[W2000] DFS replicatie forceren

Pagina: 1
Acties:

• Berimbau
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 20-01 10:24
Er is zeer veel te vinden over DFS hier op tweakers, maar net de mogelijkheid die ik zoek staat er niet tussen.
Tevens is er niets te vinden bij microsoft zelf.

Wij hebben een DFS-structuur opgezet waarbij 1 share de voedende is voor alle andere replica's.
De replicaties vinden plaats van 18:00 - 6:00 en tevens gedurende het gehele weekend. Overdag staat deze uit.

Is het mogelijk om overdag toch een replicatie te forceren zonder de replicatie schedule in Active Directory aan te passen?

Verwijderd

Via http://burks.bton.ac.uk/b...osdocs/ntfaq/ntfaq_09.htm
Q. How can I force replication between two domain controllers in a site?

A. In Windows NT 4.0 replication between domain controllers could be forced using Server Manager. Replication can also be forced with Windows 2000 domain controllers as follows.

Start the Active Directory Sites and Services MMC snap-in
Expand the sites branch which will show the various sites
The default site 'Default-First-Site-Name' may be your only site. Expand the site containing the domain controllers
Expand the servers
Select the server who you want to replicate to and expand it
Double click on NTDS Settings for the server
Right click on the server you want to replicate from
Select 'Replicate Now' from the context menu
Replication will occur. Click OK to the confirmation dialog.

This would replicate from TITANIC to the VENUS domain controller

The replication is one way and if you want two way replication you will need to replicate in each direction.

• Berimbau
Dit is sitereplicatie, dat is iets anders dan DFS-replicatie..... ik bedoel dus replicatie van de DFS-share.
Als ik een bestand hierop zet moet die overal beschikbaar komen als ik dat wil, ook buiten de reguliere 18:00 - 6:00 replicatie.

Verwijderd

ik denk niet dat de ts dat bedoel.

@ts: op ms site vond ik dat replmon (win2k support tools) "immediate replication" kan uitvoeren.
Geen idee of dat werkt als je een replicatie policy hebt...

http://www.microsoft.com/.../howto/dfsguide.mspx#EAAA

[ Voor 22% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 15:10 ]

Verwijderd

Je hebt gelijk, niet goed gekeken. Maar volgens mij kan dit met DFS ook op een soortgelijke manier... Ga dr ff verder in duiken...

Het gaat neem ik aan wel om hetzelfde idee? Dus dat jij handmatig een volledige DFS share gaat repliceren?

edit:

Na wat gegoogle sluit ik me toch aan bij iis5_rulez, lijkt erop dat dit niet zonder tools gaat...

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 15:16 ]

Verwijderd

Dit ligt er aan hoe je je DFS geconfigureerd hebt, als je hem in combinatie met active directory zet, zorgt de active directory om de zoveel tijd dat dit geupdatet wordt naar alle clients, wanneer ze de share proberen te benaderen.

Ik weet alleen niet meer precies waar ik dit in de AD moet zoeken.

• Berimbau
We hebben 7 sites (en ook 7 domain controllers) in AD en DFS is inderdaad in AD opgenomen.

Clients verbinden we echter niet naar de DFS-naam \\domain\dfsshare maar naar de share op de betreffende server. dus \\serverx\dfsshare

Je hebt dan volgens mij ook niet met DFSclientupdates te maken.

Belangrijkste rede is dat DFS in Windows 2000 niet kan zien wat de dichtstbijzijnde share is.
Dit kan alleen als op elke lokatie ook een DC aanwezig is, en dat is bij ons (+/- 20 lokaties) niet het geval.
Windows 2003 heeft dit euvel niet meer.

Maar goed, dit is even de achtergrondinformatie, het gaat er inderdaad om dat als ik de 'voedende' share voorzie van een nieuwe file ik deze door 'een druk op de knop' kan repliceren naar de andere DFS-shares buiten de reguliere tijden om.

• Berimbau
*kick*

Niemand die mij hiermee kan helpen?

• reddog33hummer
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07-02 17:13

reddog33hummer

Dat schept mogelijkheden

Berimbau schreef op woensdag 27 april 2005 @ 15:43:
We hebben 7 sites (en ook 7 domain controllers) in AD en DFS is inderdaad in AD opgenomen.

Clients verbinden we echter niet naar de DFS-naam \\domain\dfsshare maar naar de share op de betreffende server. dus \\serverx\dfsshare

Je hebt dan volgens mij ook niet met DFSclientupdates te maken.

Belangrijkste rede is dat DFS in Windows 2000 niet kan zien wat de dichtstbijzijnde share is.
Dit kan alleen als op elke lokatie ook een DC aanwezig is, en dat is bij ons (+/- 20 lokaties) niet het geval.
Windows 2003 heeft dit euvel niet meer.

Maar goed, dit is even de achtergrondinformatie, het gaat er inderdaad om dat als ik de 'voedende' share voorzie van een nieuwe file ik deze door 'een druk op de knop' kan repliceren naar de andere
DFS-shares buiten de reguliere tijden om.
Daarmee heb je dus de voordelen van een dfs omzeild. Als je dit wil kan je beter site replication gebruiken.

Backup not found (R)etry (A)bort (P)anic<br\>AMD 3400+ 64, 2 GB DDR, 1,5 TB Raid5

Verwijderd

niet helemaal. de voordelen voor hem zijn waarschijnlijk dat tie overal dezelfde share beschikbaar heeft door de automatische replicatie.

replmon in een batchje... bijna gelijk aan een knopje imho :)

• markjuh
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 16-11-2025
ik dacht dat je dfs replicatie niet kan forceren. Weet het niet meer zeker, maar staat me bij dat forceren vand dfs replicatie niet kan in tegenstelling tot site replicatie.

Verwijderd

replmon idd...

Daar doe ik het altijd mee.
Pagina: 1