Samenstellen 3dmax PC.

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Registratie: September 2002
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
We krijgen binnenkort misschien een grote 3d klus, met echt zeer zware modellen.

De huidige Pc waar ik m'n 3dmax werk op is een 2.00Ghz met 1GB geheugen en een Quadro Fx500 128MB dit moet dus zoizo beter. niks hoeft behouden te blijven want mijn werk station schuift waarschijnlijk gewoon door!.

De klus moet je ongeveer voorstellen als de tutorial van 3dmax van de biliotheek met de lighting effecten en dan x 5!!! nou deed deze tutorial al vrij moeilijk toen ik de camera wat door de kamer bewoog! en ik moet straks een compleet getimde vlucht door een huis doen...

Mijn vraag is dan ook... wat voor pc ga ik hier minimaal voor nodig hebben.
Ik doel op Processor(type en snelheid)/Geheugen(type en hoeveelheid)/Videokaart. het hoeft dus niet op papier ondertekend te worden. maar als ik ongveer een idee heb welke hardware ik nodig heb. heb ik even een kosten plaatje!!

Ik kan wel wat onderzoek doen en dan kom ik er op uit dat de bovenste drie toch gezamelijk de 3dkar moeten trekken, waarbij geheugen volgens mij de rendertijd omlaag brengt en de proc en de videokaart de viewpoorten versneld.

Leef je uit :P
Ik hoop dat er wat experts hier zijn die mij kunnen adviseren.

I reject your reality and substitute my own!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 28-09 17:21

Nik

Volgens mij maakt de grafische kaart niet zo heel veel uit. Rederen gaat toch via de CPU :?

Viewpoorten versnellen, geen idee of dat zo werkt. Wat wel zou helpen is een videokaart met veel geheugen er op (lijkt me?). Vooral als je wat complexere wireframes hebt. Maar ik denk dat je beter geld in je CPU + RAM kan steken :)
MightyRaven schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:49:
Ik mis toch belangrijke info zoals budget en dergelijke.....
Als je niet weet wat je nodig hebt, kun je moeilijk een budget aangeven. Dat is wat de TS ook vraagt, een kostenplaatje (die hij vast zelf via de Pricewatch kan vinden). het probleem is, hij heeft geen richtlijn. En juist daarbij moeten we hem helpen lijkt me zo :)

[ Voor 41% gewijzigd door Nik op 27-04-2005 13:50 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Francis
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-06 21:38

Francis

Kawa Versys 1000

Liefde houdt de wereld draaiend maar chocola maakt de rit de moeite waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:38

ShadowBumble

Professioneel Prutser

een Silicon Workstation kopen ;)

Neuh ik denk als je echt zwaar werk gaat testen je toch wel over een Dual Xeon 2.8 Ghz met een gigje of 3 geheugen derin. Videao Kaart zal ik zo ie zo in de Nvidia Quadro Serie houden.

"Allow me to shatter your delusions of grandeur."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 23:11

mace

Sapere Aude

ja, de videokaart wordt alleen gebruikt voor de viewport, en niet voor de renderer, neemt niet weg dat een quadro of een firegl lekkerder werkt dan mainstream kaarten.

een fatsoenlijk werkstation heeft toch wel hoge eisen
Geef eerst eens een budget. :)

edit: de t.net best buy guide is misschien ook wel leuk om naar te kijken http://www.tweakers.net/reviews/560/5

[ Voor 21% gewijzigd door mace op 27-04-2005 13:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
MightyRaven schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:49:
budget is redelijk ondergeschikt, omdat het grotendeels waarschijnlijk meegefinancieerd word vie de opdracht gever, en er toch al een nieuw systeem moest komen. Laat ik het zo zeggen, ik leg de offerte binnen het bedrijf neer en die bepalen of het binnen het budget past. wat ik zelf denk is dat de PC zoizo het project aan moet kunnen, en toch ook wel een flink stuk overcapaciteit mag hebben. en tja als de klus door gaat zal hij er MOETEN komen!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheNameless
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 07-02 21:38

TheNameless

Jazzballet is vet!

Hou ook rekening met de licenties van je render applicatie. Je kan wel mooi meerdere processors gaan gebruiken, maar als je daar je licenties niet voor hebt, heb je daar niets aan.

Ducati: making mechanics out of riders since 1946

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

mkanon schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:53:
[...]

budget is redelijk ondergeschikt, omdat het grotendeels waarschijnlijk meegefinancieerd word vie de opdracht gever, en er toch al een nieuw systeem moest komen. Laat ik het zo zeggen, ik leg de offerte binnen het bedrijf neer en die bepalen of het binnen het budget past. wat ik zelf denk is dat de PC zoizo het project aan moet kunnen, en toch ook wel een flink stuk overcapaciteit mag hebben. en tja als de klus door gaat zal hij er MOETEN komen!!!
Als het daad werkelijk ondergeschikt is zou ik toch echt eens gaan kijken naar de Silicon Workstations
en als overkill is toegestaan is dit een hele leuke ;)

Silicon Workstation Origin 3800

16 x R12000 400mhz
16 Gigabyte Memory
4 x C-Brick
1 x I-Brick
2 x R-Brick
Fibre-Channel Cards
Display Panel
2 x 36gb Disk Drives
Mint Condition

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mkanon
  • Niet online

mkanon

www.kanonweb.nl

Topicstarter
Oja, ik moet er wel gewoon Windows XP/Office 2004 ect op kunne draaien :D

Oke, eigenlijk na nog wat lobbyen, zal het wel op een configuratie uitkomen met 1 proc i.v.m de licenties....

Eigenlijk moet ik dus een proc hebben die ideaal is voor 3dmax.. Xeon ? een moederbord die gewoon VOL geheugen komt .. 4GB(maximaal) ? en een Goede videokaart die m'n viewports maximaal kan versnellen zodat animeren makkelijker gaat.. zou raid ook nog uitmaken voor de proformance ?

[ Voor 74% gewijzigd door mkanon op 27-04-2005 14:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ShadowBumble

ShadowBumble

Professioneel Prutser

mkanon schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:58:
Dan houd het op Silicon workstations Draaien voornamelijk alleen op IRIS

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kippy
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 00:46
mkanon schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:58:

Oke, eigenlijk na nog wat lobbyen, zal het wel op een configuratie uitkomen met 1 proc i.v.m de licenties....

Eigenlijk moet ik dus een proc hebben die ideaal is voor 3dmax.. Xeon ? een moederbord die gewoon VOL geheugen komt .. 4GB(maximaal) ? en een Goede videokaart die m'n viewports maximaal kan versnellen zodat animeren makkelijker gaat.. zou raid ook nog uitmaken voor de proformance ?
Xeon systeem met maar een proc lijkt me sterk, ik heb teminste altijd gedacht dat xeon's der altijd 2 nodig hebben.

Maar meschien een P4 extream edition, en volgens mij heb je toch zeker wel wat videokaart power nodig. Maar al dit kan ik fou hebben.
Pagina: 1