Toon posts:

printen op ir poort van laserjet 2100 met mobiel

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De titel zegt al genoeg eigenlijk :)

Via mijn pc maak ik een print file van een wordt document. Deze beam ik over op mijn nokia6230.
Vervolgens wil ik deze print file versturen naar de printer via de infrarood poort.
Dit lukt alleen niet.

Kan het eigenlijk wel wat ik wil ?
De hardware ed. is overigens okay.

• Wolfboy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Wolfboy

ubi dubium ibi libertas

Nee dit kan niet, voor printen zal je een aparte optie moeten hebben in je mobiel.
Als de telefoon de mogelijkheid heeft (had mijn 7150 ooit wel) dan staat er gewoon "Print via infrared" bij, en dat kon toen alleen bij contactpersonen ed.

Blog [Stackoverflow] [LinkedIn]

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 23:34

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Een print file kun je niet zonder meer naar een printer sturen. Komt alleen maar rotzooi van imho. Je opmaak ben je iig kwijt voor zover ik weet.
Ik snap uberhaupt niet wrrom de optie "print to file" nog bestaat (alhoewel hij soms wel handig is om een printer te faken ;) )
Daarnaast is het protocol van verzenden waarschijnlijk niet compatible met je printer; de laatste zal gewoon iets a la windows printeraansturing verwachten, en ik denk dat je nokia dat niet kent :)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 11:44
volgens mij werkt het met de 6230 wel als je een *.doc bestandje beamd naar de 2100

Verwijderd

Topicstarter
Magicw00b schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:24:
volgens mij werkt het met de 6230 wel als je een *.doc bestandje beamd naar de 2100
.doc als in een word documentje ?

• GrooV
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 19-02 13:05
Met mijn Sony Ericsson beamde ik altijd gewoon al mn fotos over naar de printer. Gewoon op verzenden via infrarood klikken en klaar is kees :)

• Magicw00b
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 18-02 11:44
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:25:
[...]

.doc als in een word documentje ?
ja

• Uberprutser
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 19:07
Met mijn 6600 kan ik nagenoeg alles naar mijn 2200 pompen via IR (is de opvolger van).

As you may already have guessed, following the instructions may break your system and you are on your own to fix it again.

• originalmycroft
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 04-10-2025
Ja 6230 kan, doe het op school vaak op een lerarenprinter.

Word bestanden zijn me nog niet gelukt, maar .txt en .jpg werkt allemaal prima!
Pagina: 1