Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

Beste oplossing mail op afstand.

Pagina: 1
Acties:
  • 188 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• degroot
  • Registratie: December 2003
  • Niet online
Hier in het bedrijf wil ik graag mail op afstand gaan verzorgen.

Wij hebben hier nog een NT4 server staan met daarop Exchange 5.5.
1 persoon hier in het bedrijf zit vaak in het buitenland.
Hij wil graag doormiddel van een smartphone/pda/palmtop zijn e-mail ontvangen.

Nu had ik al naar de mogelijkheden gekeken voor Blackberry.
Dit leek mij een mooie mogelijkheid.
Alleen komt er dan weer een dure server bij te staan die de mail synchoniseert met de Echange server.

Via zijn laptop en een datacard hebben we al een tijd mee gewerkt.
Maar hij wil met iets compacts gaan werken dat hij makkelijk mee kan nemen.

Hij wil alleen maar zijn mail ontvangen en zijn agenda kunne bijwerken en synchroniseren vanuit het buitenland.

Instant Mail van T-mobile valt dus al af omdat deze mogelijk geen Exchange server ondersteunt.
Blackberry solution van T-mobile onderstuent het daarintegen weer wel.

Moet het Blackberry toestel altijd VPN ondersteunen zodat hij daarmee inbelt op ons netwerk en dan de Exchange server opzoekt of gaat dat altijd anders??

Zijn er ook nog andere mogelijkheden ipv Blackberry met een Smartphone/PDA/Palmtop of iets dergelijks dat ook in ons netwerk past met de Exchange server.

Alvast bedankt,

www.degroot-it.nl

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Kijk eens naar een PDA in combinatie met een GSM, dan kun je ook inbellen en moet het synchen ook wel te doen zijn...

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Opties die ik verder ken zijn:

-Goodlink (http://www.good.com/) Werkt op ppc, treo en een paar smartphones
-Chatter mail, alleen mail push, geen agenda, werkt alleen op treo's
-Sqroqit, outlook synchronisatie incl agenda taken e.d. (www.sproqit.com) werkt op palm en pocktetpc
-Blackberry
-Mail-X, push email, alleen voor nokia 9500

Er zijn er nog een aantal, waar ik nu niet direct op kan komen. Zo komt MS bij hun volgende versie van pocketpc met een pushemail like alternatief.

edit: andere spelers: Visto, Seven/Smartner

[ Voor 6% gewijzigd door XKB op 27-04-2005 12:50 ]

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Verwijderd

Ga eens naar de website van WishUmobile.nl

www.WishUmobile.nl

hier kan je een selectietraject doorlopen om tot de juiste aanbieders te komen. heel erg interessant. en ze zijn 100% onafhankelijk en objectief. zeker de moeite waard om een kijkje te nemen als bedrijf.

veel succes

Verwijderd

De blackberry werkt idd handig. Ik heb hem ook voor mijn werkgever geconfigureerd, en hij is zeer tevreden. Je kan de e-mail gewoon doorsturen naar de blackberry. De mail die op de blackberry aankomt, wordt opgeslagen op een webmail account. Via de webmail kun je ook diverse instellingen wijzigen. Ze zijn helaas nog wel aan de prijzige kant.

• degroot
  • Niet online
Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:50:
[...]

De blackberry werkt idd handig. Ik heb hem ook voor mijn werkgever geconfigureerd, en hij is zeer tevreden. Je kan de e-mail gewoon doorsturen naar de blackberry. De mail die op de blackberry aankomt, wordt opgeslagen op een webmail account. Via de webmail kun je ook diverse instellingen wijzigen. Ze zijn helaas nog wel aan de prijzige kant.
wij zaten idd ook aan blackberry te denken.
maar hoort daar ook een aparte server bij? dat is mij namelijk vertelt.
ik moest daarvoor een server aanschaffen van ongeveer 1200 euro inclusief nog licentie software?
klopt dat of kan iemand mij daar over inlichten of dit echt nodig is.

www.degroot-it.nl

Verwijderd

Een server erbij is een optie.... je kan het gewoon zonder server doen! Je moet exchange dan instellen dat de binnenkomende mail op org@organisatie.nl door wordt gestuurd naar org@mobileemail.vodafone.nl

Waar de server voor dient is mij niet helemaal bekend!

Succes ermee!!

• bakkerl
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21-11 12:05

bakkerl

Let there be light.

Wil die zijn email gepushed hebben? Dus dat de email ook daadwerkelijk op zijn pda/gsm binnen krijgt, zonder er wat voor te doen. Of is een fetch ook een mogelijkheid (dat dat die moet aanklikken, haal me laatste nieuwe email)

In dat laatste geval zou een imap oplossing ook voldoen. Exchange doet imap ondersteunen. En daarbij elke smartfone (of telefoon met een email client) kan wel imap aan (wel imaps zodat alles geencrypt is. imaps kunnen 90% van de telefoons wel aan)
Configureer daarbij even een SMTP server met authenticatie (en wederom met ssl), dan kan die op welk netwerk, waar ook ter wereld, die ook zijn mail versturen.

En oplossing die voor mij heel goed werkt en met 90% van alle telefoons die iets van een email client erop hebben staan.

Voor eventueel een agenda sync enzo erbij een telefoon nemen die uitgerust is met 'windows pocket pc' ofzo. Dan heb je helemaal een client die een exchange ondersteunt.
Zelf heb ik een een qtek variant (orange spv m500) die standaard vpn's ondersteunt en echange servers snapt voor syncronisatie.

[ Voor 17% gewijzigd door bakkerl op 28-04-2005 16:56 . Reden: agenda functie info ]

• degroot
  • Niet online
bakkerl schreef op donderdag 28 april 2005 @ 16:53:Voor eventueel een agenda sync enzo erbij een telefoon nemen die uitgerust is met 'windows pocket pc' ofzo. Dan heb je helemaal een client die een exchange ondersteunt.
Zelf heb ik een een qtek variant (orange spv m500) die standaard vpn's ondersteunt en echange servers snapt voor syncronisatie.
Agenda iswel een belangrijke optie
Dan lijkt een Windows Pocket PC met vpn ondersteuning wel een oplossing.
Maar aan wat voor soort abonnement moet ik dan denken? hij zit namelijk veel in china en roemenie.
Is dat een gewoon GSM Abonnement of een soort umts/blackberry abonnement?

www.degroot-it.nl

• Bierkameel
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Bierkameel

Alle proemn in n drek

• Vavoom
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16-12-2024
In ons bedrijf zijn we voor Blackberry gegaan, na een testperiode van 2 maanden met 3 toestelletjes.
Dit is prima bevallen! Blackberry werkt volgens het "Push" systeem. Dit wil dus zeggen dat wanneer er een mailtje binnenkomt voor persoonA op de Exchange Server, dit meteen wordt doorgestuurd naar de Blackberry server. (Je hebt wel een extra server nodig, om de mailtjes om te zetten in "Blackberry formaat") De Blacjberry server zorgt er dan weer voor, dat het mailtje bij de juiste persoon terecht komt.

Inmiddels lopen er 10 werknemers hier rond, die zo'n apparaatje hebben. Deze zijn de hele week op pad en kunnen op deze manier makkelijk mail verzenden/ ontvangen, maar ook de agenda bijhouden. (Makkelijk met klantenbezoek bijvoorbeeld) Deze veranderingen worden ook meteen bijgewerkt op de Exchange server. Dus geen gezeik met synchronisatie via een USB connectie op het bedrijf e.d.
Verder werkt dit natuurlijk vele malen handiger, dan een laptop met een GPRS kaartje.

• XKB
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 05-04-2021

XKB

Anonymous functional

Ik heb nu zelf ook een blackberry. Ik moet zeggen het email gedeelte werkt echt perfect, heel snel verzenden/ontvangen en de toestellen zijn goed voor het typen van berichten.

Ik vind alleen de agenda en taken etc niet zo heel erg goed uitgewerkt, zeker in vergelijking met pocketpc's of palms.

Kortom: perfect voor mail en eventueel bellen. De rest is iets beperkter. Dit is natuurlijk ook gelijk weer de kracht van het concept: push email werkt echt super.

Choose for Choice! Choose Linux! | src van icon

Pagina: 1