Toon posts:

Draytek Vigor 2200+ en alcatel speedtouchhome reset spontaan

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Medetweakers,

Ik heb een tijd geleden een draytek vigor 2600AnnexB modem/router gehad voor mijn adsl verbinding van KPN ADSL. Na zeen van problemen ben ik maar eens over gestapt op een losse router die ik aan mijn alcatel speedtouchhome hang. Dit is ook een draytek maar dan de 2200+. Helaas lijkt deze zo spontaan te reseten. Laatst betrapte ik dit toevallig en zach tot mijn verbazing dat zowel mijn alcatel modem als mede dat draytek apparaat zich aan het resetten waren. Dit gebeurt op willekeurigemomenten soms gewoon en zie ik ineens de uptime van 30u verandert zijn in 7 uur. Als ik dan verder kijk zie ik ook idd een andere connectie date. Hier voor heb ik er geen last van. Ik heb ook een andere router van eimand geleent die ik geplaatst heb als test en die doet het nu al 2 weken perfect.

Ik begin mij zelf een beetje zorgen te maken o.a. over de qualiteit van die draytek apparatuur, service desk. Ik heb tot nu toe alleem maar problemen gehad met alles wat draytek. Overigens ik lijk niet de enige te zijn met dat 2600 probleem daar las ik fora van vol.

Voor detail ik heb geen 2200, maar de 2200+. Dit is de 'verbeterde' 2200 versie. Ben inmiddels al een aantal weken. zo niet een maand of 2 mee bezig en begin het zat te worden.

Eigen onderzochte onderwerpen:
zelf aan de gang geweest configuratie te controleren.
diverse firmwares geprobeerd ook die van andere (engelse draytek sites)
Gezocht op fora alleen niet iets vergelijkbaars icm mijn aparatuur
Service desk van draytek stuurt mij berichten terug van is uw modem goed, firmware goed etc etc.

Weet iemand anders hier meer van, de litaratuur op de draytek sites is ook niet behoevend in deze situatie.

mvg

Chris
(getraumatiseerde draytek 'gebruiker'.

• StevenK
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 06-05 17:29
Ik zou als ik jou was ééns je hele omgeving goed bekijken, want een spontaan resettend modem *en* router lijkt mij eerder van buitenaf te komen, zeker omdat je eerder ook al problemen hebt gehad.

(ja, ik ben nog steeds een uiterst tevreden draytek gebruiker :) )

Was advocaat maar vindt het juridische nog steeds leuk. Doet tegenwoordig iets in de metaal.

Verwijderd

Topicstarter
Ja nou uhm dat met die 2600 was een probleem wat vooruitstevent uit de combinatie: ADSLKPN, ISDN en DRAYTEK2600...

Heel vaag idd ben ik met je eens :S

• alt-92
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online

alt-92

ye olde farte

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:41:
Ja nou uhm dat met die 2600 was een probleem wat vooruitstevent uit de combinatie: ADSLKPN, ISDN en DRAYTEK2600...
Klopt, en dat staat/stond ook met koeieletters op hun site.
Overigens was dat niet helemaal 100% waar, ongeveer 40% van de KPN centrales werkte wel met een 2600 over ISDN. Uiteraard is dat niet verkoopbaar, dus dan maar zeggen dat dat ding niet geschikt is voor KPN adsl over isdn he ;)

Maar als jij ook met een alcadrol spontane resets krijgt weet je in ieder geval ook gelijk waarom je 2600 destijds niet voldeed aan je verwachtingen :+

ik heb een 864 GB floppydrive! - certified prutser - the social skills of a thermonuclear device

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 15:32
Heb zelf KPN ADSL, Alcatel ADSL modem en een Draytek Vigor 2200E router en merkte niet al te lange tijd geleden dat ie ook continu spontaan resette. Hij werd ook erg warm.
Op een gegeven moment heeft ie zelfs het loodje gelegd! Ik heb 'm ondanks dat de garantietermijn (van 3 jaar) verlopen was toch opgestuurd naar Draytek en heb 'm gefixed teruggekregen. Hulde... Volgens mij met een nieuw circuitboard erin.

Na lang zoeken op fora en internet in het algemeen ben ik er achtergekomen wat het was: ik draai E-mule (die P2P software voor muziek/films/etc., je weet wel) met Kademlia (KAD) aan. Ik begrijp de techniek er niet helemaal achter, maar dit veroorzaakt een interne table overflow o.i.d. in de Draytek door het grote aantal kleine packets. Andere routers hebben hier geen/minder last van.

Ik heb KAD maar uitgezet in E-mule en sindsdien noooooit meer problemen gehad.

Verder ben ik ontzettend tevreden over Draytek. Een uitstekende router. _/-\o_

Verwijderd

Topicstarter
BackSlash32 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:43:
[...]

Klopt, en dat staat/stond ook met koeieletters op hun site.
Overigens was dat niet helemaal 100% waar, ongeveer 40% van de KPN centrales werkte wel met een 2600 over ISDN. Uiteraard is dat niet verkoopbaar, dus dan maar zeggen dat dat ding niet geschikt is voor KPN adsl over isdn he ;)

Maar als jij ook met een alcadrol spontane resets krijgt weet je in ieder geval ook gelijk waarom je 2600 destijds niet voldeed aan je verwachtingen :+
Ja maar die alcatel + andere router doet het wel en geeft geen resets...:S

• IloveMyHenB
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 06-05 15:32
@ploegercr: aan mijn commentaar had je niets? (zie boven) Je draait geen e-mule? Kan er iets anders zijn wat bij jou dus een hoog klein packet verkeer veroorzaakt?

Verwijderd

Topicstarter
Idd ik draai geen emule. Ik was zelf even een belasting formulier en programmatje aan het downloaden. Blijkbaar houd draytek niet van www.belastingdienst.nl :)

Het grappige is na de restet ga ik gelijk weer naar die site en zodra ik die file download knalt die weer op reset???

Overigens ik heb nog geen speciale funkties van die draytek ingeschakelt als vlan etc.

[ Voor 40% gewijzigd door Verwijderd op 28-04-2005 09:55 ]

Pagina: 1