Toon posts:

[MCE2005] (soms) knipperend beeld bij nVidia 5200 videokaart

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
In mijn huidige MCE pc zit nu een nVidia 5200 kaart. Ik had hiervoor een Radeon 9800Pro (nooit geen problemen alleen heb ik er in een half jaar twee versleten). Nu heb ik het probleem dat soms het beeld begint te knipperen wanneer de decoder wordt gebruikt vanuit het startmenu. Dus ik zit in het menu van MCE en dan kies ik bv 'Live TV' en dan krijg je soms een soort stroboscoop effect (maar hij laat wel gewoon het tv beeld zien tussen het knipperen door) Heb de laatste drivers van nVidia er opgezet (de versie van 11 maart) Iemand nog een idee. De kaart is aangesloten dmv van DVI aan de tv.

Het is dus soms en wat me ook opvalt is dat als ik een divx kijk dat het dan nooit gebeurd, alleen dus als de WinDVD decoder wordt gebruikt. ga vanavond kijken of ik de nVidia Decoder aan de gang kan krijgen maar ik vraag me af of niet meer mensen dit probleem kennen?

Heb trouwens ook al de laatste versie van de Hauppauge MCE150 er opgezet maar dat mocht ook niet baten... }:O

Verwijderd

Bedoel je dat het beeld soms een paar keer van helderheid wisselt? Zo van fel-donkerder-fel-fel-donkerder-fel? Dat heb ik ook, geen idee waar het door komt, maar als ik niet de enige met dat probleem ben, kan ik misschien wat dieper erin duiken.

Verwijderd

Topicstarter
Nee ik heb echt last van aan/uit knipperen dus... wel beeld geen beeld...
Nu heb ik er ook nog het probleem bij gekregen dat ie gewoon vastloopt dus wel nog beeld geeft maar niet meer reageert op de afstandsbediening... Ik ben bang dat ik hem opnieuw moet installeren...

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 28 april 2005 @ 10:59:
Nee ik heb echt last van aan/uit knipperen dus... wel beeld geen beeld...
Nu heb ik er ook nog het probleem bij gekregen dat ie gewoon vastloopt dus wel nog beeld geeft maar niet meer reageert op de afstandsbediening... Ik ben bang dat ik hem opnieuw moet installeren...
Al een oplossing Kukkie?? Heb hetzelfde probleem; heel af en toe knipperend tv beeld na start vanuit startmenu.

Heb zelf een Asus 6600EN. Maar het is hoogstwaarschijnlijk dus gewoon een decoderprobleem. Gebruik zelf purevideo nVidia decoder, jij ook?

Verwijderd

skup..!