Situatie zit als volgt.
Heb hier een Linux RedHat 9 bak met daarop apache, php, sql, squirrel en qmail. In qmail heb ik via vqadmin een domein 'capel.gotdns.com' gemaakt, met daarin enkele users. Tussen de linux bak en server staat nog een router.
Nu loopt het allemaal redelijk goed. Squirrel kan gebruikt worden door iedereen op het net. Linux bak staat in barcelona, en collega in belgie kan via de linux bak zijn mails versturen naar eender welk email adres. Een reply komt echter niet aan. Ook een email van bijvoorbeeld hotmail naar x@capel.gotdns.com komt niet aan. Een mail tussen 2 users op de linux bak komen wel aan.
Even de situatie verduidelijken met een voorbeeld.
test1@capel.gotdns.com --> test2@capel.gotdns.com --> OK
test2@capel.gotdns.com --> test1@capel.gotdns.com --> OK
test1@capel.gotdns.com --> test@hotmail.com --> OK
test2@capel.gotdns.com --> test@hotmail.com --> OK
test@hotmail.com --> test1@capel.gotdns.com --> FAIL
test@hotmail.com --> test2@capel.gotdns.com --> FAIL
Wat kan hier het probleem zijn? Ik heb 2 testaccounts gemaakt zodat jullie zelf kunnen zien waar het probleem ligt. De squirrel is te vinden op http://www.capel.gotdns.com/webmail
Accounts zijn 'test1@capel.gotdns.com' en 'test2.capel.gotdns.com'
Passwords voor beide accounts is gewoon 'test'
Heb hier een Linux RedHat 9 bak met daarop apache, php, sql, squirrel en qmail. In qmail heb ik via vqadmin een domein 'capel.gotdns.com' gemaakt, met daarin enkele users. Tussen de linux bak en server staat nog een router.
Nu loopt het allemaal redelijk goed. Squirrel kan gebruikt worden door iedereen op het net. Linux bak staat in barcelona, en collega in belgie kan via de linux bak zijn mails versturen naar eender welk email adres. Een reply komt echter niet aan. Ook een email van bijvoorbeeld hotmail naar x@capel.gotdns.com komt niet aan. Een mail tussen 2 users op de linux bak komen wel aan.
Even de situatie verduidelijken met een voorbeeld.
test1@capel.gotdns.com --> test2@capel.gotdns.com --> OK
test2@capel.gotdns.com --> test1@capel.gotdns.com --> OK
test1@capel.gotdns.com --> test@hotmail.com --> OK
test2@capel.gotdns.com --> test@hotmail.com --> OK
test@hotmail.com --> test1@capel.gotdns.com --> FAIL
test@hotmail.com --> test2@capel.gotdns.com --> FAIL
Wat kan hier het probleem zijn? Ik heb 2 testaccounts gemaakt zodat jullie zelf kunnen zien waar het probleem ligt. De squirrel is te vinden op http://www.capel.gotdns.com/webmail
Accounts zijn 'test1@capel.gotdns.com' en 'test2.capel.gotdns.com'
Passwords voor beide accounts is gewoon 'test'
Life is simple, make choices, don't look back...