[XP] Compatibiliteitsmodus spel

Pagina: 1
Acties:

• Cavalera125
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:35
Hoi,

ik moest laatst bij iemand een spel installeren, maar ik kreeg een 'This application cannot run' error. Vervolgens heb ik de compatibiliteitsmodus van de executable veranderd naar windows 98, daarna startte de installatie wel gewoon goed.

Wat ik echter vreemd vind is dat ik hetzelfde spel op twee andere systemen met winxp heb geinstalleerd, maar daar gaf hij geen fouten en installeerde wel gewoon zonder de compatibiliteitsmodus te veranderen.

Waar kan dat nou aan liggen? Is het gewoon ergens een instelling die veranderd moet worden? Ik heb hiervoor al gezocht, maar vind niets anders dan het handmatig veranderen van de compatibiliteit.

• LoeiOrdinair
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 20:37

LoeiOrdinair

To Infinity and Beyond

Heb je alle updates wel geïnstalleerd?

• Cavalera125
Hmm, ik heb geen windows update uitgevoerd op die pc, maar ik weet wel dat dat ongeveer anderhalve maand geleden gebeurd is, er staat iig wel SP2 op.

• Matias
  • Registratie: Augustus 2004
  • Niet online
Wie weet was t installatiebestand corrupt? Als je de compatibiliteit nu weer veranderd naar XP? werkt ie dan wel?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
Stond op de andere pc's ook al SP2 toen je het installeerde? De beveiliging is wat aangescherpt sinds SP2. welk spel hebben we het over?

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

• Cavalera125
matiasjansen schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:13:
Wie weet was t installatiebestand corrupt? Als je de compatibiliteit nu weer veranderd naar XP? werkt ie dan wel?
Dat heb ik ook geprobeerd, maar dan krijg ik dus weer die foutmelding.
sanfranjake schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:17:
Stond op de andere pc's ook al SP2 toen je het installeerde? De beveiliging is wat aangescherpt sinds SP2. welk spel hebben we het over?
SP2 stond op alle systemen, waarop ik het spel installeerde, geinstalleerd. Uhm, ik ken de naam van het spel zo ff niet uit mijn hoofd, maar het gaat om simpele spelletjes voor kinderen van 5 - 10 jaar. De mensen waarbij ik het wilde installeren hebben een stuk of 15 van zulke cd-roms en bij het installeren of spelen geven ze (bijna) allemaal dezelfde foutmelding. Bij de systeemeisen van het spel staat trouwens gewoon Windows Xp als mogelijk OS.

Zou het mogelijk aan de driver voor de videokaart kunnen liggen?

• speek1984
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 05-09-2025
[quote]
Wat ik echter vreemd vind is dat ik hetzelfde spel op twee andere systemen met winxp heb geinstalleerd, maar daar gaf hij geen fouten en installeerde wel gewoon zonder de compatibiliteitsmodus te veranderen.
[\quote]

Zijn het allemaal dezelfde xp versies? Home of Pro?
Ik weet niet of dat uitmaakt.. Lijkt me eigenlijk niet..

"It's about time you showed up Fox!"

Pagina: 1