[Excel 2000] Werkbladen selecteren om te printen

Pagina: 1
Acties:
  • 143 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:39
Ik heb een excel-bestand met verschillende werkbladen gemaakt. Nu wil ik op het eerste werkblad een aantal checkboxes plaatsen waarbij ik kan selecteren welke achterliggende werkbladen ik wens te printen. Moet ik hiervoor gebruik maken van macro's of een andere optie?

Met Google en de search kom ik niet veel verder dan hoe bepaalde rijen of kolommen te selecteren voor een printopdacht :/ . Is hier een mogelijkheid voor of heeft iemand anders een goed alternatief? :)

• Woudloper
  • Registratie: November 2001
  • Niet online

Woudloper

« - _ - »

Ja, als je dat op deze manier wilt doen, zal je je toch moeten richten tot VBA (Visual Basic for Applications). Als je gaat zoeken op de combinatie VBA en Excel moet je naar mijn idee wel de nodige resultaten kunnen vinden...

• Lolhozer
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 08:33

Lolhozer

Cetero censeo birrum bibendum

Kun je niet gewoon de werkbladen selecteren met CTRL of Shift. Volgens mij net zo effectief

Waarom? Omdat het kan!!

• SpleeffY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 19-08 23:39
Pfoe, eer ik goed thuis ben in VBA zijn we weer een tijd verder :Y) . Ik denk dat ik het dan maar bij de shift-toets hou... Bedankt iig :) .

Verwijderd

Kijk anders even naar www.asap-utilities.com, daar zit volgens mij een handig sheet-selecteer-en-print functie in.
Print multiple sheets (batch) | Displays a dialogbox to select the sheets and charts to print.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 20:01 ]