[ACCESS]ODBC koppeling tussen twee access databases

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezeedijk
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 27-04 15:25
Hallo mensen!
Ik ben al enige tijd opzoek naar een mogelijkheid om twee access databases die op verschillende servers draaien met elkaar te verbinden. Ik heb al verschillende mogelijkheden onderzocht, maar krijg geen duidelijk antwoord. Het gaat erom dat de gegevens in principe maar 1 keer per week van de ene naar de andere database worden gestuurd. Dit moet via ODBC en IIS kunnen, alleen kan ik alleen maar oplossingen vinden voor MySQL naar Access. Maar Access - Access zou toch ook moeten kunnen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 12-03 10:39

pjvandesande

GC.Collect(head);

Wat voor oplossing heb je gevonden voor MySQL naar Access?

Je zou toch heel makkelijk een scheduled applicatie kunnen maken die wekelijks de data over pompt. Dit is toch mogelijk in elke programmeer taal en zelf met scripttalen zoals ASP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezeedijk
Ik heb gezien dat het mogelijk is om met MySQL via een ip adres verbinding te maken met de server.
Alleen volgens mij kan Access dat dan niet. Een idee van een sceduled applicatie zou idd wel kunnen werken. Alleen wat voor een koppeling zou ik dan moeten gebruiken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

ezeedijk schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:37:
Ik heb gezien dat het mogelijk is om met MySQL via een ip adres verbinding te maken met de server.
Alleen volgens mij kan Access dat dan niet. Een idee van een sceduled applicatie zou idd wel kunnen werken. Alleen wat voor een koppeling zou ik dan moeten gebruiken?
ODBC, OLEDB om er maar even twee te noemen. De koppeling maakt toch niet uit lijkt mij.

Wat lukt er concreet niet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezeedijk
Ik heb het nog niet geprobeerd. Op het moment ben ik alleen bezig met het onderzoeken van de mogelijkheden. Ik zit hier namelijk voor stage bij een bedrijf, en wil ik gaan werken via ODBC, zal ik administrator rechten moeten krijgen. Ik moet dus met een concreet plan bij ze komen willen ze er in toestemmen.
Een manier zonder dat ze mij admin rechten zouden moeten geven zou ideaal zijn. Thuis had ik het al lang een keertje kunnen proberen, maar ik ben dus een beetje gelimiteerd in wat ik kan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pjvandesande

pjvandesande

GC.Collect(head);

Hoezo heb je admin rechten nodig?

Je kunt toch gewoon zo iets doen:
  1. Connectie maken naar DB1.
  2. Alle data ophalen.
  3. Connectie sluiten.
  4. Connectie maken naar DB2.
  5. De opgehaalde dat insteren.
  6. Connectie sluiten.
  7. Klaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ezeedijk
Ja, goed dat zou prima werken op hetzelfde netwerk, maar toch niet over het internet, of wel?
Bedankt trouwens voor de reacties, ik heb niet zoveel kaas gegeten van het database connectie gebeuren...
Pagina: 1