Hier in het bedrijf wil ik graag mail op afstand gaan verzorgen.
Wij hebben hier nog een NT4 server staan met daarop Exchange 5.5.
1 persoon hier in het bedrijf zit vaak in het buitenland.
Hij wil graag doormiddel van een smartphone/pda/palmtop zijn e-mail ontvangen.
Nu had ik al naar de mogelijkheden gekeken voor Blackberry.
Dit leek mij een mooie mogelijkheid.
Alleen komt er dan weer een dure server bij te staan die de mail synchoniseert met de Echange server.
Via zijn laptop en een datacard hebben we al een tijd mee gewerkt.
Maar hij wil met iets compacts gaan werken dat hij makkelijk mee kan nemen.
Hij wil alleen maar zijn mail ontvangen en zijn agenda kunne bijwerken en synchroniseren vanuit het buitenland.
Instant Mail van T-mobile valt dus al af omdat deze mogelijk geen Exchange server ondersteunt.
Blackberry solution van T-mobile onderstuent het daarintegen weer wel.
Moet het Blackberry toestel altijd VPN ondersteunen zodat hij daarmee inbelt op ons netwerk en dan de Exchange server opzoekt of gaat dat altijd anders??
Zijn er ook nog andere mogelijkheden ipv Blackberry met een Smartphone/PDA/Palmtop of iets dergelijks dat ook in ons netwerk past met de Exchange server.
Alvast bedankt,
Wij hebben hier nog een NT4 server staan met daarop Exchange 5.5.
1 persoon hier in het bedrijf zit vaak in het buitenland.
Hij wil graag doormiddel van een smartphone/pda/palmtop zijn e-mail ontvangen.
Nu had ik al naar de mogelijkheden gekeken voor Blackberry.
Dit leek mij een mooie mogelijkheid.
Alleen komt er dan weer een dure server bij te staan die de mail synchoniseert met de Echange server.
Via zijn laptop en een datacard hebben we al een tijd mee gewerkt.
Maar hij wil met iets compacts gaan werken dat hij makkelijk mee kan nemen.
Hij wil alleen maar zijn mail ontvangen en zijn agenda kunne bijwerken en synchroniseren vanuit het buitenland.
Instant Mail van T-mobile valt dus al af omdat deze mogelijk geen Exchange server ondersteunt.
Blackberry solution van T-mobile onderstuent het daarintegen weer wel.
Moet het Blackberry toestel altijd VPN ondersteunen zodat hij daarmee inbelt op ons netwerk en dan de Exchange server opzoekt of gaat dat altijd anders??
Zijn er ook nog andere mogelijkheden ipv Blackberry met een Smartphone/PDA/Palmtop of iets dergelijks dat ook in ons netwerk past met de Exchange server.
Alvast bedankt,
www.degroot-it.nl