[RTL8180] WLAN Accespoint-mode (Q-Tec)

Pagina: 1
Acties:

• robbertb
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb een QTec 774WP wifi kaart (http://www.qtec.info/products/product.htm?artnr=13651) en deze heeft een Realtek RTL8180L chipset. Nu vond ik op de Realtek website dat de chip accespointmode zou ondersteunen(http://www.realtek.com.tw...s1-2.aspx?modelid=2002111). Dit staat iig in de info van de drivers. Dus ik installeer deze drivers voor windowsXP. Maar de mogelijkheid om hem in accespointmode te zetten is bij mij grijs(in de utility van realteak) of ontbreekt (bij Configuratie eigenschappen van de kaart in systeembeheer).
Heb ik nou een variant van de chip ofzo die accesspoint-mode niet ondersteunt, of doe ik wat fout?

Ik probeer het nu onder WindowsXP SP2, maar wil het uiteindelijk gebruiken in linux slackware 10.1.

• robbertb
  • Niet online
Ah ik stel moeilijke vragen dus..

• robbertb
  • Niet online
robbertb schreef op vrijdag 29 april 2005 @ 20:47:
Ah ik stel moeilijke vragen dus..
Ja klopt, anders had er nu al echt wel iemand gereageerd.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

robbertb schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:27:
[..]maar wil het uiteindelijk gebruiken in linux slackware 10.1.
Doe jezelf een lol, en koop een andere kaart. 8180 kaarten zijn een *ramp* onder linux. Helaas is realtek 11Mbit gewoon ruk qua ondersteuning. Voor 54Mbit is het iets beter, maar dan nog zou ik je adviseren een andere chipset te zoeken als je hem onder linux wilt gebruiken.

• robbertb
  • Niet online
Kippenijzer schreef op zondag 01 mei 2005 @ 13:56:
[...]

Doe jezelf een lol, en koop een andere kaart. 8180 kaarten zijn een *ramp* onder linux. Helaas is realtek 11Mbit gewoon ruk qua ondersteuning. Voor 54Mbit is het iets beter, maar dan nog zou ik je adviseren een andere chipset te zoeken als je hem onder linux wilt gebruiken.
Ja ik krijg hem onder linux helemaal niet aan de praat. ook als cat /pci doe staat hij er niet eens tussen.

• chim0
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04:49
Prism of Atheros chipsets worden goed ondersteund onder Linux, voor zover ik weet.

Ik heb alleen geen idee of deze in access point mode werken.

• Kippenijzer
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 28-04 20:21

Kippenijzer

McFallafel, nu met paardevlees

De Atheros is idd geweldig. Ik heb zelf sinds kort een Asus "3in1" kaart (802.11a + b vinden ze 2, en als 3e zit er Bluetooth op die via USB aangestuurd wordt (dus zonder USB headers op je mobo werkt dat niet :/ ). En die werkt idd heerlijk onder Slackware-current met de (helaas deels closed source) Atheros drivers (MadWifi @ SF.net) in AP mode.
Pagina: 1