Toon posts:

[XP] externe verbinding

Pagina: 1
Acties:
  • 271 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik mag graag gebruik maken van de functie extern bureaublad van Windows XP. Nu zit ik met een probleem. Ik wil bij mijn ouders de pc over kunnen nemen (via extern bureaublad dus), maar zij hebben windows xp Home edition. De functie extern bureaublad (wat het hosten betreft) is niet beschikbaar in home edition. Ik krijg het dus ook niet voor elkaar.

Ik vraag me af of er geen workaround is die het mogelijk maakt een windows xp home edition pc toch als host te laten fungeren zodat ik met behulp van extern bureaublad de pc over kan nemen.

Als dit niet kan wat is dan de beste optie (ander remote control pakket of misschien nog andere ideeen)?

Alvast bedankt.

PS

Sorry was de eerste keer de [xp] in het onderwerp vergeten

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
Dus dan maak je maar 2 topics? |:( Vraag dan of ze de topic titel aan willen passen.

Remote desktop kan je wel installeren op Xp home en 2k systemen geloof ik. Is gewoon te downloaden bij MS. FF googlen dus.

hier de eerste link met google
http://www.microsoft.com/...ads/tools/rdclientdl.mspx

[ Voor 63% gewijzigd door Omebas op 27-04-2005 13:43 ]

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 16:20
Dan hoef je geen nieuw topic te maken, maar kan je dat even melden met een topic report Afbeeldingslocatie: http://gathering.tweakers.net/global/templates/tweakers/images/icons/icon_hand.gif.

Maar goed, home kan dit niet. Je kan eventueel een ander pakket nemen, zoals VNC. Of de hulp op afstand functie misbruiken, maar die moet geloof ik geaccepteerd worden vanaf de pc die overgenomen wordt.

Roomba E5 te koop

• Omebas
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 14-02 20:48
sig69 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:43:
Dan hoef je geen nieuw topic te maken, maar kan je dat even melden met een topic report [afbeelding].

Maar goed, home kan dit niet. Je kan eventueel een ander pakket nemen, zoals VNC. Of de hulp op afstand functie misbruiken, maar die moet geloof ik geaccepteerd worden vanaf de pc die overgenomen wordt.
Note The Remote Desktop Connection software is pre-installed with Windows XP. To run it, click Start, click All Programs, click Accessories, click Communications, and then click Remote Desktop Connection. This software package can also be found on the Windows XP Professional and Windows XP Home Edition product CDs and can be installed on any supported Windows platform. To install from the CD, insert the disc into the target machine's CD-ROM drive, select Perform Additional Tasks, and then click Install Remote Desktop Connection.

:Z Als je dan toch alles goed wil doen (->[XP]) ga dan ook zelf even zoeken voordat je wat post. Oja en nog iets....valt het je niet op dat je belachelijk weinig reactie krijgt op al je topics :? Lees even de forum regels pllz.

[ Voor 13% gewijzigd door Omebas op 27-04-2005 13:49 ]

Verwijderd

Download Remote Administrator anders.....

http://www.radmin.com

Hiermee kun je doormiddel van een "server" op de remote pc verbinding maken. Het werkt in principe het zelfde, alleen wordt de remote pc niet uitgelogd.

Succes ermee.

• lier
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 20:42

lier

MikroTik nerd

Mensen, hij wil remote desktop hosten en dit kan niet met XP Home.

Eerst het probleem, dan de oplossing

• sig69
Omebas schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:45:
[...]

Note The Remote Desktop Connection software is pre-installed with Windows XP. To run it, click Start, click All Programs, click Accessories, click Communications, and then click Remote Desktop Connection. This software package can also be found on the Windows XP Professional and Windows XP Home Edition product CDs and can be installed on any supported Windows platform. To install from the CD, insert the disc into the target machine's CD-ROM drive, select Perform Additional Tasks, and then click Install Remote Desktop Connection.

:Z Als je dan toch alles goed wil doen (->[XP]) ga dan ook zelf even zoeken voordat je wat post. Oja en nog iets....valt het je niet op dat je belachelijk weinig reactie krijgt op al je topics :? Lees even de forum regels pllz.
En als jij dan alles goed wil doen, lees dan de Topicstart eens goed dan zie je dat hij naar een XP Home computer probeert te connecten.

Van de MS site:
To use Remote Desktop, you need the following:

• Windows XP Professional installed on your office computer, or whichever computer you plan to operate remotely. This computer is known as the host.

Roomba E5 te koop

• sjongenelen
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 23-03 11:26
lier schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:55:
Mensen, hij wil remote desktop hosten en dit kan niet met XP Home.
gel*l. tuurlijk kan dat wel. het filetje wat je zoekt heet msrdpcli.exe ;) of zoek op NL RDP Client

offtopic:
werkt zelfs (en daarom juist) op NT4.0

[ Voor 11% gewijzigd door sjongenelen op 27-04-2005 14:42 ]

you had me at EHLO

• Wilke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 21:42
Mensen, het is ook mogelijk om gewoon vriendelijk te blijven hoor :)

Het komt niet echt vriendelijk over als de icoontjes als |:( , :Z en :? in het rond vliegen, als je geen zin hebt om te helpen omdat iemand volgens jou te weinig zelf heeft uitgezocht, post dan liever gewoon helemaal niet in dat topic.

Het antwoord is voor de rest overigens inderdaad heel simpel: Dat kan niet, maar je zou wel een programma als VNC (Virtual Network Computing) kunnen gebruiken, dat werkt net zo goed.

Homepage: http://www.realvnc.com/ (gratis te downloaden/gebruiken)

• sig69
Nee!!
msrdpcli.exe:
This software package will install the client portion of Remote Desktop on any of the following operating systems: Windows 95, Windows 98 and 98 Second Edition, Windows Me, Windows NT 4.0, or Windows 2000. (This is the same version of the client software as in Windows XP Service Pack 1.) When run, this software allows older Windows platforms to remotely connect to a computer running Windows XP Professional with Remote Desktop enabled.
Edit: ik zal het nog een keer dik gedrukt neerzetten...

[ Voor 7% gewijzigd door sig69 op 27-04-2005 14:45 ]

Roomba E5 te koop

• sjongenelen
ik heb m ook maar geupload, om geloofwaardiger over te komen...
in Windows style, dus beter dan vnc oid
:P

http://s42.yousendit.com/...93J2422AOLPN3AYYWIBXAENOR

o enneh |:( :9

EDIT:

hoe bedoel je, hosten, er valt niets te hosten? er is geen server waar je langskan...???
en zover ik weet kunt je door dat programma'tje ook weer gewoon naar de ander...

[ Voor 33% gewijzigd door sjongenelen op 27-04-2005 14:49 ]

you had me at EHLO

• nautaonline
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 06-04 14:38
Mensen,

XP home heeft GEEN functionaliteit uitzichzelf voor Remote Desktop. Ook extra MS software maakt niks uit

die msrdplci is een client!, om naar winxp pro / windows 2000/2003 terminal servers te connecten

Hij zal Windows XP pro moeten installeren, of VNC/Radmin etc moeten gebruiken

• sjongenelen
plaatst hij de benodigde bestanden dan niet mee?

als het niet zo is:

[headkick] 8)7 [/headkick]

you had me at EHLO

• sig69
Ik geef het op, ik blijf de microsoft site niet quoten...

Roomba E5 te koop

• Edmund
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hij wil:
van een XP versie naar XP Home. Dit gaat niet en met dat programmatje van de microsoft site kun je alleen een verbinding leggen naar een pc met XP PRO.

Probeer dus eens een van de andere gegeven oplossingen zoals http://www.radmin.com/.

Verwijderd

Topicstarter
Fijn dat er zoveel reacties zijn gekomen ondanks dat ik me niet helemaal aan de regels heb gehouden. Ik zal een van de andere aangedragen oplossingen gebruiken, het is me nu helemaal duidelijk.

Wat mij betreft kan dit topic dus worden gesloten

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Goed, het lijkt me inmiddels wel duidelijk dat het dus gewoon niet kan. Aangezien daarover al heel veel geschreven is, zoals je met een beetje zoeken in Windows Operating Systems had kunnen vinden, en het topic dus eigenlijk niet zo veel meerwaarde heeft, ga ik het sluiten :)

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.