Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
Ik zou me er niet druk over maken, over die 0,01% cpu kracht. Misschien zet de software bij de chip bij de keuze van digitaal de analoge poorten wel zelf uit?
Desktop: i5-14600K, 32GB DDR5-6000, RTX 5070 Ti; Laptop: MacBook Pro M1 Pro 14" 16/512; Server: R9-7950X, 192GB DDR5-5600
0,01%? volgens mij slurpt zo'n software oplossing (want dat is het) toch aardig wat meer tijd op dan een DSP oplossing.
Ik wil idd ook graag weten of het hele vertaal-naar-analoog gedeelte wordt uitgeschakeld als ik specifiek digitaal AAN en analoog UIT selecteer (analoog OF analoog+digitaal OF digitaal).
Ik vraag me hier nu zelfs af of er wel digitale output is als ik die hele AC97 in de bios uitschakel....
Ik wil idd ook graag weten of het hele vertaal-naar-analoog gedeelte wordt uitgeschakeld als ik specifiek digitaal AAN en analoog UIT selecteer (analoog OF analoog+digitaal OF digitaal).
Ik vraag me hier nu zelfs af of er wel digitale output is als ik die hele AC97 in de bios uitschakel....
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.
weten is meten!
dus je hebt echt je computer nodig...
meet eerst met alles aan
dan meten met alles uit
mocht daar verschil in zitten (en ik denk het niet tenzij je een 8086 hebt) dan is het leuk om te zoeken of je alleen digitaal kan draaien.
Of je koopt een geluidskaart die je proc ontziet of je gaat verder zonder geluid?
dus je hebt echt je computer nodig...
meet eerst met alles aan
dan meten met alles uit
mocht daar verschil in zitten (en ik denk het niet tenzij je een 8086 hebt) dan is het leuk om te zoeken of je alleen digitaal kan draaien.
Of je koopt een geluidskaart die je proc ontziet of je gaat verder zonder geluid?
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Volgens mij maakt het echt helemaal niks uit. Je CPU heeft niks te maken met de digitaal-analoog-omzetting, daarvoor zit er wel een chipje op je mobo.
De bewerkingen vóór die omzetting zullen misschien wel gedeeltelijk door de CPU uitgevoerd worden, maar die zijn niet specifiek voor de analoge uitgang. Ook als je alleen de digitale uitgang gebruikt zul je daar 'last' van hebben.
De bewerkingen vóór die omzetting zullen misschien wel gedeeltelijk door de CPU uitgevoerd worden, maar die zijn niet specifiek voor de analoge uitgang. Ook als je alleen de digitale uitgang gebruikt zul je daar 'last' van hebben.
PSN ID: Flotmeister | Steam ID: Flotter
Denk je serieus dat je het verschil gaat merken?
Het lijkt mij dat het onmerkbaar klein is namelijk, maximaal 1 fps erbij in games.
Het lijkt mij dat het onmerkbaar klein is namelijk, maximaal 1 fps erbij in games.
1fps is al snel 2 - 4 procent. Zoveel gaat het niet schelen. Sterker nog: Het gaat niets schelen, want er zit gewoon een losse D/A converterchip op het moederbord. Er komt echt geen mooi analoog signaal uit je processorvoetjes namelijk, dus dit is echt grote onzin...
4x APsystems DS3; 4x495Wp OZO/WNW 10° ; 4x460Wp OZO/WNW 10°; Totaal 3820Wp
Pagina: 1