast te (laten) fabriceren, die je vastzet vanuit de binnenkant met een aantal keilbouten en dat je daar je server inplaatst... Flink hangslot oid erop en dan is het op eens een stuk minder interessant voor een dief.... Zeker in combinatie met een alarmsysteem in je gebouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

of je maakt gewoon een soort grote kist met daarin een server, en ook voor elk werkstation 1.

metsel de buitenkant op en dan een grote dikke plaat erop en die met een paar sloten of schroeven dichtmaken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Standeman
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 00:07

Standeman

Prutser 1e klasse

Is dit eigenlijk niet iets: http://www.arbor.com.tw/chassis/iec-7853.htm

Als die wallmounted chassis met 8 keilbouten aan de grond / muur verankerd loop je er echt niet zo snel mee weg hoor..

[ Voor 47% gewijzigd door Standeman op 27-04-2005 14:49 ]

The ships hung in the sky in much the same way that bricks don’t.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FicoF
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 16-10 13:19
In beton gieten zou ik niet doen, kit hem dan gewoon vast ofzo, ben je een stuk sneller klaar. >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GVR
  • Registratie: November 2004
  • Laatst online: 20:09

GVR

Bij ons op het werk hebben ze de pcs op de begane grond vastgezet dmv hardplastic plaatjes op de cases te lijmen (zitten echt muurvast, als je ze eraf wilt krijgen kan dat niet zonder heel de case te mollen), en dan een kabel er doorheen en die kabel vastgezet met slot.

Daarmee duurt het zowieso al een stuk langer voordat ze wat weg kunnen halen, en zijn ze misschien minder geinteresseerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 09:07
kan je er niet een laptop neerzetten, en dat de werknemers die gewoon aan het einde van de dag mee naar huis nemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

kan je niet gewoon simpelweg een harddisk tray inbouwen, en dan aan het einde van de dag die eruit halen( je harddisk tray) en meenemen of op een veilige plaats/kluis leggen :+ ...! lijkt me een stuk makkelijk dan een betonnenkast maken, en dan nog geeneens gesproken over de boutjes die je erin moet boren!! :D ! :Y)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 18:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GrittyKitty
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 20-12-2021

GrittyKitty

Happy-Happy Joy-Joy

goede beveiliging is beter dan server en alle WS op en beton storten. Plaats de server op een aparte ruimte (zonder raam) en deur die sterker is dan de rest. Sluit ook een verzkering af, die kan je ook goed adviseren over juiste beveiliging (gebeurt ook bij ons)

Cigarette + Coffee = Breakfast of champion

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

het lijkt me inderdaad handiger om TS(Terminal servers/rdp)-clients te gebruiken scherm + client aan de tafel te monteren en een beetje inbraak preventie. 17" crt monitors en TS-clients zijn geen drol waard op de zwarte markt .. zeker gezien de moeite ..

je moet het zien als vraag en aanbod,
- kost het veel moeite moet het veel waard zijn
- TS-clients zijn waardeloos zonder server (data is altijd veilig)

daarnaast is het updaten van de TS-server makkelijker dan iemand langs sturen..

doordat je misschien nog de schermen + kast aan de tafel monteerd kost het de dief meer tijd + moeite .. dat maakt het ook minder intressant. maar ja tft monitor c.q ts-client zonder voeding is ook niks waard en die zijn ook wel wat makkelijk in een ijzeren doos aan de tafel te maken ..

Tja vanalles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_dog
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 17-04 21:57
HammerT schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:44:
kan je er niet een laptop neerzetten, en dat de werknemers die gewoon aan het einde van de dag mee naar huis nemen.
Hoe kan dat nou? heb je wel is een server gezien in laptop uitvoering? 8)7
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 18:54:
kan je niet gewoon simpelweg een harddisk tray inbouwen, en dan aan het einde van de dag die eruit halen( je harddisk tray) en meenemen of op een veilige plaats/kluis leggen :+ ...! lijkt me een stuk makkelijk dan een betonnenkast maken, en dan nog geeneens gesproken over de boutjes die je erin moet boren!! :D ! :Y)
cooler master stacker :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HammerT
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 16-10 09:07
mister_dog schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:06:
[...]
De server kan je toch ergens op afstand neezetten, zoals HappyFun zei:
HappyFun schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:28:
Of zie ik nou iets verkeer?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Laat een stalen frame lassen dat precies om de kast past (en dat je middels een paar goede sloten ook open en dicht kan doen i.v.m. onderhoud), en veranker het geheel aan de vloer/muur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gambit
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 14-08 19:54

Gambit

mister_dog schreef op donderdag 28 april 2005 @ 17:06:
[...]

Toevallig hebben we vorige week (voor de lol dat wel) een volledig draagbaar netwerk gebouwd van een twintigtal laptops.
Als de server niet veel meer hoeft te doen dan wat data te serveren gaat dat best wel hoor (wel de powersave functies uitschakkelen ;) )

If it is alive it can be killed

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DJSmiley
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 22:12
Dubbele wand met daartussen de server, benaderbaar vanuit een (wand)kast. (zovaak hoef je toch niet bij de server). Alleen PS2/VGA verlengen naar buiten toe.

Of server (1 of 2U) tussen systeemplafond en dak plaatsen, met verlengkabels naar een werkplek toe zodat je indien nodig daar server kan configgen

server omheinen met gaas en daar een schrikdraadapparaat op aansluiten })

[ Voor 12% gewijzigd door DJSmiley op 28-04-2005 22:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dekaasboer
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 13-10 21:41
Giet gewoon een betonblok en bout vervolgens die kast er op vast.

http://axrotterdam.blogspot.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_kluft
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-10 10:30

r_kluft

Hmmmmmm

Ik denk dat de oplossing tussen plavond zoals DJSmiley ook al voorstelde de beste oplossing is.
Of een klein vloertje laten storten met wat ruimte voor een server. Hierin een stalen deurtje ofzo met een behoorlijk slot.

Ik denk zelf dat het het belangrijkste is dat de server niet te zien en moeilijk te bereiken.

Natuurlijk kan je ze ook gek maken door de case van de server ietwat groter te maken met peurschuim. (zo groot datie niet te dragen valt of achter in de auto te zetten.)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Avvd
  • Registratie: November 2003
  • Niet online
bij mij op het werkt zullen ze als ze de kast willen meenemen ook een ijzeren tafel mee moeten nemen van 12x2. die kasten zijn er echt niet af tekrijgen (geloof me als er een andere kast moet heb je een probleem dat wel)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mister_dog
  • Laatst online: 17-04 21:57
HammerT schreef op donderdag 28 april 2005 @ 22:21:
[...]

De server kan je toch ergens op afstand neezetten, zoals HappyFun zei:

[...]

Of zie ik nou iets verkeer?
O ja sorry, niet over na gedacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Maak gewoon een apart serverhok met een goede klimaatbeheersing en goede sloten(en dan dus echt speciale sloten daarvoor) en een stalen deur van 10cm dik ervoor. Zo is het bij grotere bedrijven allemaal geregeld en dan kun je ook gelijk veiligheid erin verwerken wat betrefd brand(icm speciale gasinstallaties enzo)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• McFizban
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 13-10 00:57

McFizban

Hackito ergo sum.

Je kan ook je alarmsysteem uitbreiden met een mistgenerator wat stroboscopen en een irriante sirene.
Gegarandeerd dat de dieven binnen een paar tellen gillend naar buiten rennen.

Haardware: meuk die zo oud is dat het alleen nog nuttig is voor in de openhaard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tinus
  • Laatst online: 02-10-2022

Tinus

shit happens

McFizban schreef op zaterdag 30 april 2005 @ 11:44:
Je kan ook je alarmsysteem uitbreiden met een mistgenerator wat stroboscopen en een irriante sirene.
Gegarandeerd dat de dieven binnen een paar tellen gillend naar buiten rennen.
idd, een klant van mijn werkgever heeft dat ook, werkt prima, maar het eerder genoemde idee van een dubbele wand, of grote inbouwkast met dubbele achterwand is wel het meest bruikbare idee denk ik.

wat je niet ziet....

EOS 5D :: www.tinus-online.nl :: Urban Exploration :: Corolla G6

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Edmin
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 08-10 12:50

Edmin

Crew Council

get on my horse!

Idd, misschien dat ze het er na drie jaar nog geen oplossing voor hebben bedacht? ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mschol
  • Registratie: November 2002
  • Niet online
Edmin schreef op zondag 13 april 2008 @ 23:11:
Idd, misschien dat ze het er na drie jaar nog geen oplossing voor hebben bedacht? ;)
wel benieuwd hoe ze het nu hebben opgelost :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09 20:58

Ruudjah

2022

Nog een ideetje:
-Maak die betonnen kast
-Stop hierin alle workstations en servers
-tobo/muis/lcd gaat via een fiberverbinding van Matrox (check hun site) naar de betonnen kast
Full blown workstation ervaring, harwdare kan niet worden gejat, op scherm, tobo, muis en matrox converter (usb+VGA/DVI --> fiber) na.

Overigens lijkt me een betonnen kast ook niet bijzonder moeilijk om te maken. Houten mal timmeren, naar smid gaan voor bewapening (zodat de deur niet 1-2-3 eruit kan worden gesloopt), en puur cement met water erin gieten. Gewapend blauw beton ga je echt niet binnen een uur doorheen komen.
8)7 |:( topicstart uit 2005....

[ Voor 33% gewijzigd door Ruudjah op 14-04-2008 11:20 ]

TweakBlog

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• engelbertus
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 18:50
ik vind dit beton een beetje hetzelfde geredeneerd als.. ik wil niet dat ze mijn auto stelen. en nu wil ik hem in beton gieten.....

maar wat is de vraag eigenlijk? of het kan? of dat je eigenlijk zelf ook door hebt dat beton niet kan, en je ons om een andere oplossing vraagt?

een kluis lijkt me het handigst. gewoon een stevige stalen kast, van binnenuit aan de vloer gebout.

en dan niet opvallen geplaatst maar gewoon netjes weggewerkt.
simpel en doeltreffend. dan heb je ook nog de mogelijkheid van onderhoud en ventilatie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• reizende o Roel
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 18-08-2024
Ruudjah schreef op maandag 14 april 2008 @ 11:17:
... naar smid gaan voor bewapening ..
bewapend beton lijkt mij idd het beste. Deze kan terug schieten in geval van diefstal, dat doet zelfs het beste GEwapend beton niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15-10 19:37

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Oude koe :)

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.