Toon posts:

[Phpadsnew] Probleem met onderhoud en clickregistratie

Pagina: 1
Acties:
  • 40 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Ik gebruik het programma phpadsnew om banners te vertonen. Na het inloggen krijg ik echter de melding dat het onderhoudsscript elk uur moet draaien en dat dit niet lukt (of iets dergelijks).

Daarnaast registreert het programma wel het aantal views van de (flash)banners, maar niet de clicks.

Maakt het veel verschil dat het onderhoudsscript niet kan draaien en zoja, hoe is dit op te lossen? Ik kwam via google wel iets tegen over Cronjobs, maar dit is me in het geheel niet duidelijk.

En hoe kan ik er voor zorgen dat de clicks ook geregistreerd worden?

• NMe
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 22:07

NMe

Quia Ego Sic Dico.

Hoi Lari, en welkom op GoT. :)

Hier in Programming & Webscripting programmeren we zelf, en geven wij helaas geen support op scripts van anderen, en daarom ga ik je topic op slot doen. :)

Om je toch niet helemaal met een kluitje in het riet te sturen: een cronjob maken is niet al te moeilijk, misschien heb je wat aan dit document. Verder ken ik het script waar je problemen mee hebt niet, maar over het algemeen moet je om clicks te kunnen registreren een extra pagina tussen de links die naar buiten gaan plaatsen, die dan een redirect moet gaan doen naar de echte link. Je kan bijvoorbeeld een pagina maken die een link als deze kan verwerken: redirect.php?ref=http://test.com. Redirect.php telt dan voor elke referal (of id, of ...) hoe vaak het voorkomt. :)

Lees ook P&W FAQ - Het FAQ/Beleid topic even door, en met name het stukje over support op scripts van derden. :)

'E's fighting in there!' he stuttered, grabbing the captain's arm.
'All by himself?' said the captain.
'No, with everyone!' shouted Nobby, hopping from one foot to the other.

Dit topic is gesloten.