Toon posts:

Microsoft nieuws? Ik vind het steeds meer op reclame lijken!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Sorry als dit al vaker besproken is maar ik irriteer me al vrije lange tijd aan nieuws items die te maken hebben met microsoft.
Ik begin me ook steeds vaker af te vragen of tweakers.net contracten met microsoft heeft om microsoft gerelateerd nieuws zo positief mogelijk te publiceren.

Recent voorbeeld was afgelopen maandag met de lanceering van XP64 meteen met een extra microsoft advertentie aan de rechterzijkant, toeval?

In het hele nieuws item werd geen woord gerept over het feit dat er al ruim 1,5 jaar andere operating systemen zijn die dit ondersteunen. Het werd als iets unieks gepresenteerd.
Ook blijft dit nieuws item om de een of andere reden 2 dagen bovenin staan?

Zelfs screenshots van b.v. longhorn met een mapje dat verplaatst is, is nog groot nieuws, terwijl b.v. een grote linux distro zoals SuSE met een nieuwe release komt dan post men niks.

Ik heb hier al ergens gelezen dat het is omdat het grootste gedeelte van de tweakers hier een OS van microsoft gebruiken maar men word er hier op deze manier gewoon mee "gehersenspoeld" met het altijd maar dag in dag uit positief presenteren van microsoft gerelateerde scheten (nieuws kan je het niet eens meer noemen) en het doodzwijgen van andere opties.

Als het zo is dat tweaker.net betaald/gevraagd word door microsoft(of ander bedrijf) om het "microsoft nieuws" op een bepaalde manier te brengen, dan is het geen nieuws meer maar gewoon (smerig) adverteren.
Ook begrijp ik best dat er geadverteerd moet worden maar dat mag toch geen invloed hebben op het nieuws, toch?

Nogmaal mijn excuses als het al besproken is geweest maar ik wou dit toch even kwijt.

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:35

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

[b][message=23267622,noline]
In het hele nieuws item werd geen woord gerept over het feit dat er al ruim 1,5 jaar andere operating systemen zijn die dit ondersteunen.
Maak dat zo'n 8 jaar (OS/400) (en migratie vanaf 48-bits was extreem simpel zonder hercompilatie).

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Wouter Tinus
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Wouter Tinus

Whee!

Tweakers.net wordt niet betaald door Microsoft, noch door enig ander bedrijf, om positief/negatief nieuws over wie of wat dan ook te plaatsen. De redactie werkt zo onafhankelijk mogelijk van de reclame-afdeling, en iedere correlatie tussen banners en nieuwsitems berust op toeval of doodsimpele logica (een nieuw product is nu eenmaal vaak reden voor een bedrijf om reclame te gaan maken).

Dat Microsoft veel in de aandacht is klopt, maar het is dan ook een invloedrijk bedrijf met een gigantisch marktaandeel. Om dezelfde reden is Google veel in de aandacht, alsook Intel, IBM, enzovoorts. Verder moet ik er even op wijzen dat op dit moment een grote Microsoft-beurs aan de gang is (WinHEC) waar dus veel Microsoft-gerelateerd nieuws vandaan komt. Tijdens een andersoortig evenement (bijvoorbeeld LinuxWorld) zullen de verhoudingen heel anders liggen.

Dat we de kleinere jongens/alternatieven negeren is in ieder geval simpelweg niet waar. Het door jou zelf aangehaalde voorbeeld (nieuwe Suse release die genegeerd zou worden) is sowieso al onzin (zie: nieuws: Novell presenteert Suse Linux Professional 9.3), en we hebben dit weekend bijvoorbeeld nog een hele feature over Solaris gepubliceerd. Het feit dat een aankondiging van dit specifieke item wat langer bovenaan blijft staan is wel waar, maar als je de frontpage regelmatig bezoekt dan weet je ook dat dat wel vaker gebeurt, soms met positief nieuws voor een bedrijf, maar ook met compleet niet-commerciële of negatieve dingen. Nogmaals; dat soort dingen zijn allemaal niet 'te koop'.

Ook klopt het niet dat we alleen maar positief nieuws over Microsoft plaatsen. Ik daag je uit om met een paar voorbeelden te komen van 'schandalen' rond Microsoft waar we niets over hebben gepost, want het zou me verbazen als ze bestaan.

Professioneel Hyves-weigeraar

• Qwerty-273
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 11:56

Qwerty-273

Meukposter

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 01:16:.... met een nieuwe release komt dan post men niks.
Als we iets missen van releases oid dan is er altijd nog de http://www.tweakers.net/etc/?Action=Newssubmit om ons hierop te wijzen. Daarvoor zijn we iedere submitter altijd dankbaar voor.

Erzsébet Bathory | Strajk Kobiet | You can lose hope in leaders, but never lose hope in the future.

Verwijderd

Topicstarter
Wouter Tinus schreef op woensdag 27 april 2005 @ 07:03:
Tweakers.net wordt niet betaald door Microsoft, noch door enig ander bedrijf, om positief/negatief nieuws over wie of wat dan ook te plaatsen. De redactie werkt zo onafhankelijk mogelijk van de reclame-afdeling, en iedere correlatie tussen banners en nieuwsitems berust op toeval of doodsimpele logica (een nieuw product is nu eenmaal vaak reden voor een bedrijf om reclame te gaan maken).
Ben erg blij omdat te horen, en ik begrijp nu hoe het komt dat deze banner aan de zijkant er is ontstaan.
Dat Microsoft veel in de aandacht is klopt, maar het is dan ook een invloedrijk bedrijf met een gigantisch marktaandeel.
Idd ze zijn erg invloedrijk.
Dat we de kleinere jongens/alternatieven negeren is in ieder geval simpelweg niet waar. Het door jou zelf aangehaalde voorbeeld (nieuwe Suse release die genegeerd zou worden) is sowieso al onzin (zie: nieuws: Novell presenteert Suse Linux Professional 9.3)
Dat ging louter om de presentatie. Op April 20-4-2005 werd SuSE 9.3 gereleased geen melding hierover.
Het feit dat een aankondiging van dit specifieke item wat langer bovenaan blijft staan is wel waar, maar als je de frontpage regelmatig bezoekt dan weet je ook dat dat wel vaker gebeurt, soms met positief nieuws voor een bedrijf, maar ook met compleet niet-commerciële of negatieve dingen. Nogmaals; dat soort dingen zijn allemaal niet 'te koop'.
Ik bezoek de frontpage meerdere malen per dag en het is me eigenlijk alleen opgevallen met de items waarvan ik het vermoeden dus had dat hier afspraken achter zaten, dit blijkt dus niet zo te zijn.
Dan rijst de vraag wat voor system zit hierachter dat bepaald welk nieuws item bovenaan word geplaatst en voor hoe lang?
Ook klopt het niet dat we alleen maar positief nieuws over Microsoft plaatsen. Ik daag je uit om met een paar voorbeelden te komen van 'schandalen' rond Microsoft waar we niets over hebben gepost, want het zou me verbazen als ze bestaan.
Ik bedoelde eigenlijk dat een hoop microsoft nieuws (onterecht in mijn ogen) teveel een positief tintje heeft, het begint vaak al met de titel keuze, maar mischien is dit persoonlijk.

Iedergeval bedankt voor je reactie, nogmaals het doet me erg goed te horen dat het nieuws niet te koop is!!!

Verwijderd

De positieve kanten die je hier nu aanhaalt in je conspiracy theory hebben ook hun negatieve kanten. Want stel jezelf nu eens de vraag, hoe vaak zie je berichten over security leaks in Linux Distro's op de frontpage in vergelijking tot die van Windows? Antwoord weet je neem ik aan zelf wel, en de hoeveelheid security issues in Linux in vergelijking met Windows weet je neem ik aan ook wel. Het mes snijdt aan twee kanten.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 09:53:
De positieve kanten die je hier nu aanhaalt in je conspiracy theory hebben ook hun negatieve kanten. Want stel jezelf nu eens de vraag, hoe vaak zie je berichten over security leaks in Linux Distro's op de frontpage in vergelijking tot die van Windows? Antwoord weet je neem ik aan zelf wel, en de hoeveelheid security issues in Linux in vergelijking met Windows weet je neem ik aan ook wel. Het mes snijdt aan twee kanten.
Ik wil hier geen windows linux thread van maken.
Het ging erbij mij o.a. meer om dat Microsoft nieuws items in mijn ogen veel teveel op reclame lijken dan op nieuws. Er worden dingen niet genoemd zoals in mijn XP64 voorbeeld.
En ook teveel nieuws over Microsoft de laatste tijd maar dit schijnt te maken te hebben met een Microsoft beurs.

Dit alles is mischien persoonlijk.
Afijn Wouter Tinus heeft iedergeval de vragen beantwoord.

• Cookie
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 04-07-2025
Dan rijst de vraag wat voor system zit hierachter dat bepaald welk nieuws item bovenaan word geplaatst en voor hoe lang?
Dat is ter beoordeling van de redacteurs die op die bewuste dag dienst hebben. In principe is het de bedoeling dat er ieder dagdeel een nieuwsbericht wordt uitgelicht en bovenaan de FP wordt geplaatst als aankondiging, om de FP te verfrissen. Dat gebeurt om meerdere redenen niet altijd met die frequentie; sommige nieuwsitems (of reviews/verslagen) verdienen het gewoon om langer op die plek te blijven staan, in vergelijking tot het overige nieuwsaanbod van dat moment. Een andere reden is de menselijke factor: een aankondiging moet speciaal worden aangemaakt (introtekst en plaatje m aken) en dat kost een extra inspanning. Niet iedere dienstdoende redacteur neemt die moeite altijd, of vergeet het misschien te doen. Het kan ook zijn dat de aanwezige redacteur van dat dagdeel misschien geen bericht de moeite waard vindt bovenaan te zetten, of geen tijd daarvoor heeft omdat het zoeken en schrijven van items teveel tijd vergde.

De nieuwsredactie heeft verder geen 'likes' of 'dislikes' t.a.v. bedrijven, maar houdt er wel enigszins rekening mee dat ontwikkelingen rond bepaalde bedrijven nu eenmaal voor een grotere groep nieuws- en lezenswaardig zijn. Aangezien Microsoft zo'n beetje een van de belangrijkste/invloedrijkste en grootste bedrijven is op deze planeet als het om ict gaat, is er én veel nieuws dat zich aandient én zijn berichten rond Microsoft eerder nieuwswaardig. Dat wordt per dag bepaald aan de hand van het aanbod. Berichten plaatsen die slechts door een paar honderd mensen gelezen worden behoort niet tot het streven van de Tweakers.net-redactie.

Never trust a computer you can't throw out a window [Steve Wozniak]

Verwijderd

Topicstarter
Ok het is me allemaal wat duidelijker, ik had echt geen idee hoe dat in elkaar stak, vandaar mijn wilde ideen.
Iedereen bedankt voor de heldere uitleg, en mijn excuses voor de toch wel vrij grove openingspost.(achteraf gezien.)

Wat betreft de positieve tintjes aan de bepaalde nieuws items dat zullen we maar in het midden laten, het zal dan wel aan mij liggen.

Iedergeval geen Microsoft nieuws vandaag, toeval? :+

• Freee!!
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 10:35

Freee!!

Trotse papa van Toon en Len!

Verwijderd schreef op woensdag 27 april 2005 @ 21:01:
Iedergeval geen Microsoft nieuws vandaag, toeval? :+
Ja (toeval bestaat nog steeds) :+

The problem with common sense is that sense never ain't common - From the notebooks of Lazarus Long

GoT voor Behoud der Nederlandschen Taal [GvBdNT

• Maverick
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:23

PSN: DutchTrickle PVoutput

Pagina: 1