Sinds imitatie-cartridge kloppen kleuren niet meer

Pagina: 1
Acties:
  • 364 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Mooody
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 18-02 21:14
Sinds mijn originele Canon cartridges op waren, ben ik overgestapt op imitatie cartridges voor mijn Canon PIXMA MP750. De eerste paar weken ging het prima, maar nu kloppen de kleuren niet meer. Het meest opvallend is dat zwart nu donkergroen is, best wel duidelijk verschil. Ik heb ook alle cartridges al eens vernieuwd, maar zonder succes.

Ik heb alles gechecked. De catridges hebben voldoende inkt en zijn op de juiste manier geplaatst (met ontluchtingsgaatje). Het kan bijna niet anders dan dat het aan een instelling ligt. Dit moet dan een algemene instelling zijn in Windows, want zowel Illustrator, Photoshop als een programma van een andere fabrikant printen allen de kleuren niet juist.

Weet iemand de oplossing? Lijkt me sterk dat de imitatie-cartridges dit probleem alleen veroorzaken. Ik heb nog weinig mensen horen klagen.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Ebayzo
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17-10-2022

Ebayzo

hij/hem

Snel weer over op originele cartridges! In onze winkel verkopen we die namaak bende niet eens door dit soort verhalen!

Het is algemeen bekend dat er veel problemen zijn met namaak spul (bij alle merken). Verstopte printkoppen, defecte printkoppen, streperige afdrukken en ook afwijkende kleuren.

Zegt "voor een duppie op de eerste rang willen zitten" je iets?

[ Voor 53% gewijzigd door Ebayzo op 27-04-2005 11:03 ]

Default blanke hetero

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

Nik

Klopt, namaak is dus gewoon echt bagger. Ook zou bij HP zelfs de garantie vervallen als je imitatie cartridges gebruikt, geen idee of dit echt waar is overigens.

Maar gewoon origineel gebruiken.

Je zegt ook dat je de cartridges al eens vervangen hebt, maar heb je ze dan vervangen door originele of weer door imitatie? En als je originele gebruikt, blijft de kleur dan slecht?

Misschien ligt het ook nog aan je kop trouwens. Ik heb niet veel ervaring met Canon, maar zo zou de kop ook snel slijten...

[ Voor 15% gewijzigd door Nik op 27-04-2005 11:05 ]

• Mooody
Ok, ik dacht al dat het aan de cartridges lag. Het vreemde is dat ze in de eerste weken wel perfecte kleuren leverden.

Disclaimer: Alles wat ik hier zeg, moet je met een korrel zout nemen. Met name deze disclaimer.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

Mooooody schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:06:
Ok, ik dacht al dat het aan de cartridges lag. Het vreemde is dat ze in de eerste weken wel perfecte kleuren leverden.
Zou kunnen...denk dat er dan gewoon opgedroogde restjes oid achterblijven :/ Gewoon even kop schoonmaken en weer braaf originele (helaas) dure cartridges erin.

Default blanke hetero

• DutchTSE
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
EbAyzo schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:01:
Snel weer over op originele cartridges! In onze winkel verkopen we die namaak bende niet eens door dit soort verhalen!

Het is algemeen bekend dat er veel problemen zijn met namaak spul (bij alle merken). Verstopte printkoppen, defecte printkoppen, streperige afdrukken en ook afwijkende kleuren.

Zegt "voor een duppie op de eerste rang willen zitten" je iets?
was dit een "kijk mij ik werk in een winkel" pimp opmerking of wat :?
zegt wel weer wat over de kwaliteit van je winkel als je niet eens weet waaraan het ligt :/

iig heb ik hetzelfde probleem gehad en toen bleken er luchtbelletjes in te zitte, ik zou ff terug gaan naar de winkel waar je hem vandaan hebt...die kunne je wel verder helpe :)

en vind "namaak" niet bagger...t scheelt je gewoon veel geld als het op een goede manier gevuld is ;)
(laat hem zelf altijd vullen bij een vulpunt in de buurt, meeste cartridges 10 euro)

[ Voor 12% gewijzigd door DutchTSE op 27-04-2005 11:14 ]

• Mooody
Luchtbellen zijn het niet, dan had een andere cartridge wel goed gewerkt. Geen enkele werkt niet goed, dus daarom dacht ik aan een instelling....

• Nik
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 15:37

Nik

Maar probeer dan eens een origineeltje :) Weet je meteen het verschil.

Namaak is niet per definitie bagger, maar ik zelf koop het nooit. Eén keer die fout gemaakt, en nooit meer...

• mae-t.net
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online
Erzit veel verschil tussen de diverse alternatieve inkten... Ik gebruikte in een Deskjet 500 (ja, al een oudje, gebruik hem ook niet zo veel) zowel HP inkt als een imitatiemerk. Blijkt dat je een HP cartrdige (nieuw in verpakking of gebruikt maakt niet uit) na een tijd weg kan gooien, de boel zit gewoon grondig verstopt, terwijl je met de imitatie gewoon even de neus kan vegen en vrolijk verderprinten. De beide inkten zijn prima kleurecht, maar ik heb inderdaad ook wel eens een bruinige of groenige inkt gezien bij andere merken.

• Ebayzo

Ebayzo

hij/hem

DutchTSE schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:13:
[...]

was dit een "kijk mij ik werk in een winkel" pimp opmerking of wat :?
zegt wel weer wat over de kwaliteit van je winkel als je niet eens weet waaraan het ligt :/

iig heb ik hetzelfde probleem gehad en toen bleken er luchtbelletjes in te zitte, ik zou ff terug gaan naar de winkel waar je hem vandaan hebt...die kunne je wel verder helpe :)

en vind "namaak" niet bagger...t scheelt je gewoon veel geld als het op een goede manier gevuld is ;)
(laat hem zelf altijd vullen bij een vulpunt in de buurt, meeste cartridges 10 euro)
Nee dit is een "kijk ik werk in een winkel en ik zie allemaal kneusjes met hun printertjes langskomen die niet meer goed print nadat ze navul/alternatieve merken zijn gaan gebruiken" opmerking. Dus ga jij maar lekker luchtbelletjes tellen jongen...

Sinds wanneer is het trouwens stoer om in een PC-shop te werken? Ben blij dat jij in iedergeval tegen me op kijkt :+

[ Voor 12% gewijzigd door Ebayzo op 27-04-2005 12:26 ]

Default blanke hetero

• Tarin
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Tarin

Just plain weird.

Wij hebbeen een vergelijkbaar probleem hier: sinds we vanochtend een imitatiecardridge in de Pixma iP4000 gestopt (blauw), is het donkerblauw meer paars-achtig.
Het merk imitatiecardridges is overigens Printlab (donkerblauwe doosjes, ongeveer zelfde formaat/vorm als die van Canon zelf); de dingen zelf passen net niet zo lekker in de printer als die van Canon.

Ik fiets op de accu van m'n iPod :) | Specs | Pics | Elektro: NL / EN

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Ik laat mijn HPcartridges altijd bij een zaakje navullen voor 10 euro per cartridge. Prima prijs voor een beetje inkt. Nog nooit problemen gehad. Schitterende afdrukken.
Het meest opvallend is dat zwart nu donkergroen is, best wel duidelijk verschil. Ik heb ook alle cartridges al eens vernieuwd, maar zonder succes.
Druk je niet gewoon per ongeluk het zwart met de kleurencartridge af ofzo ? Kies eens voor zwart wit afdruk bij printersettings.

[ Voor 49% gewijzigd door under-world op 27-04-2005 14:34 ]

• Mooody
under-world schreef op woensdag 27 april 2005 @ 14:31:
Druk je niet gewoon per ongeluk het zwart met de kleurencartridge af ofzo ? Kies eens voor zwart wit afdruk bij printersettings.
Nee, dat is het niet. Zelfs z/w foto's op z/w setting worden groen...

[ Voor 4% gewijzigd door Mooody op 27-04-2005 16:05 ]

• under-world
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 17-01-2025

under-world

ooh-la dots

Dan is het gewoon 100% zeker die cartridge.

• mace
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20-02 18:32

mace

Sapere Aude

Dit heb ik al eens eerder gezien en toen was de inkt gewoon bedorven (ja dat kan)

Als je het doosje nog hebt kijk eens naar de houdbaarheidsdatum, overigens, als je rare kleuren krijgt en je doet er een nieuwe cartridge in, dan moet je niet vergeten de printkop schoon te maken (met de software) om alle restjes oude inkt er uit te krijgen.
Pagina: 1