Toon posts:

Msi Neo platinum 2, ram geheugen uitbreiden

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen iedereen!,

Zoals in de titel staat heb ik een Neo platinum 2 van Msi. Op het moment zit er 1 latje ram van 512 mb in, (value ram van Kingston PC 3200).

Op de site van Msi vind ik volgende tabel, die aangeeft in welke banken de ram al dan niet mag.

linkje: http://www.msi.com.tw/pro...ro_mbd_detail.php?UID=607

Een extra latje bijsteken is geen probleem, maar wat als ik verder wil gaan uitbreiden naar 2 gieg?
Als de Kingston reepjes double side zijn, zit ik dan vast aan 1 gieg? (zoals je ziet wordt 4*512 double sided niet ondersteund op 400 mhz)

Ik heb in de Ram Faq (RAM FAQ) opgezocht wat de (fysieke)verschillen tussen single en double sided zijn, maar weet er iemand wat de verschillen mbt de prestaties zijn?
Ik ben er ook nog niet achter of mijn reepje double of single sided is. Op de site van Kingston vind ik het allezins niet terug.

Heeft er iemand 4*512 in zijn msi mobo gekregen ?

Ps : ik heb firmware v1.5

Alvast bedankt voor enige raad :)

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:23:
Als de Kingston reepjes double side zijn, zit ik dan vast aan 1 gieg? (zoals je ziet wordt 4*512 double sided niet ondersteund op 400 mhz)
Het boeltje wordt simpelweg teruggeklokt naar PC2700 :) Je kunt -als het goed is- wel dmv manual instellingen het boeltje forceren op PC3200, "overklokken" zegmaar.
Ik heb in de Ram Faq (RAM FAQ) opgezocht wat de (fysieke)verschillen tussen single en double sided zijn, maar weet er iemand wat de verschillen mbt de prestaties zijn?
Nul komma nul.
Ik ben er ook nog niet achter of mijn reepje double of single sided is. Op de site van Kingston vind ik het allezins niet terug.
Dat is simpel: ga na wat voor chips erop zitten, tel de chips en kijk o.a. op deze tabel: Hoeveel/welk geheugen kan ik maximaal op mijn moederbord plaatsen?

Verwijderd

Topicstarter
BalusC schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:48:
[...]
Het boeltje wordt simpelweg teruggeklokt naar PC2700 :) Je kunt -als het goed is- wel dmv manual instellingen het boeltje forceren op PC3200, "overklokken" zegmaar.
Hoeze teruggeklokt?DDR 400 mhz (pc 3200) werkt toch gwn als pc 3200 :? wrm zou dit teruggeklokt worden?

ow jah:-) nu snap ik je dat is DDR op 333 mhz. Volgens mij heb ik dan met Double sided geheugen te maken. Er staat toch dat het een DIMM module is op hun site (van kingston) en die zijn altijd double sided...jammer :(

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 27-04-2005 10:02 ]

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

PC2700 (DDR333) draait op 166MHz ;) Verder staat dit idd in de handleiding van het moederbord uitgelegd. Het is trouwens een beperking van de CPU en niet van het mobo. Maar, zoals gezegd, je kunt wel "overclocken" door het handmatig op PC3200 te fixen. Levert vaak geen problemen op.

[ Voor 48% gewijzigd door BalusC op 27-04-2005 10:06 ]

• Pakjebakmeel
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 27-06 11:52
Ik heb net 2 reepjes pc4400 Gskill gekocht, dingen klokten toch niet zoow super over omdat de cpu niet verder wilde. Dacht ik, laat ik mijn oude reepjes ERBIJ zetten. Dus 2GB in totaal. Helaas, met 4 reejes boot mijn pc niet eens... ( ook een MSI K8n Neo2 bord )

• Murcielago
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08-08 15:07
Pakjebakmeel schreef op woensdag 27 april 2005 @ 11:27:
Ik heb net 2 reepjes pc4400 Gskill gekocht, dingen klokten toch niet zoow super over omdat de cpu niet verder wilde. Dacht ik, laat ik mijn oude reepjes ERBIJ zetten. Dus 2GB in totaal. Helaas, met 4 reejes boot mijn pc niet eens... ( ook een MSI K8n Neo2 bord )
is dit topic-hijacken? je kunt beter een nieuwe openen denk ik

PSN: djmurcielago

Pagina: 1