Toon posts:

[asp.net c#]ip's blokkeren

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil een aantal ip-adressen blokkeren om een website te bekijken, of liever: blokkeren om te kunnen posten. Hoe kan ik dat het best doen? Is er een mogelijkheid om dat te regelen in de webconfig (binnen bv. de authorisation tags)? Zoekresultaten hebben voor mij nog niks concreets opgeleverd.

• sig69
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 07-05 22:24
Of er standaard iets voor is weet ik niet, maar je kan natuurlijk wel de te blocken ip's in je web.config zetten en dan iets in je global.asax doen.

Roomba E5 te koop

• EfBe
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online
In the global.asax code behind. Iets als dit: (oude code in hungarian style 8))

C#:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
protected void Application_BeginRequest(Object sender, EventArgs e)
{
    // Check if the current request is coming from a person who is IP-banned.
    HttpApplication haThis = (HttpApplication) sender;
    string sIPAddressUser = haThis.Request.UserHostAddress;

// get the set of IP-bans for the given IP address
    DataView dvMatchingIPBans = SecurityManager.GetIPBanMatchesForGivenIPNumber(sIPAddressUser);

if(dvMatchingIPBans.Count > 0)
    {
        // there are matching IP bans. ban this user.

haThis.CompleteRequest();
        Response.StatusCode=200;
        Response.StatusDescription="You are banned";
        // show IP Ban page.
        Server.Execute("yourIpBanViewPageHere.aspx");
    }
}

Creator of: LLBLGen Pro | Camera mods for games
Photography portfolio: https://fransbouma.com

• Not Pingu
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 01-04 20:36

Not Pingu

Dumbass ex machina

Even in hetzelfde straatje, ik wil in een webapplicatie van mij bezoeken loggen, aantal pageviews per visit, IP-adres enzo.
Nu wil ik Googlebots e.d. natuurlijk uitsluiten van logging, dus doorzoek ik de UserAgent string op de woorden "google" of "msn", maar toch zie ik nog steeds de Googlebot terugkomen in de logs. Is de UserAgent string in de global.asax soms niet altijd beschikbaar?

Certified smart block developer op de agile darkchain stack. PM voor info.

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07-05 22:49

curry684

left part of the evil twins

Gunp01nt schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:08:
Even in hetzelfde straatje, ik wil in een webapplicatie van mij bezoeken loggen, aantal pageviews per visit, IP-adres enzo.
Nu wil ik Googlebots e.d. natuurlijk uitsluiten van logging, dus doorzoek ik de UserAgent string op de woorden "google" of "msn", maar toch zie ik nog steeds de Googlebot terugkomen in de logs. Is de UserAgent string in de global.asax soms niet altijd beschikbaar?
Even heel stom, maar je checkt wel case-insensitive hoop ik? ;)

Global.asax is geen context overigens, het hangt van het event af bij welke informatie je kunt, maar bij alle request-related event is alle request-related data zolang ze niet aan een module (zoals HttpSessionState) vasthangen beschikbaar.

Professionele website nodig?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Nu online

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

curry684 schreef op woensdag 27 april 2005 @ 13:11:
[...]

Even heel stom, maar je checkt wel case-insensitive hoop ik? ;)

Global.asax is geen context overigens, het hangt van het event af bij welke informatie je kunt, maar bij alle request-related event is alle request-related data zolang ze niet aan een module (zoals HttpSessionState) vasthangen beschikbaar.
Sessionstate is toch ook beschikbaar, afhankelijk van het event, indien je ISessionState implementeert?

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1