Toon posts:

externe en interne DVD-branders worden niet meer herkend?

Pagina: 1
Acties:
  • 316 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Sinds 2 weken wordt zowel mijn interne Lite-On DVD brander 832S als mijn externe Freecom DVD (FX50) brander niet meer herkend (aangesloten via firewire) indien ik bijvoorbeeld Nero (burning rom, express) opstart.

Als ik naar de device manager ga van windows XP (service pack2) zie ik daar alleen de externe dvd-brander terug, maar ondanks dit wordt hij niet door Nero (en al mijn andere brandsoftware zoals Ulead) herkend. Als ik de stuurprogramma's probeer bij te werken zegt XP dat dat niet kan, of dat het nieuwste stuurprogramma al aanwezig is. Ik heb zelfs opnieuw XP over de bestaande versie geinstalleerd, maar heeft ook al niet geholpen.

Iemand ook last gehad van dit probleem? En hoe kan ik dit oplossen zonder een format c:\ te moeten doen?

BTW ik heb het volgende forum (CD-Rom en DVD speler worden niet meer herkend in XP) bericht al gelezen, maar bij mij wordt bijvoorbeeld wel de externe in de device manager gezien.Toch ga ik eze tip proberen.

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 10:48 ]

Verwijderd

Topicstarter
Thuis alles gedaan zoals op de link stond die verwees naar de microsoep site, alle DVD-branders worden nu wel in de devicemanager herkend maar kan nog steeds niet branden omdat Nero, Ulead deze branders niet herkend? Raar maar waar.

Verwijderd

Topicstarter
Iemand nog ideeen?

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 13:37

voz

De echte kenner

Dit heb ik ook ooit gehad met mijn nforce2 chipset na het installeren van de nvidia IDE drivers. Ik heb toen de standaard IDE driver weer geinstalleerd waarna alles weer goed werkte.

Systeemspecs
PV Installatie

Verwijderd

Topicstarter
herinstalleren van de ide kanalen mag helaas niet uitmaken.

• voz
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 30-11 13:37

voz

De echte kenner

Zou eigenlijk niet moeten uitmaken onder windows XP, maar: ASPI drivers installeren van www.adaptec.com?

Systeemspecs
PV Installatie

• beascob
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 15-12 16:34
code:
1
 [i]Als ik de stuurprogramma's probeer bij te werken zegt XP dat dat niet kan, of dat het nieuwste stuurprogramma al aanwezig is. Ik heb zelfs opnieuw XP over de bestaande versie geinstalleerd, maar heeft ook al niet geholpen[/i].

al geprobeerd om alles van nero te verwijderen? uninstallen en ook de registerverwijzingen?
ik moest (een paar jaar geleden) met name ook de hele INCD-meuk wegdoen voordat de drives weer goed werkten. daarna geen last meer gehad bij nero install (5.5)

gewaarwordingshorizon

Verwijderd

Topicstarter
Ik hebinmiddels een format c:\ gedaan, daarna dus geheel winXP geinstalleerd en daarna Nero, zelfs gedaan wat hiervoor werd aanbevolen maar helaas nog steeds geen dvd branders.

• Dukey
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-12 18:09

Dukey

Ik heb dit getypt hier -->

Werken ze uberhaupt nog wel? Probeer ze eerst eens volledig te testen op een andere pc. Heb je een ander apparaat dat werkt op firewire? Probeer dat op diezelfde poort.

Ook wel de allergrootste _ _ _ _ _ (vul in met blokletters)

Verwijderd

Topicstarter
Heb je een ander apparaat dat werkt op firewire? Probeer dat op diezelfde poort.
Ja mijn Maxtor externe harddisk werkt prima op deze firewire poort. Mijn externe DVD brander kan ik niet testen op mijn andere machine want deze wordt niet ondersteund door windows 98.

Wat ik wel inderdaad ga doen is de interne dvd brander in de win98 machine stoppen, tenminste als deze wel wordt ondersteund door win98 .

• Ray
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 24-11 18:20

Ray

win 98 heeft gewoon normaal ide support, ik kan me dan ook niet voorstellen dat een optical drive niet supported zou worden........... je moet er altijd mee kunnen lezen

Verwijderd

Topicstarter
je moet er altijd mee kunnen lezen
Hij leest ook al wel in XP, maar het gaat juist om het branden.

• leuk_he
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 13-12 00:43

leuk_he

1. Controleer de kabel!

ook die laatste tip van de MS KB goed bekeken?
There may be other third-party CD-writing software products that exhibit similar behavior. Some or all of the troubleshooting steps in this article might apply if such a product also adds entries under the UpperFilters or LowerFilters value in the registry, either by adding its own filter drivers or by removing the registry keys and values outlined in this article that begin with:
HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Control\Class\{4D36E965-E325-11CE-BFC1-08002BE10318}
WARNING : Make sure that you perform a backup of your registry before making any changes. The third-party products discussed in this article are manufactured by vendors independent of Microsoft; we make no warranty, implied or otherwise, regarding these products' performance or reliability.
Ik ken het gedrag namelijk ook van alcohol burning installeren met een crack ipv een originele key (of eigenlijk, ooit geinstaleerd hebben staan met crack, maar ik raak offtopic).

Alcohol installeerd allerlei filter in je OS zodat hij zo goed mogelijk een copie kan maken. Als die filter(s) op een of ander manir gaar raken kunnen AL je brnad programma;s niet meer branden.

Affijn, alle software die ingrijpt op je low-level brand/lees software bekijken, inclusief recent copieer beveilgde speleltjes?

/EDIT: sorry, over format heen gelezen. Wel recente versie van nero neem ik aan?

[ Voor 4% gewijzigd door leuk_he op 02-05-2005 12:32 ]

Need more data. We want your specs. Ik ben ook maar dom. anders: forum, ff reggen, ff topic maken
En als je een oplossing hebt gevonden laat het ook ujb ff in dit topic horen.

Verwijderd

Topicstarter
Mijn registry is compleet legaal. Ik heb na mijn formaat c alleen de legale versie van Nero neergezet en toen kon ik al niet meer branden. Dus eventuele 'illegale' registry troep zit er nu niet meer in.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de interne lite-on dvd brander in een win98 bak geplaatst en hij werkt gewoon, het enige wat ik nu kan bedenken is dat het moederbord kapot is. Ik begrijp alleen niet waarom ik dan wel dvd kan lezen maar niet kan schrijven?

Iemand nog ideëen?
Pagina: 1